Bukefalos 28 år!

"Mobbad"i skolan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Mobbad"i skolan

Kan säga det knöts sig i magen när jag läste din uppdatering.
Vet hur det är att stånga sig blodig mot oförsående föräldrar.
"min son gör inte såna saker"

Har också fått höra "var det någon vuxen som såg det?"
Då hade sonen blivit jagad av två killar genom hela skolan, allt pga en påståd skuld (inte killen som krävde in skulden som jagade dock, det betalade han andra för att göra).

Skickar allt mitt stöd till dig för att saken ska lösa sig. Stötta sonen så mycket du kan, bara han vet att du finns där och gör allt du kan för att stoppa mobbingen hjälper jag lovar.
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Kan säga det knöts sig i magen när jag läste din uppdatering.
Vet hur det är att stånga sig blodig mot oförsående föräldrar.
"min son gör inte såna saker"

Har också fått höra "var det någon vuxen som såg det?"
Då hade sonen blivit jagad av två killar genom hela skolan, allt pga en påståd skuld (inte killen som krävde in skulden som jagade dock, det betalade han andra för att göra).

Skickar allt mitt stöd till dig för att saken ska lösa sig. Stötta sonen så mycket du kan, bara han vet att du finns där och gör allt du kan för att stoppa mobbingen hjälper jag lovar.

Tusen tack...dessa ord värmde verkligen.Tack ännu en gång.
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Eftersom jag har läst ganska många poäng specialpedagogik så är jag rätt säker på vad jag pratar om ;)


Just för att åtgärdsprogram inte är sekretessbelagda med automatik så måste man som lärare tänka på vad man skriver....Handlingar som upprättas i en kommun är allmänna och alltså en offtentlig handling. Däremot kan man sekretessbelägga vissa delar av ett ÅP, exempelvis personliga förhållanden.

http://www.skolverket.se/publikationer?id=888

Läs mer på sid 9 "Att arbeta med särskilt stöd med hjälp av åtgärdsprogram" på ovanstående länk.

Tack! Det var intressant läsning.
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Läraren i min sons klass sa att det vae sekretessbelagt vad som görs med den andra pojken????Hmmm,det verkar vara svårt att reda ut allt omkring detta.

Vet du, jag tror en del lärare faktiskt inte VET att de är offentliga, men det beror ju på om det är en vanlig kommunal skola, för då är de det. Skolan lyder under offentlighetsprincipen och då ska önskade dokument lämnas ut utan fördröjning och utan ifrågasättande, de har inte ens rätt att fråga varför du ska ha dem. Upplys skolan om detta om de ej vet, de bör veta dock men vet den enskilda läraren det?
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Nu är det en ny termin..så nu tar vi nya tag...hålal tummarna för oss nu;)
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Hoppas att o-kompisen har mognat lite efter
jullovet. Kanske ätit en stor pepparkaka.

Skämt åsido: Hoppas verkligen att det blir lugnare!
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Jag har inte läst hela tråden (och oj, det var visst många sidor) och jag kanske inte vet så himla mycket om sånt dära eftersom jag är väldigt ung MEN..

Jag tycker verkligen du ska ta tag i det, och inte vara rädd för att göra för mycket. Var verkligen på Rektorn om att någonting måste hända, din son ska inte behöva stå ut med det. Om inte rektorn tar tag i det, kontakta skolstyrelsen, kommunen vad som helst! Dom har rätt mycket press på sig nu i och med att det har varit många uppmärksammade fall just angående självmord i samband med mobbning i skolan.

Du kan aldrig göra för mycket för din son, och han förtjänar det bästa! Han ska absolut inte behöva lida, eller för den delen byta klass eller skola för att något annat barn inte fungerar socialt.
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Jag har inte läst hela tråden (och oj, det var visst många sidor) och jag kanske inte vet så himla mycket om sånt dära eftersom jag är väldigt ung MEN..

Jag tycker verkligen du ska ta tag i det, och inte vara rädd för att göra för mycket. Var verkligen på Rektorn om att någonting måste hända, din son ska inte behöva stå ut med det. Om inte rektorn tar tag i det, kontakta skolstyrelsen, kommunen vad som helst! Dom har rätt mycket press på sig nu i och med att det har varit många uppmärksammade fall just angående självmord i samband med mobbning i skolan.

Du kan aldrig göra för mycket för din son, och han förtjänar det bästa! Han ska absolut inte behöva lida, eller för den delen byta klass eller skola för att något annat barn inte fungerar socialt.

jag kämpar på...1:a veckan funkade bra.....ett framsteg är ialla fall ett steg i rätt riktning...
 
Sv: "Mobbad"i skolan

tro det eller ej men det funkar fortfarande efter skol lovet....jag pratde med den andra pojkens föräldrar på en fest vi hamnat på hmm lite på fyllan men ändå.Dom hade aldrig uppfattat det som så allvarligt och sedan dess har det ju varit lugnt så kanske det tog hus i helvete...vem vet?Nu är det bara att hoppas att det fortsätter funka...
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Vad härligt ! För både er grabb och den andra !

Kanske en bra idé att ha lite kontakt med föräldrarna om de verkade vettiga !
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Det varade inte länge:( i dag hände en sak på fritids och min son blev nertryck i golvet och sparkadd på..fritids fröken ringde så i morgon bär det i väg till rektorn...jag blir såå trött på skiten...rent ut sagt..
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Asså, ååååh. Jag blir så ARG av att läsa denna tråd! Ring till kommunalatidningar, rikstidningar och skriv om skolan så kanske det händer något! :devil:

Sorbe som själv hade problem i skolan och som är lite media-skadad.
 
Sv: "Mobbad"i skolan

f*n vad jobbigt

men ändå skönt att någon såg det denna gången.
Stå på dej, vik inte en tum, det är ditt barnas framtid som står på spel.
*styrke kramar*
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Har varit hos rektorn...nu komemr den andra pojekn att omplaceras på ett annat fritids i alla fall:D nu är det bara resten kvar...pust!!
 
Sv: "Mobbad"i skolan

Åhh vad skönt att något äntligen händer! Hoppas din son mår bättre..ge honom en riktigt stor buke-kram från oss alla! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 386
Senast: Tassa
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 291
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Vår 9åring går i en stor skola, nu i 3:an. Det har sedan förskoleklass varit stökigt och ett ganska rått klimat. Gång på gång har vi...
2
Svar
35
· Visningar
7 145
Senast: Miks
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp