Bukefalos 28 år!

Min son är pälsdjursallegiker!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Petronilla

Trådstartare
Nu är det bekräftat.

Den stackarn har inte bara blivit födoämnesallergiker utan är ochså
pälsdjursallergiker. Så nu måste vi undvika pälsdjur i alla dess former
så att han inte utvecklar astma ochså!

Detta kommer inte att bli lätt efterssom jag älskar djur i alla dess former. Jag kan bara tacka min lyckliga stjärna för att jag inte har några djur själv längre.
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Stackars er och lilleplutt. Hur upptäckte ni det? Vid varje barn så har jag varit orolig för detta.
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

I och med att din son är så liten, visst är han ca 1 år, finns chansen att det kan växa bort. Men då krävs det att ni är strikta nu så att hans immunförsvar får rätta till sig.
Bara lite, bara en liten stund, det är ju utomhus m.fl. bortförklaringar är att lura sig själv och utsätta barnet för risken av ett livslångt handikapp.
Tråkigt men sant. Barn ska få vara med djur tycker jag.
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Han reagerar med att få utslag över hela kroppen och det kliar väldeliga på honom.

Ja nu är det verkligen så att jag ska ha honom ifrån husdjur vilket gör att vi inte kan åka till mina föräldrar eller till min syster, då de har massor av kattor. Det gör ochså att jag måste undvika mina
hästande vänner. Eller åka själv.

Jag har ju trots allt levt med en syster som är extremt allergisk och där man fick byta hästkläderna i garaget och duscha genast. Så jag ska fixa det här och hoppas att det växer bort.

Tom är ju trots allt viktigast för mig nu!

Tack för att ni lyssnat!
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

kan säga att jag var jätteallergisk mot hästar och andra djur av alla dess slag som liten. spec gnagare. Men det växte bort och vi har och har haft både katt hund häst och fågel :) Dock kan jag inte ha gnagare
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Nej vad ledsen jag blir.
Inga mera besök från Tomten.
Mellansonen har frågat efter Tomten.
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Ojdå, stackars Tom, men det blir bättre nu när ni vet.

Iom att du växt upp med detta, då vet du vad som väntas er.

Vilken tur att det är en glad liten kille du har.
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Båda mina barn var "överkänsliga" för diverse olika saker som små (vi fick bla ta bort våra katter när barnen var runt året på läkares inrådan). I år har vi faktiskt klarat oss utan att ge någon allergimedicin...

Har ni kunnat testa Tom?
 
Senast ändrad:
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Uj uj, stackars liten :(

Sambons ena flicka testades som 2-3 åring på katt och visade där positivt. Hon hade visat förkylningssymtom (stavas inte det symptom :crazy: :o ) av och till hela tiden därav misstanken. Så dom gav bort sina katter.

När sedan jag träffade sambon så hade jag katt, hund och häst :crazy:
Sambons ex (som inte gillade att sambon träffat en ny) testade genast dottern på häst, hund och katt. Dottern var då på väg att fylla 5.
Hon visade då positivt på dessa igen.
Gav då bort katten då hon alltid visat lite allergi efter hon kelat med någon katt.
Hunden märktes det dock aldrig något av och hästen fick hon inte "umgås" med och jag bytte om innan jag kom hem från stallet.

Nu har vi två hästar, två hundar och 4 getter som hon umgås fritt med.
Hemma hos sin mor (varannan vecka) har dom en kanin nu mera.
Inga symtomer alls nu men planerar ändå en ny mer tillförlitlig test när hon nu är drygt 8 år.

Vad den visar återstår att se :crazy:

Menar med detta att djurfritt för all framtid behöver det inte vara :)

Hoppas för alla er skull att det blir bättre i framtiden!
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Näää, stackars lilla Tom o stackars dig :( , hoppas det växer bort på honom...iallafall så har ni ju DETTA minnet kvar....
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Fy så hemskt... min mardröm!!!
Gubben är allergisk mot pälsdjur m.m (blev det efter att vi träffades ska påpekas *suckar*) innan var han med ute och red tom... :smirk:
Är livrädd för att sonen eller nästa barn ska få nått sådant så att man måste göra sig av med hästarna.. fy så hemskt!!
Eller så bökigt för jag bara kan inte sälja dem... :cry:

Framför allt är det ju hemskt synd om barnen som är det, fast om de alltid har varit det tror jag att det är lättare än om de får det när de är lite större som typ min treåring som älskar att vara i stallet och krama "sin" shettis och borsta och ha sig.. han skulle bli förtvivlad om han inte fick det ju...
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Min sambo var rätt så allergisk mot pälsdjur som liten, men dom gav honom desensibiliseringssprutor.

Som vuxen är han visserligen fortfarande allergisk men klarar av att ha egen häst och tex vara i hus där folk har hund eller katt.

Kan ni inte kolla med er läkare om dom kan desensibilisera Tom när han blivit litet äldre. Det är visserligen rätt ovanligt i Sverige men vanligt utomlands. (Min sambo bodde i Holland som liten.)

/KT
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Håll honom borta från allt vad pälsdjur heter och hoppas på att det växer bort i puberteten. Allergi gör inte det för alla _men_man kan ha tur.
 
Sv: Min son är pälsdjursallegiker!

Min son som nu är 4 år var pälsdjursallergiker. Jag med för den delen. Han svullnade i hela huvudet av dem och blev jättesjuk. Bor trots det på hästgård och har katter utomhus. När han var ca 2,5 år så hade det växt bort.
Innan det så är det totalsanering av inomhusmiljön som gäller, inga gardiner, inga mattor, inga pälsdjur, byta hästkläder utomhus etc.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 406
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 13 år som har tappat mitt självförtroende när det gäller ridningen. Jag älskar fortfarande att vara i stallet och...
Svar
10
· Visningar
896
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 613
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp