Bukefalos 28 år!

Min Spunk är sjuk

Kramar till dig och kramar till Åsa. Han var verkligen en fin hund med massor med personlighet. Inte helt lätt alla gånger! Men rolig att titta på för oss som stod vid sidan :p. Fast du fick ju verkligen ordning på honom till slut! Sov sött lilla Spookie :heart
 
Kramar till dig och kramar till Åsa. Han var verkligen en fin hund med massor med personlighet. Inte helt lätt alla gånger! Men rolig att titta på för oss som stod vid sidan :p. Fast du fick ju verkligen ordning på honom till slut! Sov sött lilla Spookie :heart
Tack Åsa är verkligen fantastisk hon har varit ett enormt stöd och ställt upp för mig och lille Spookie. Alla som sett honom har sin egen historia att berätta, han är nästan en legend känns det som.
 
Tack alla. Nu sover han i sin favoritträdgård med sin favoritfilt och en kongtennisboll efter att varit i trädgården ett par timmar innan och solat och bara varit. Jag har precis kommit hem och känner tomhetskänslan krypa mot mig men samtidigt en inre ro.

Aldrig kommer det vara en Spookie under filten i soffan så man nästan sätter sig på honom, ingen kommer att peta på mig om jag slappar i soffan efter jobbet för att klockan är 18:15 och han vill ha mat, ingen kommer racea in på vardagsrummsmattan och göra en 180 graderssväng och titta på mig och säga var har du varit hela dagen trots att han kom med mig in genom dörren. Och aldrig mer kommer han att underhålla mig med hur bra han är på att vira in sig i en filt på 100 olika sätt. Och han kommer inte stå i köket och stå i sin matskål med framtassarna när han tycker han ska ha mat.

Men viktigast av allt: Han kommer inte att ha ont, han kommer kunna springa så fort bara han kan utan att ha ont någonstans, vila i frid finaste Spookiespunken :heartheart:heartheart

Har tänk på er hela dagen, och gråtit en skvätt när jag läste på Facebook. Han har gjort många och stora avtryck, den där lilla röda :heart

(Hur tar Milla det?)
 
Har tänk på er hela dagen, och gråtit en skvätt när jag läste på Facebook. Han har gjort många och stora avtryck, den där lilla röda :heart

(Hur tar Milla det?)
Tack :heart , ja han hade en stark personlighet och alla har små minnen och anekdoter att dela även de som bara träffat honom ett fåtal gånger. :heart

Milla var med så hon "vet" vad som hänt men hon har ju aldrig visat utåt att hon bryr sig om honom mer än när han fastnade under en hög brädor under ett hus, då blev hon som en tik som blivit av med sina valpar. Annars är hon sig själv och mig närmst och bryr sig inte så mycket om andra hundar. Så hon är nog ok med situationen, de är ju inte vana att vara tillsammans alltid då hon bor halvtid hos sin husse och där är hon ensamhund.
 
Beklagar verkligen och förstår ditt resonemang då jag nog hade tänkt likadant själv :(.
Jag hoppas att jag inte låter totalt okänslig men OM du vill ha svar på dina frågor efteråt så finns ju möjligheten med obduktion. Inte alltid de kan hitta orsaken ändå och det är inte alltid man som djurägare vill veta men ibland kan det hjälpa att få svar.
Styrkekramar i massor :heartheart:heart!
Tack, jag bestämde mig för att sluta leta efter svar, det kommer inte att få honom tillbaka. Försäkringsbolaget krävde ingen obduktion så jag lät honom stanna i trädgården.
 
Tack, jag bestämde mig för att sluta leta efter svar, det kommer inte att få honom tillbaka. Försäkringsbolaget krävde ingen obduktion så jag lät honom stanna i trädgården.

Jag beklagar sorgen.

För snart ett år sedan lät jag min 7 månader gamla sheltie somna in. Hon hade fel på sin lever, vi fick vänta runt en månad på att göra en DT för att utesluta porta cava shunt och när vi fick resultatet som visade att det inte var det hon led av (det hade man troligtvis kunnat operera) var hon så dålig att jag tog beslutet att låta henne somna. Visst ville jag ha svar på var det var för fel på henne men enligt veterinären var de alternativen som återstod ingenting som man kunde göra något åt. Jag lät också bli att obducera henne, istället ligger hon mina föräldrars trädgård där hon älskade att springa runt och busa. Jag har aldrig ångrat det beslutet och ju längre tiden går desto mindre undrar jag vad det var för fel på hennes lever, när jag tänker på henne idag tänker jag mest på vilken underbar hund hon var innan hon blev riktigt dålig. Jag hoppas det blir likadant för dig med tiden.
 
Jag måste ha världens bästa jobb, alla är så gulliga:
13407043_10154218131111228_7443704711857979150_n.jpg
 
Beklagar:( så väldigt tråkigt och onödigt. Jag vill ge en eloge till dig som sätter din hund främst, det är svårt ibland. Kram!
 
Tack alla så fina ord ni skriver. :heart

Nu funderar jag lite på hur jag ska gå vidare. Jag har inte bara mist min bäste vän, det är även min tävlingspartner och hobby som jag tagit farväl till. Jag vill ju inte detta låta gå ut över Milla(10år) som ska gå i pension som planerat efter agility-SM i år. Sen ska hon springa lite inofficiella och seniorklasser och vänta på att det blir 2017 då hon får hoppa mycket lägre hinder i XS-klassen på de tävlingar jag vet har bra underlag. Men jag vill ju hålla på med agility så jag måste ju ha en yngre hund då. :crazy:
 
Tack alla så fina ord ni skriver. :heart

Nu funderar jag lite på hur jag ska gå vidare. Jag har inte bara mist min bäste vän, det är även min tävlingspartner och hobby som jag tagit farväl till. Jag vill ju inte detta låta gå ut över Milla(10år) som ska gå i pension som planerat efter agility-SM i år. Sen ska hon springa lite inofficiella och seniorklasser och vänta på att det blir 2017 då hon får hoppa mycket lägre hinder i XS-klassen på de tävlingar jag vet har bra underlag. Men jag vill ju hålla på med agility så jag måste ju ha en yngre hund då. :crazy:
Du har inte möjlighet för en valp? Omplacering?
 
Tack alla så fina ord ni skriver. :heart

Nu funderar jag lite på hur jag ska gå vidare. Jag har inte bara mist min bäste vän, det är även min tävlingspartner och hobby som jag tagit farväl till. Jag vill ju inte detta låta gå ut över Milla(10år) som ska gå i pension som planerat efter agility-SM i år. Sen ska hon springa lite inofficiella och seniorklasser och vänta på att det blir 2017 då hon får hoppa mycket lägre hinder i XS-klassen på de tävlingar jag vet har bra underlag. Men jag vill ju hålla på med agility så jag måste ju ha en yngre hund då. :crazy:

Min uppfödare omplacerar en röd hane som är rätt fräsig, han är tre år tror jag. Lite grundtränad i agility, har jag för mig. (Vet ej om han ska vara foderhund dock.)

Alla vet ju att det är en röd pinne som gäller om det bli någon action på tävlingsbanorna :angel:
 
Senast ändrad:
@lady_vip & @Blueberry

Jag har sett den omplaceringen du tänker Blueberry, han är nog 2,5 år redan så jag ska fundera lite och kanske prata med din uppfödare, jag vet inte hur jag känner än. Det finns en svart hane här nere med som är 3 men jag vet inte riktigt om jag vill ha en omplacering. Har ju haft svårt att ta valp då jag jobbar heltid och dagmatte bara vill ha rumsrena hundar. Men nu är det som så att Spunkens faster har valpar som redan är leveransklara, de är födda i början av mars och det är en tik och två hanar kvar. Och jag har ju en månads semester snart. Det känns så konstigt att bara köra vidare med en ny hund men samtidigt så är det ju det jag vill syssla med...
 
@lady_vip & @Blueberry

Jag har sett den omplaceringen du tänker Blueberry, han är nog 2,5 år redan så jag ska fundera lite och kanske prata med din uppfödare, jag vet inte hur jag känner än. Det finns en svart hane här nere med som är 3 men jag vet inte riktigt om jag vill ha en omplacering. Har ju haft svårt att ta valp då jag jobbar heltid och dagmatte bara vill ha rumsrena hundar. Men nu är det som så att Spunkens faster har valpar som redan är leveransklara, de är födda i början av mars och det är en tik och två hanar kvar. Och jag har ju en månads semester snart. Det känns så konstigt att bara köra vidare med en ny hund men samtidigt så är det ju det jag vill syssla med...

Bolt har tydligen redan hittat nytt hem, jag forskade lite.
Jag tycker att du gör rätt i att blicka framåt. Sorgen kommer att finnas där, men det behöver inte betyda att livet inte fortsätter.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
815
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 379
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 937
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 499
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp