Min vattenskada som aldrig blev klar

Jag talade om för hantverkarna imorse att jag rivit bort all plast (gjorde det imorse, ledsnade totalt) eftersom jag har bott där medan de inte varit där.

Åkte hemifrån hela dagen. Stambytet är klart. De har dammsugit relativt okej. Det tog nog när de insåg att jag försökt leva i kaoset de lämnade mig i.
Förhoppningsvis blir de klara medan jag jobbar under nästa vecka, så jag får lugn och ro efter jobbet. Borde inte bli någon mer inplastning. Och inget mer mögel. Har varit ett äckligt år med mögel i köksskåp och en äcklig vattenskada länge som synts lång väg och där jag sett när tanten ovanför varit bortrest (då har det torkat lite) och när hon varit hemma...

Så nu vet jag tills nästa gång (gammalt hus) att det kommer dröja när jag felanmäler och att jag ska anmäla till min egna hemförsäkring direkt. Då kanske hyresvärden rappar på mer...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 542
Senast: nickan1
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 772
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp