Bukefalos 28 år!

Sv: minigris?

Våran Babe är en Minigris!


Hon är kasnke 30 cm hög. Äter allt och blir jätte tjock om hon rymmer:angel: Men jag tror nog hon räknas som en minigris:)
 
Sv: minigris?

Visst är hon en minigris.;)
Men jag skulle nog gissa på runt 40 cm i mankhöjd.
Det är lite svårt att se.
Hur gammal är hon?

Rund och go är hon i alla fall!:D
 
Sv: minigris?

Ah jag vet inte rikigt hur hög hon är:D Lika hög som katterna fast nån cm till:angel:
Hm tror hon vart ett nu i våras!
Rund och go är hon jämt:D
 
Sv: minigris?

men vilken sötnos!

Gris-Eva, dina små var också jätte söta!
Hur är din vardag med dem?
Har du andra djur tillsammans med dem?
 
Sv: minigris?

Jag och en kompis åkte till Eskilstuna,tror det är ca 10 år sen,köpte en liten minigris?? till stallägaren där vi då stog,hon önskade sig en m-g,vi satte på henne,ja grisen alltså,ett rosa sidenband och sen åkte vi på 40-årskalas!
Ja,grisen lever än idag,men mini?nej,det var hon aldrig..Men hon är omtyckt i alla fall!Första åren bodde hon i huset,men sen fick hon flytta ner till deras stall!En helmysig gris,som man kunde få med sig när man skulle ut och rida,hörde henne en bit bakom grymta och nöffa,ja skrika,det var bara att vända tillbaka och lämna henne på gården!
Härom året var hon med på gissa gris-vikten!
Så ska du ha en minigris,så kolla runt ordentligt!
 
Senast ändrad:
Sv: minigris?

Jag kommer inte ihåg exakta vikten,men nånstans runt 60 kg,kanske mer!Men hon såg absolut inte ut som en övergödd minigris,hade inte magen i backen osv!Hon var full av energi,jagade hundar,följde med på ridturer!
Jag står inte kvar i stallet där grisen bor,flyttade för ett antal år sen!
Men jag kan kolla med ägarna,skulle ändå vara kul att höra hur det är med lill-grisen!
Kort har jag nånstans på vinden,det var ju på den gamla tiden ,när inga digitalkameror fanns,och jag har ingen scanner!
Men jag kan nog lösa det!
 
Sv: minigris?

Jag kommer inte ihåg exakta vikten,men nånstans runt 60 kg,kanske mer!Men hon såg absolut inte ut som en övergödd minigris,hade inte magen i backen osv
!

Då var hon bara en modell större minigris.;)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har haft en del sjukstuga här hemma, vilket innebär mindre öppna förskolan och alldeles för mycket tv för tvillingarna på 1,5 år. Jag...
Svar
8
· Visningar
618
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
559
Senast: Murray
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 712
Senast: Linda_A
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
618
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp