Mocktumme?

fejt

Trådstartare
Min vänstra tumme har gjort ont nåt år eller så och jag har inte tänkt så mycket på det eller påverkats så mycket av det eftersom jag är högerhänt. Under hösten har den dock börjat göra så ont att det är svårt att använda den. Jag har googlat och funderat kring tumbasartros (är 50+) men tyckt att det känts konstigt eftersom det är vänster. Använder jag ens vänster tumme?
Men så idag satt jag och fingrade på en stor förhårdnad precis ovanför vecket mellan tumme och pekfinger och kom att tänka på grepen. Den vilar ju alltid där. Jag mockar fyra boxar om dagen och har gjort det i många år. Finns fler mockare med onda tummar? Andra mockskador? Ett jäkla lidande, den här hobbyn.
 
Jag har falltrauam på ryggen men är bättre men just nu ont i si-leden på vänster sida eller liknande. Jag känner av mockningen och byter sida och mockar med högra tummen längst ned på grepen alltså byt sida nästa tio år. Alternera sedan.

Jag försöker arbetar mycket på att alternera alla tyngder precis som om jag är på ett gym och att träna 🏋️‍♂️ min kropp så liksidigt som möjligt liksom jag gör mot hästen. Att få med magen hela tiden och bära korrekt är svårt och kräver koncentration av mig iallafall men om man nu ändå har häst så är gym och grupppass ganska dyrt nuförtiden så annan träning , dvs i stallet krävs.

Hästar är väldigt mysiga och bär dig , det är tungt nu i kylan och snön, snart kommer våren så upp med huvudet nu och byt mockningssida.
 
Jag är väldigt stel i ländryggen. Har svårt att böja mej och vrida mej åt olika håll. Brukar kännas bättre när jag rider men jag blir snabbt stel igen. Blev bra ett litet tag när jag gick hos kiropraktorn men var tvungen att ge upp det då det kostade för mycket.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 148
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 376
Senast: underensten
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Åsa A
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 782
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp