Fille

Trådstartare
Vi har haft en del sjukstuga här hemma, vilket innebär mindre öppna förskolan och alldeles för mycket tv för tvillingarna på 1,5 år. Jag försöker vara ute varje dag men man måste också ha energi för det, då de gärna springer åt varsitt håll stundtals.
Nu på morgonkvisten sitter jag och funderar på pyssel. Vad har ni för pyssel till såhär små? Har bara vanliga kritor hemma, som de helst äter på!
 
Mina barn är lite äldre men vi har bland annat pärlor, pennor med även vattenfärg, play doug lera med tillbehör och olika pyssel med papper.
 
Vi har haft en del sjukstuga här hemma, vilket innebär mindre öppna förskolan och alldeles för mycket tv för tvillingarna på 1,5 år. Jag försöker vara ute varje dag men man måste också ha energi för det, då de gärna springer åt varsitt håll stundtals.
Nu på morgonkvisten sitter jag och funderar på pyssel. Vad har ni för pyssel till såhär små? Har bara vanliga kritor hemma, som de helst äter på!

Det är väl lite så i den åldern, att de inte riktigt pysslar utan mer upptäcker.

Mjuk trolldeg kan ju vara kul att kladda med, och bara äckligt att sätta i munnen, inte farligt. Passa på att göra hand/fotavtryck att spara🙂

Kluddmåla med vattenfärg och pensel?

Göra egen fingerfärg med maizena/potatismjöl och karamellfärg (det kommer fastna på huden men försvinner så småningom) som de får måla med i duschen? Dvs nakna och bara kladda på som tusan.

Göra kletig slime av potatismjöl, vatten och olja?
 
I den åldern satte jag dem på en handduk på varsin sida om badvakten, hällde i lite vatten och gav dem diverse köksredskap i plast 😅. Tycker annars det varit så svårt med vattenlek med tvillingar eftersom de inte riktigt får plats att stå nånstans båda två
 
Jag har alltid tyckt att det är svårt med pyssel till så små, dottern är två nu men sitter ogärna still. Det vi brukar göra inomhus är:

- Bad och vattenlek
- Såpbubblor
- Play Dough
- Slime
- Kritor
- Fingerfärg
- Läsa
- Duplo
- Blåsa upp och släppa ballonger så de flyger iväg
- Danslekar till musik
 
Tack för tips :) de badar badkar några gånger i veckan i alla fall, det uppskattas hos barnen :) kanske får prova egen trolldeg, inte velat köpa då de gärna smakar på saker än!
 
Tack för tips :) de badar badkar några gånger i veckan i alla fall, det uppskattas hos barnen :) kanske får prova egen trolldeg, inte velat köpa då de gärna smakar på saker än!

Något mina barn fick göra när de var yngre i badet var att måla med karamellfärg i yoghurt. Det gjorde inget om de målade varandra, på väggen eller på golvet. Vet inte om det färgar av sig eftersom badrummet ifråga är missfärgat av järn.
 
Något mina barn fick göra när de var yngre i badet var att måla med karamellfärg i yoghurt. Det gjorde inget om de målade varandra, på väggen eller på golvet. Vet inte om det färgar av sig eftersom badrummet ifråga är missfärgat av järn.
Vi har sprillans nytt vitt badrum, jag är tyvärr tveksam om sambon är sugen på att testa, annars låter det väldigt kul!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: Acto
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 263
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: Praefatio
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp