mitt liv, som det blivit

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka rodda i detta som väl kallas mitt liv, så som det blivit. Går inte att fortsätta på tidigare vis. I och för sig tycks det vara kvicksand, men jag hoppas på hjälp.
Svarade i en tråd häromdagen, angående skilsmässa. Jag lyckas ju inte med det, skilja mig, fast jag vill det. Och när man drar i den tråden kommer man väl till nästa bråte, och så nästa bråte på det. Tänker tjalla på alla, inklusive mig själv om det behövs. Alternativet vore att gå under, och dra med mig de jag älskar, det går inte. Så lär slåss om detta in i det sista, men hellre tills jag inte behöver slåss längre för att jag vunnit den frihet man behöver för att kunna leva ett liv som människa.

Så åter till skilsmässan, egentligen kanske det inte vore hela världen i sig, men jag är rädd för mannen jag är gift med. Rent fysiskt att han ska släcka övriga familjens liv. Och detta är för..vligt svårt att skriva, för det är ju liksom tjalla nummer värst tror jag, och jag har inget skydd, ingen flyktplan. Men någonstans ska man väl börja.
 

Ja någonstans måste du börja. Att skriva här kan vara den början.

Du har inloggning här på buke som är hemlig för alla andra? Ingen vet vad du har för nick här? Om inte så ordna det. Skapa ett hemligt nick och se till att din inloggning är hemlig. Det är jätteviktigt så att han inte kan läsa det du skriver.

Börja göra upp planer. Har du någon i din närhet du litar på? Kan du kontakta kvinnojouren så att de kan hjälpa dig? Låt oss på buke hjälpa dig med det vi kan. Här finns många som vet vilken hjälp som går att få och hur man går tillväga.

Du tjallar inte. Att släppa fasaden är inte att tjalla utan är nödvändigt men du och de dina måste vara i säkerhet när du låter fasaden falla inför honom.

Ta hand om dig. Kramar
 
Det fungerar inte att gömma sig och fly mer för mig.
Min nick här är kanske inte hemlig, men om jag byter kommer tidigare nämnd person rätt fort fatta att det är jag ändå. Så det är väl bara att köra på.
Finns ingen i min närhet som tycks kunna hjälpa mig med skilsmässan.
Har hopp till er här på Buke:bow:
Horse power!:banana:
 
Tack för länkarna. Ska skriva upp numren. Men ringer inte som det är nu, blir bara för stressad att hålla på med det här för mycket. Men som sagt, kan vara bra att ha, om man måste fly hemmet igen. Men hoppas det inte behövs.
 
Ska försöka rodda i detta som väl kallas mitt liv, så som det blivit. Går inte att fortsätta på tidigare vis. I och för sig tycks det vara kvicksand, men jag hoppas på hjälp.
Svarade i en tråd häromdagen, angående skilsmässa. Jag lyckas ju inte med det, skilja mig, fast jag vill det. Och när man drar i den tråden kommer man väl till nästa bråte, och så nästa bråte på det. Tänker tjalla på alla, inklusive mig själv om det behövs. Alternativet vore att gå under, och dra med mig de jag älskar, det går inte. Så lär slåss om detta in i det sista, men hellre tills jag inte behöver slåss längre för att jag vunnit den frihet man behöver för att kunna leva ett liv som människa.

Så åter till skilsmässan, egentligen kanske det inte vore hela världen i sig, men jag är rädd för mannen jag är gift med. Rent fysiskt att han ska släcka övriga familjens liv. Och detta är för..vligt svårt att skriva, för det är ju liksom tjalla nummer värst tror jag, och jag har inget skydd, ingen flyktplan. Men någonstans ska man väl börja.
Så oroliga jag blir, var försiktig och var rädd om dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 941
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 199
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 840
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 537
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Tjockistråden 3
  • Willes bilköpstråd

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp