Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.
 

Jag måste hitta ett bättre system när det gäller inplantering av olika saker/aktiviteter!
Jag har almanackan i telefonen. Men sen skriver jag notiser separat på telefonen också. Sen en vanlig hederlig papperskalender.
Detta funkar inte alls!! Jag måste hålla mig till EN och inte tre!

Så arg på mig själv när jag rör till det! Hur svårt ska det vaaaaa :arghh:
Det är väl onödigt att du blir arg på dig själv...

Välj den metod du gillar bäst och håll dig till BARA den. Jag tycker allra bäst om gammal hederlig väggkalender för tandläkarbesök och liknande. Bra överblick över månaden, känner jag.
 
Skriver också upp notiser i mobilen och lite överallt men sen sammanställer jag ALLT i papperskalendern numera. Det är något med att ha skrivit det för hand + att kunna bläddra fysiskt mellan sidorna som gör att jag känner att jag har lättare att komma ihåg och hålla koll😅

Kan frammana sidor från kalendern i minnet tack vare att jag ringat in/skrivit med annan färg/ strykit under osv. Funkar generellt väldigt dålig med allt digitalt har jag märkt😁
 
Det är som om jag inte kunde säga nej till M. För jag vill ha honom så mycket!
Hans barn har sportlov denna vecka och jag har lite att stå i på förmiddagen men vi ska försöka ses på eftermiddagen på något väldigt udda ställe. Dvs inte hos mig och inte hos honom utan halvvägs.

M får mig verkligen att leva upp. Jag vet att han inte är kär i mig. Han älskar inte mig. Men han kan inte få nog av mig och inte jag av honom.
 
Har du druckit!
Nej!
Inte??
Nej!!

Stirrar in i ögonen.

Men det är lögn. Säger jag A måste jag säga B och jag har ingen lust att rabbla upp alfabetet. Vill bara må bra. Det är allt!
 
Jag tror fortfarande att du måste ha ett mer inrutat liv, och då ingår inga spontanträffar med dejter på en helt vanlig eftermiddag. Jobb, AA-möten (när gick du sist - inget du behöver svara på), djur och partner. Och din medicin ska också ingå i den rutinen. Du har ju fullt upp redan!
 
Jag tror fortfarande att du måste ha ett mer inrutat liv, och då ingår inga spontanträffar med dejter på en helt vanlig eftermiddag. Jobb, AA-möten (när gick du sist - inget du behöver svara på), djur och partner. Och din medicin ska också ingå i den rutinen. Du har ju fullt upp redan!
Alla trivs inte med inrutade liv. Varför återkommer du om det om o om igen i ts trådar?

Alla lever inte det livet du gör och vill inte heller.
 
Alla trivs inte med inrutade liv. Varför återkommer du om det om o om igen i ts trådar?

Alla lever inte det livet du gör och vill inte heller.
Jag återkommer till det eftersom rutiner är något som rekommenderas för personer som lider av psykisk ohälsa. Det är synnerligen enkelt att googla, om man så önskar. Sedan är det ju upp till var och en att följa det rådet såklart.
 
Jag återkommer till det eftersom rutiner är något som rekommenderas för personer som lider av psykisk ohälsa. Det är synnerligen enkelt att googla, om man så önskar. Sedan är det ju upp till var och en att följa det rådet såklart.
Ruiner och inrutat liv behöver inte vara samma sak.

Att ta t ex läkemedel kl 7 varje dag innebär inte att resten av dagen behöver klockas.

Edit: Att äta, sova regelbundet är bra. Om resten av tiden spenderas med spontanbesök, spontangäster spelar det verkligen någon roll?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 557
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 843
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 071
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp