Misslyckade ridbilder

Så här kan det också gå... Tävlade en lite för glad häst. Redan från hinder 1 så drog han som in i helskotta. Skulle runt om ett hinder, men hästen ville hellre hoppa. Tappade balansen och visp så gjorde man en graciös flygtur inför hela klubben...
 
Fick inte med min "proffsiga" rittt på ridskolan idag :eek: Vi skulle hoppa, fick en fröken surtant häst... Kunde liksom köra ner hovarna i marken direkt i både trav, skritt och galopp. Svettades så det ridpasset!!! :banana: Men galoppera över en linje, det skulle jag!!! Så jag kan bara tänka mig hur knasigt det såg ut när jag sitter där och driver allt vad jag kan och hon bara ignorerar mig, Jag till och med sa typ; kom igen!!! Wiiie :bump: Men det berörde ju inte henne. Men vi kom över det vi ville allt i galopp vilket va mitt mål resten av banan blev typ trav och nån liten galopp när hon inte orkade tjata imot :rofl: Så LYCKAT ridpass!!! Men stolt är jag och har ännu en ny favorit på ridskolan!!!! :laugh:
 
Länge sen sist, men här platsar vi väl?
frida2.jpg
 
Det var länge sedan ni gick något att skratta åt i den här tråden... Bäst jag ger er ett bidrag från dagens dressyrtävling. (Högtalarna var livsfarliga och om matte envisas med att jag ska gå dit, då protesterar jag lite. / Hästen)
11709674_10153495164434809_4810189277614398725_n.jpg

Jag fick ingen medalj för att jag satt kvar. *mutter* :cautious::down::o:D
 
@Therese1988: Ah, ni gjorde skolorna ovan marken! :D

Jag antar att domarprotokollet var rätt intressant :rofl:
Jag fick inget, så jag vet inte riktigt vad de tyckte. Utgick efter den där "incidenten". Jag hade redan ridit fel en gång pga att jag kom av mig när han skyggade på samma ställe, så jag kände att det inte var så stor idé att fortsätta. :p

Btw, det där är vad vi kallar LB:3 2015. Det är inte så många som rider det programmet. Jag har gjort det en gång tidigare, men då var skolorna ovan mark på ett annat ställe.
 
Jag satt och tittade på gamla bilder idag och hittade denna bild på samma "röda faran" som på rodeodressyrbilderna. Här är han 4 år och ska försöka ta sig över en oxer. Vi är inte mitt i bild då bilden togs på en kompis och hennes häst, men vi kom med på ett litet hörn. Kan tillägga att herrn varken rev eller gick omkull! :D

8af22d53-dcfb-4e88-9ac9-a89d3b988c02.jpg
 
1381414_10201506459414764_1542116661_n.jpg
564771_496629573688694_125301823_n.jpg
Grumpy_face_XD.jpg


Suttit och kollat igenom lite roliga bilder och fått skratta lite. Så nu kände jag för att bidra med några stycken :rofl:
Alltså, alla bilderna är ju helt briljanta! Mittenbilden ser nästan ut som ni gör en vääääldigt snäv omhoppningssväng, helt medvetet ;) Sista är med underbar! Satt du kvar?
 
Alltså, alla bilderna är ju helt briljanta! Mittenbilden ser nästan ut som ni gör en vääääldigt snäv omhoppningssväng, helt medvetet ;) Sista är med underbar! Satt du kvar?

Sista bilden satt jag kvar på :D På mitten bilden landade jag bredvid hästen, han for från sida till sida hela anridningen mot hindret sen la han på en tvärnit och hoppade stillastående :grin:
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 728
Senast: scizofren
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 347
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp