Mitt ansikte brinner upp!

Energi

Trådstartare
Jag vet inte vad som har hänt. För några dagar sen så fick jag något bett mitt på bröstvårtan. Den gjorde skitont och kliade. Dagen efter svullnade bröstet upp och blev rött, jag fick utslag/bett över hela kroppen.

Sedan började bröstet flaga. Jag jobbade ute i trädgården och blev svettig och hela ansiktet brann. Jag tog en dusch och smörjde med mild kortisonsalva.

Vaknade inatt av att hela ansiktet sved och brände. Huden är helt knottrig. På näsan och pannan känns huden tjock och gummiaktig. Huden är fet och flagig.
Runt ögonen är jag röd och torr, rynkig.
Ögonen kliar och svider.

Det gör SÅ jävla ont och jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till. Jag smorde med ungens zinksalva men det sved som eld. Var in på apoteket och blev rekommenderad någon aloe vera men det svider något överjävligt.

Hjälp!
 
Ring sjukvårdsupplysningen. Har du något antihistamin hemma? Typ Atarax, Lergigan eller Propavan? Theralen kan också fungera.
 
Är du säker på att det var ett bett du fick? Det är ju svårt att veta på bara en beskrivning såhär, men det låter en hel del som när min man fick bältros.

Nej jag är inte säker på att det var ett bett. Jag bara antog det för det kliade så mycket. Bältros har jag haft en gång, kan en få det flera gånger?
 
Har du fortfarande ont, åk in akut, är det t.ex bältros behöver du få bromsmedicin så tidigt som möjligt, det kan bli permanenta skador om du väntar. Och ja du kan få det flera gånger.
 

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Kan man bli det? Jag använder samma sorts wipes varenda dag och har gjort så i några månader (minst): gentle wipes med aloe vera från...
2
Svar
31
· Visningar
8 810
Senast: lanzo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp