Bukefalos 28 år!

Min Spunk är sjuk

Det känns så konstigt att bara köra vidare med en ny hund men samtidigt så är det ju det jag vill syssla med...

En ny hund ersätter inte den gamla, det är inte någon man älskar istället utan också. Det vet du säkert redan, men jag skulle tro att det är tungt nu så jag säger (skriver) det "högt" också. Om du vill ha valp så är det inte fel bara för att det är så nära inpå förlusten. :)
 
En ny hund ersätter inte den gamla, det är inte någon man älskar istället utan också. Det vet du säkert redan, men jag skulle tro att det är tungt nu så jag säger (skriver) det "högt" också. Om du vill ha valp så är det inte fel bara för att det är så nära inpå förlusten. :)
Det har du så rätt i. Jag älskar ju inte Milla mindre för att jag hade Spookie. Nästa helg blir det till att hälsa på huliganerna, uppfödaren rekommenderar tiken till mig: "Hon är som en korsning av känguru och vessla. Mycket lik S farmor och är riktigt riktig snabb när hon springer. Hanarna är mycket lugnare."

13394123_10154134143335619_71837596075767612_n.jpg
 
Det känns så konstigt att bara köra vidare med en ny hund men samtidigt så är det ju det jag vill syssla med...
Jag miste min förra hund den 19 september i fjor, helt oväntat. Den 31 oktober hämtade jag hem en ny valp. Det var inte alls planerat så, jag hade egentligen tänkt vänta åtminstone till våren innan jag skaffade ny hund. Men det gick helt enkelt inte, mitt liv funkar inte utan hund.
Jag älskar och jag saknar min förra hund oerhört mycket fortfarande, men samtidigt är jag så glad att en ny, härlig hund har kommit in i mitt liv. Och alla praktiska problem med en totalt oplanerad valp löste sig efterhand ...
 
@lady_vip & @Blueberry

Jag har sett den omplaceringen du tänker Blueberry, han är nog 2,5 år redan så jag ska fundera lite och kanske prata med din uppfödare, jag vet inte hur jag känner än. Det finns en svart hane här nere med som är 3 men jag vet inte riktigt om jag vill ha en omplacering. Har ju haft svårt att ta valp då jag jobbar heltid och dagmatte bara vill ha rumsrena hundar. Men nu är det som så att Spunkens faster har valpar som redan är leveransklara, de är födda i början av mars och det är en tik och två hanar kvar. Och jag har ju en månads semester snart. Det känns så konstigt att bara köra vidare med en ny hund men samtidigt så är det ju det jag vill syssla med...
Jag tycker inte alls att du tänker fel för att du vill skaffa en till hund. Speciellt inte när hund är en så stor del av livet som för dig, med träning och tävling. Det är delvis därför jag helst har en hel hög hundar.

Jag har vänner som förlorade båda sina (unga) hundar i en tragisk olycka för några år sedan. Det tog inte många dagar förrän vänner till dem hade lånat ut hundar tillfälligt, för de stod inte ut med tystnaden som blev.
 
Monstermom beskrev det bra. För mig känns det som att jag har tre hundar, en är inte med mig längre men ingen kan någonsin ersätta henne. Jag planerade för en till hund redan innan hon gick bort och började söka ganska snart efter. Det var en del av mitt sorgearbete. Sen tog det 3 månader innan jag hittade den nya hunden och visst, delar av mig tvekade, men såhär i efterhand har det varit bra både för mig och för min andra hund som blev väldigt ensam.
 
Det är inte fel att du redan nu tittar och funderar på en ny hund. Det minskar ju inte sorgen efter din vän, men det kan göra det lättare att gå vidare :heart

Halvt ot vill jag bara påpeka, eftersom obduktion nämndes, att man absolut kan få tillbaka askan efter sin hund även efter en obduktion. Kan vara bra att veta ifall nån avstår bara av den anledningen.
 
Jag tycker det hjälper i sorgen att ha en ny vän att fokusera på. De ersätter aldrig de förlorade djuren. Men man har rum i hjärtat för fler. Och med den nya individens krav på tid blir man av med tid man annars bara legat och grinat.
Hoppas du hittar en fin kompis!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
809
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 372
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 667
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 482
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp