Mjölk. Att dricka eller inte dricka?

Då har vi olika definition av dålig djurhållning.
Det må vara, men det ändrar inte det faktumet att en dålig djurhållning förutom att det förorsakar lidande hos djuren även på sikt blir en ekonomisk belastning för djurhållaren. Naturligtvis kan man med hjälp av medikamenter hålla djuren symptomfria men då skjuter man bara problemen till nästa instans. miljön.
Det gäller för övrigt också arbetsmiljön för människor.
 
Det må vara, men det ändrar inte det faktumet att en dålig djurhållning förutom att det förorsakar lidande hos djuren även på sikt blir en ekonomisk belastning för djurhållaren. Naturligtvis kan man med hjälp av medikamenter hålla djuren symptomfria men då skjuter man bara problemen till nästa instans. miljön.
Det gäller för övrigt också arbetsmiljön för människor.
Exakt i hur många länder, mer än möjligtvis nordvästeuropa, har miljön något reellt värde?
Det är bara i dessa länder som vad du har sagt i denna tråd under de sista dagarna har någon betydelse alls.
 
Ett reellt värde?
Ja som det nu ser ut så har väl Australien (ihållande torka) Bangladesh (stigande havsnivåer) och många andra insett att miljön har ett reellt värde för liv o hälsa ...
 
Ett reellt värde?
Ja som det nu ser ut så har väl Australien (ihållande torka) Bangladesh (stigande havsnivåer) och många andra insett att miljön har ett reellt värde för liv o hälsa ...
Så i Australien bekämpar man den ihållande torkan med att inte överanvända antibiotika på djurbesättningarna, precis som havsnivåerna hålles i schack på samma sätt i Bangladesh.
Great!
 
,
Så i Australien bekämpar man den ihållande torkan med att inte överanvända antibiotika på djurbesättningarna, precis som havsnivåerna hålles i schack på samma sätt i Bangladesh.
Great!
Så du ser miljön endast i hur djur behandlas. Måste göra dig besviken, det handlar om mycket mer, bra mycket mer ;)
 
Också en vinkel i etisk vegan-diskussionen (i tråden om mjölken och hälsan):
"Please note: the author of this article is Australian, and much of the information in the following article applies specifically to that area of the world. Farming practises differ around the globe.."
http://www.iflscience.com/plants-an...ian-meal-there-s-more-animal-blood-your-hands
Vi har efter tusentals år av animalieproduktion ofrivilligt skapat ett ekosystem som är beroende av just den produktionsformen.
Av naturliga skäl kommer naturligtvis detta system att förändras drastiskt om animalieproduktionen upphör. Vissa arter kommer att tjäna på det andra kommer att utrotas.

Sedan finns det väl en gammal engelsk undersökning om hur människor anser att det ser ut i paradiset.

de flesta beskriver då ett småskaligt haglandskap med vattendrag o små sjöar. Ett landskap som inte kan existera utan mulens arbete ;)
 
Om en statistikkurs skulle hjälpa vet jag inte. Jag läste själv 10 p statistik i min utbildning men den handlade inte om t ex vad en observationsstudie är. Det låter mer som forskningsmetodik eller vetenskapsteori för mig.

Jag har visserligen läst betydligt mer statistik än så, men redan på den första inledande kursen fick vi lära oss om korrelation och därmed också om observationsstudiernas begränsningar.
 
Karin Bojs, vetenskapsredaktör på DN skrev i sin krönika i söndags om den studie som orsakade den här tråden. Hon framförde, som jag ser det, mycket berättigad kritik mot att Livsmedelsverkets hemsida så ensidigt framhåller mjölk och andra mejeriprodukter som enda kalciumkälla. Som tur är, för alla dem som inte tål mjölkprodukter, finns det ju andra sätt att få i sig kalcium! Men det är synd att man vid ett besök på Livsmedelsverkets hemsida istället får intrycket av motsatsen...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp