Bukefalos 28 år!

missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Jag söker på numret och ser om det är någon jag vill prata med som ringt. Ringer inte upp om det inte är någon jag känner/ väntar på samtal från. Är oftast försäljare eller annat skit annars och är det någon jag faktiskt borde prata med som vill nåt viktigt så ringer dom upp igen senare eller skickar ett sms. Har på min telegonsvarare att jag vill ha sms och inget på svararen.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

KL

Jag ringer oftast inte upp om det är något okänt nummer, utan antar att personen ringer igen om det är viktigt. OM personen inte pratat in ett meddelande på röstbrevlådan där den ber mig ringa - då ringer jag självklart upp. Jag tycker det låter sjukt snålt att inte ha röstbrevlåda av anledningen att personer som försöker nå en borde SMS:a i stället (precis som sådana som ringer någon signal och sen lägger på - gärna rakt i örat på en - för att man ska ringa upp :banghead:). Men ja, jag får förvisso inte en massa röstmeddelanden dagligen så det är ju ingen betydande kostnad för min del...
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Hittar jag ingenting på vemringde.se heller så väntar jag och ser om vederbörande ringer upp igen. Kan ju ha varit en felringning men att det gick fram signaler innan uppringaren hann lägga på.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Ringer aldrig upp.
Men jag tycker också att det är rent av oartigt att ringa från okända nummer, och ringer man från nummer som man vet att jag faktiskt inte har, vilket man väl ända får anta att man gör när man är främmande eller på annat hall, så tycker jag man skickar ett sms först. :o

Samma sak med att lämna röstmeddelanden. Hatar det, nu har jag min avstängd men ända. Skicka ett sms som jag kan kolla på när jag har tid istället. Varför ska jag betala att ringa jävla telefonsvararen bara for att du inte ids. :o

Vet att jag ar lite vrång när det gäller telefoner

Menar du att man ska skicka ett sms och berätta att man tänker ringa?

Kl

Jag ringer inte upp okända nummer. Vill någon mig något så får de ringa igen.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Menar du att man ska skicka ett sms och berätta att man tänker ringa?

Kl

Jag ringer inte upp okända nummer. Vill någon mig något så får de ringa igen.

Jag varken svarar eller ringer upp okända/dolda nummer.
Alla jag har kontakt med (skattemyndigheten, försäkringsbolag, läkare mfl) som ringer via centralbord = privat/dåld nummer, har fått mail om att alltid skicka SMS innan med tidpunkt när de tänker ringa, för då vet jag med största sannolikhet vem som ringer och svarar vid just den uppgivna tidpunkten.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Ringer aldrig upp om jag inte vet vem det är. Varför skulle jag? Vill de mig nåt får de ringa igen.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Jag tänker såhär: Om personen nu vill ha tag på mig så lär de ju ringa igen.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Topic: jag varken svarar eller ringer tillbaka på okända nummer. Delvis eftersom det oftast är en försäljare. Viktiga personer, typ myndigheter och liknande, lämnar alltid ett meddelande. Om man har ett ärende så meddelar man ju det, menar jag.

Optimistisk tanke. När jag vabbade några dagar i våras så försökte Försäkringskassan nå mig. Bara det att de ringer från dolt nummer och inte heller lämnar meddelande. När jag ett par veckor senare offrade min tid i deras hemska telefonkö så fick jag veta att ärendet lagts på is eftersom de försökt nå mig :banghead:
Samma sak har hänt min dotters pappa. Han bröt handen tidigare i år och det var strul med sjukintyg och SGI osv. När han någon vecka senare ringer för att höra hur ärendet går så anser FK att det är rimligt att handläggningen dröjer eftersom de har försökt nå honom.

Sånt gör mig extremt irriterad. Jag kan inte svara alltid, dels pga mitt jobb (telefoner ej tillåtna i fängelser), dels pga föreläsningar i skolan. (Eller rent allmänt att jag är upptagen med annat.) Ändå tycker FK att det räcker med att de ringt en gång från dolt nummer och utan att lämna meddelande för att de ska ha gjort sitt jobb med att försöka nå mig.

*Kl*
Jag kollar upp numret och agerar efter det. Är numret registerrat och tillhör någon jag vet vem det är ringer jag upp. Är det så att jag har en annons ute på något så ringer jag också upp även om numret inte är registrerat. I övriga fall samt om numret är oregistrerat så räknar jag med att folk återkommer.
Har både mobil och hemtelefon nix:ade så försäljare stör mig sällan.

Om jag kan så svarar jag alltid när det ringer. Jag är helt enkelt för nyfiken för att låta bli :p
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Har både mobil och hemtelefon nix:ade så försäljare stör mig sällan.

Om jag kan så svarar jag alltid när det ringer. Jag är helt enkelt för nyfiken för att låta bli :p

Jag trodde inte man kunde nix:a mobiltelefoner? Ska genast registrera mitt mobilnummer!

Och det är precis samma sak för mig, kan inte låta bli att svara :D
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Ringer aldrig upp om personen ifråga inte lämnat ett meddelande o ber mig ringa upp. Är det viktigt så som sagt, då ringer man igen.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Jag ringer inte upp, är det viktigt så hör isf personen i fråga av sig igen.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Hoppas det ska funka bra! Företag som du är eller har varit kund hos får ju ringa ändå men det bör åtminstone minska :)
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Om personen har lämnat ett meddelande på telesvararem gör jag det.

I annat fall ser jag det som en felringning och vill personen i fråga något ringer man väl igen??
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Men hur gör ni? Ringer ni upp eller skiter ni i det?

Jag är så nyfiken av mig så jag ringer upp för att höra vem det var. Svarar ingen skiter jag i det och tänker att de får väl höra av sig igen om det var nåt.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Jag har hemligt nummer, så det ringer aldrig några säljare. Förutom från 3, men de har inte dolt nummer och så vill de oftast ge mig någon bonus eller erbjudande. ;)

FK brukar inte ringa från dolt nr? De brukar ha 010-nummer.

Läkare ringer ibland från dolt nummer, så jag brukar faktisk svara.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Jag har telefonfobi så mina villkor för att prata i telefon är:

1. Svarar aldrig på hemligt nummer. Ringer någon från hemligt nummer så måste dom lämna ett meddelande på min svarare om dom vill bli uppringda. Dom som känner mig som ringer från hemligt nummer vet om detta och pratar in och sen ringer jag upp direkt om jag hört samtalet när det ringde.

2. Ringer det från 08 nummer och med Skåneriktnummer så svarar jag inte. Det är telefonsäljare. Min mobil kollar upp vem det är som ringer medans det ringer och det underlättar för att sålla ut samtalen.

3. Dom som känner mig skickar som oftast ett sms till mig istället för oavsett om jag känner personen där numret syns när det ringer vet att jag till 99% inte svarar ändå.

Jag är jävligt jobbig att få tag på om man inte skickar ett sms istället. Min sons vårdpersonal har jag alltid mailkontakt med för dom tyckte att dom aldrig fick tag på mig.
Men detta funkar perfekt för mig men mindre bra för dom som vill ha tag i mig ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att...
Svar
9
· Visningar
1 667
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 254
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 207
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 080
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp