Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.
 

Du är inte dum i huvudet, men det kanske är bra att prata med M (eller var det K?) om vad ni förväntar er. Är det en KK relation där ni knappt umgås utan bara ligger, är vänner som ligger, eller vill ha ett förhållande? Detta för att ingen av er ska gå in med felaktiga antaganden och förhoppningar.
Nej nej en relation är helt uteslutet. Han är gift.
 
Du har helt fel här. Jag ”göder” inget. Jag skriver dagbok. Detta har jag gjort i massvis med år här på Bukefalos. Redan innan detta formatet. Redan innan alkoholen tog den platsen den har idag.
Men du kan stänga din dagbok från inlägg om du nu bara ska skriva dagbok, vad är det som gör att du vill ta så mkt skit som du ändå får göra? och hur mår du av det? det finns ju en risk att du använder detta-om ditt mående blir sämre- till ditt beroende. Obs, risk, jag säger inte att det stämmer, men många, inte alla, använder nätet för att få negativa skriverier och på så vis må sämre. Till sin självskada. Och här går jag av o hoppas allt väl för dig.
 
Du svarade till mig på mitt inlägg om att det är riktigt riktigt fult att skylla andras med beroende på @karamelldrottningen
Och det är inte MITT reso nemang det är vad med beroende ÄR enligt psykologer medflera.
Nu tog du medberoende i ett större sammanhang och jag svarade att det inte alltid är den medberoendes fel att den är medberoende, finns ju våld ex, eller hot, ngt så enkelt att bli lämnad utanför .
 
Tänkte inte ge mig in i diskussionen, men here goes. Det här är ett internetforum. @karamelldrottningen är inte en släkting, eller ens en irl nära vän. Vill man inte bli medberoende finns det en mycket enkel lösning. Sluta läs och ffa kommentera i tråden.

Att få det till att kd inte kan/får skriva vad hon vill i sin egen dagbokstråd eftersom det gör att andra användare blir medberoende är löjligt. Att dyka upp i tråden enbart för att kommentera hur triggad man blir och hur man själv kan kontrollera sitt alkoholintag, underförstått då kan andra det. det gör man för sin egen skull inte @karamelldrottningen . Alkoholism är klassad som en sjukdom av en anledning. Det är att man de facto är sjuk och behöver behandling.

@karamelldrottningen det jag spontant tänker när jag läser dina trådar är det bristande stödet från din omgivning. Din särbo (och hoppas jag din familj nu?) är medvetna om att du har en kronisk sjukdom och därför måste anpassa sina liv till det. Att som din särbo ha alkohol hemma när du är hos honom är för mig helt förkastligt. Måste han nu ha alkohol får han förvara den hos någon annan när du är hos honom.

Jag vill inte likställa mig med dig, men jag är en choklad och godisälskande diabetiker. I de flesta sociala sammanhang bjuds det på sött. Att sitta där när alla andra fikar med en kopp te är inte roligt så, ja, jag äter kakan eller chokladen. För mig, obs notera att jag inte har ett kemiskt beroende, är det omöjligt att ha godis/choklad/glass hemma eftersom jag inte kan motstå det. Så jag har kanske ett litet, blekt, hum om vad du kämpar med varje dag.
 
Han är inte problemet. Utan det är jag. Vi har redan bestämt oss för att hålla känslor utanför detta men av nån anledning är han i mitt huvud alldeles för mycket. Dvs jag börjar få känslor och jag hatar det 😞
Nu är det nog ett sånt där svar du inte vill se men för din egen skull och din nykterhet så kanske du ska fundera på om den relationen är något att ha kvar eller om det kan vara dags att avsluta och gå vidare. Absolut att du kan ha polyamorösa förhållanden och relationer men du är inte stabil i ditt mående och inte heller känslomässigt och du kommer påverkas av eventuella relationsproblem både positivt och negativt och ärligt talat, du skulle behöva lite dramafri tid där du kan fokusera på att ta hand om dig istället.

Jag hoppas fortfarande att du ska komma till den punkt där du är redo att vilja möta dina problem och demoner utan att gömma dig bakom alkoholens rus. Och jag hoppas att du lyckas ta dig till den punkten utan att skada dig själv alltför mycket. Lycka till.
 
Men du kan stänga din dagbok från inlägg om du nu bara ska skriva dagbok, vad är det som gör att du vill ta så mkt skit som du ändå får göra? och hur mår du av det? det finns ju en risk att du använder detta-om ditt mående blir sämre- till ditt beroende. Obs, risk, jag säger inte att det stämmer, men många, inte alla, använder nätet för att få negativa skriverier och på så vis må sämre. Till sin självskada. Och här går jag av o hoppas allt väl för dig.
Men varför ska hon stänga sin dagbok, när det är vi andra som inte kan uppföra oss ?
 
Dagens möte var verkligen välbehövligt. Ändå har jag inte bestämt mig för om jag ska vara duktig och nykter ikväll eller bara skita i allt och köra på.
Bestäm hur DU vill göra. Du är en vuxen människa och fullt kapabel att göra ett informerat val. Du vet vad som händer om du dricker och vad som händer om du låter bli. Skriv upp en lista på konsekvenser av de båda valen om du behöver hjälp att bestämma dig.
 
Ska försöka packa lite. Helt ärligt vill jag helst bara vara hemma nu men vi ska på lite grejer på eftermiddagen.
Skulle behöva fokusera på en viktig inlämningsuppgift och har helgen på mig nu. Men alltså bara tanken på att sätta sig framför datorn nu och hålla på med det är inte extremt lockande 😅

Gårdagen gick bra och dåligt. Jag drack tyvärr. Men började ganska sent när de andra redan hade druckit ett tag. Vi åt ju middag också. Men jag kom rätt snabbt igen med shottar, vin och drinkar. Mins första shotten hur jag äntligen kände att det var värt att vara där. Innan kände jag verkligen bara för att försvinna helt.
Så märkligt att det är som natt och dag.
Jag tycker jättemycket om dem och ändå hade jag så svårt att fokusera på samtalet utan såg bara vad alla drack hela tiden. Vilket såklart släppte sen när jag själv satte igång.
Jo drack öl också men det var för att jag blev bjuden på det. Hade aldrig valt det annars.
 
Det känns som att det är läge att låsa tråden och möjligen radera den om inte annat med hänvisning till vad du skrev i trådstarten:
"Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 217
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 709
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 058
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 100
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp