Bukefalos 28 år!

I

IDontKnowWhatToDo

Bara undrar... Om man får ett tidigt missfall, behöver man åka till läkaren då?
 
Sv: Missfall

Det låter ju inte så skoj....

Jag tror att man gör som man vill om man inte skrivit in sig hos en BM. Men jag hade nog velat veta att allt är rent där efteråt så att man inte får inflammation eller ngt annat otrevligt.

Dessutom har jag hört att missfall kan bero på att man inte har samma blodgrupp- och för att slippa detta i framtiden så kan man behöva lite hjälp. Fast om det går att kolla på tidiga foster vet jag inte...

Samtidigt så behöver det inte vara ett missfall även om du har blödningar och ont så jag hade nog kollat upp det.
 
Sv: Missfall

Kan nog vara bra och göra, jag skulle gjort det i alla fall, man kan ju blöda utan att mista fostret. Och man kan ju få komplikationer om inte allt kommer ut.
 
Sv: Missfall

Dessutom har jag hört att missfall kan bero på att man inte har samma blodgrupp- och för att slippa detta i framtiden så kan man behöva lite hjälp. Fast om det går att kolla på tidiga foster vet jag inte...
Det beror inte på blodgruppen, utan på ett protein som kan finnas på de röda blodkropparna och som kallas D-antigen.
Om mamman är RhD negativ (saknar proteinet) och bär på ett RhD positivt foster så kan det bildas antikroppar i mammans blod mot barnets RhD-positiva blod så att fostret stöts bort eller barnet får blodbrist. Det kan även ge problem vid kommande graviditeter men om man vet om det så går det att förebygga.
 
Sv: Missfall

jag "fick" inte komma in såtillvida jag inte fortfarande hade ont då jag fick väldigt tidigt i vecka 6 annars antogs jag klara det själv. Så behöver verkar man inte göra.
 
Sv: Missfall

Du känner nog själv om du vill/behöver åka in. Jag fick mf i v11 och åkte in när jag blött ur det värsta. Min syster hade många mf innan bebis ville stanna och hon åkte inte in om det var tidiga. Jag skulle tro att det märks väl om kroppen inte klarat av att få ut allt, det känns nog inte bra efteråt. Jag fick komma på återbesök till gyn 1v efter missfallet och göra ett vaginalt ul för att se så att inget var kvar. Jag hoppas för din skull att du inte har fått mf.
 
Sv: Missfall

Jag visste inte vad det berodde på- bara att det kunde vara så :)
tack för upplysningen!
 
Sv: Missfall

Fast antikropparna kan inte skada första fostret. Det är endast vid graviditet nr det kan bli komplikationer.
 
Sv: Missfall

Enligt vad jag har läst så kan det i vissa fall skapa problem även vid första graviditeten.
 
Sv: Missfall

Jobbar på gynakuten och det är absolut inte nödvändigt att åka in, men är man orolig kan inte sjukhuset inte neka en att söka.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 476
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 188
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år BB Gårda öppnar efter nyår. Ett helt privat allternativ där en förlossning kostar 55 000 kr. Enligt artikeln i DN har de ingen medcinisk...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 260
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får effekt av lergigan? Läkaren kunde inte svara på det.
2 3
Svar
55
· Visningar
3 792
Senast: Elementary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp