Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Jag börjar tröttna på vissa användares attityd i denna tråd. Jag har i mitt tycke redan svarat på allt som ältas i tråden.

Man bannas i princip aldrig pga av ett inlägg, som moderator väljer man normalt ett inlägg som fått bägaren att rinna över. I det aktuella fallet hade den ena av de två parterna som hade en hemsk batalj i denna tråd bannats medan den andra var precis på gränsen. Att då gå in och fortsätta diskussionen som i princip aldrig borde ha påbörjats när den andra bannats tycker jag utan tvekan var värt ett rött kort som gav ett dygns avstängning, om inte annat bara för att få slut på just den sidodiskussionen, eftersom de diskuterande inte insåg detta själva.

En dags vila härifrån borde de flesta klara, tycker jag.

En annan sak jag nämnt tidigare är att om man anser att jag och moderatorerna ständigt fattar felaktiga beslut eller beter oss illa så förstår jag inte riktigt varför man är kvar här.

Sedan måste jag bara ta upp detta med dåligt språk. Jag tycker personligen inte att det är speciellt farligt att säga fula ord, vissa verkar tycka det borde vara dödsstraff på att säga skit, eller mupp.

Det är inte vilka specifika ord man använder utan hur man beter sig i stort över tid som har betydelse.

Rent generellt vill jag säga att man självklart skall försöka använda trevligt språk när man diskuterar, men om man nomalt är trevlig och sedan i princip jagas och mer eller mindre medvetet missförstås och andra beter sig mindre trevligt utan att använda fula ord, så har jag en viss förståelse för att man fräser ifrån på ett kanske rakare sätt.

Tyvärr räknar jag nu med att vissa användare kommer medvetet eller omedvetet misstolka detta och annat jag skrivit eller möjligen inte läsa eller förstå det alls.
Det enda jag och moderatorerna kan göra är vårt bästa för att allt skall fungera så bra som möjligt. Vi kommer fortsätta göra enstaka missar, men på det stora hela är jag övertygad om att vi oftast kommer fatta rätt beslut. Saker kan dessutom oftast lösas på lite olika sätt som kan vara ungefär lika bra.

Diskussionen med moderatorerna om hur regler skall tillämpas och hur vi på bästa sätt skall sköta detta jobb kommer som alltid fortgå kontinuerligt på moderator-forumet.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jadå¨det framgår klart vad du menar är värst på detta forum och vad som är "otrevligt beteende" och inte. Märkliga definitioner men det är ditt forum.
Antecknar att det är ok att kalla folk dumma, påstå att dom pratar skit och kalla dom jävla muppar. Det har du förståelse för. Ja det kan jag också ha men jag tycker det är en klar gräns mellan att tänka saker för sej själv och skriva det rakt ut på ett forum. Nån självbehärskning kan man kanske begära och särskilt av ordningsvakterna kan man tycka.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jadå¨det framgår klart vad du menar är värst på detta forum och vad som är "otrevligt beteende" och inte. Märkliga definitioner men det är ditt forum.
Antecknar att det är ok att kalla folk dumma, påstå att dom pratar skit och kalla dom jävla muppar. Det har du förståelse för. Ja det kan jag också ha men jag tycker det är en klar gräns mellan att tänka saker för sej själv och skriva det rakt ut på ett forum. Nån självbehärskning kan man kanske begära och särskilt av ordningsvakterna kan man tycka.

Jag tror inte du förstått någonting av vad Gunnar (och andra) skrivit här. Och i det ljuset kanske det inte är så konstigt att du får problem.

Det finns hur många sätt som helst att formulera en sak, och sen finns det dubbelt så många sätt att framföra det på. Sen dubblar vi...nej vi tripplar! Fyrdubblar? det så har vi så många sätt man kan tolka saker och ting på.

Ett ganska säkert stalltips när man har förbrukat många sätt, är att helt enkelt bara inte säga eller svara någonting. Ta en kopp kaffe, klappa katten, krama någon - göra något annat. Gå ifrån forumet, skit i det som gör dig så upprörd. Vad gör det om hundra år liksom? Det blir garanterat en win-win situation.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Tracy, jag är inte direkt en ängel att diskutera med och jag har inte varit tålmodig utan kan provocera en hel del, inlägget som länkas till här är dock lite väl saftigt i mina ögon och borde rensas bort oavsett omständigheter i övrigt, om inte annat för inläggsskrivarens skull, det saknar proportioner och i stora delar grund. Det är också ordentligt fult att börja dra in real life som Snuffsan gör jag hade tagit bra mycket mer illa upp av ett sådant inlägg.

Jag kan dock inte hålla med Gunnar, vissa uttryck borde det faktiskt vara "dödsstraff" på, kanske inte mupp eller säga att någon pratar skit men att när argumenten tryter börja kommentera folks intelligens, privatliv (som man inte vet något alls om) eller sociala kompetens känns är väl mastigt. Inte för den som får kommentarererna utan mer ett tecken på att det inte är något vidare bevänt med de punkterna, åtminstone just för stunden, och då borde man skydda inläggsskrivaren från att framstå i så pass dålig dager.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Det är också ordentligt fult att börja dra in real life som Snuffsan gör jag hade tagit bra mycket mer illa upp av ett sådant inlägg.

Men det gjorde jag inte. Det var andra som påstog resp antydde att I_U och jag kände varandra och träffades irl. Jag talade om att de har fel.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Det var detta jag syftade på

"Däremot har jag, min dotter och en av mina vänner besvärats av henne IRL."

Det hör inte hemma på Bukefalos oavsett om det är sant eller inte.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag kan dock inte hålla med Gunnar, vissa uttryck borde det faktiskt vara "dödsstraff" på, kanske inte mupp eller säga att någon pratar skit men att när argumenten tryter börja kommentera folks intelligens, privatliv (som man inte vet något alls om) eller sociala kompetens känns är väl mastigt.

Egentligen har du rätt, tycker jag. Fast samtidigt: jag skulle kunna tänka mig att den lätta frustration som Gunnar verka känna hänger ihop ungefär med det här:

Att grotta ner sig i uttryck som mupp osv är lite felriktat - när de som grottar ner sig är folk som ständigt överträder bukes regler på andra sätt. Gränslösa människor som gång på gång visar att de går över lik när de driver sina åsikter, att de visar att de inte förstår var gränsen går ens när de blir bannade - igen - under den här trådens gång. De bara fortsätter.

Mot bakgrund av det förstår jag om Gunnar tycker det känns som att diskutera fel grej när de här personerna kräver rättning när det gäller enstaka kraftuttryck.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Så det är värre att driva sina åsikter i en sakfråga än att gå på med personangrepp? Det är dock märkligt och det har jag aldrig varit med om att det är tillåtet på något annat forum? Det här är väl ett diskussionsforum där det är meningen att människor skall föra fram sina åsikter? Jo jag har förstått att folk driver sina åsikter med envishet men hur det kan vara värre än rena personangrepp det kan jag inte förstå faktiskt.
Det har väl uttryckts värre saker än mupp i den omdebatterade tråden så jag tror inte det var just mupp som folk har hängt upp sig på?
 
Senast ändrad:
Sv: Moderators språkbruk!

Mot bakgrund av det förstår jag om Gunnar tycker det känns som att diskutera fel grej när de här personerna kräver rättning när det gäller enstaka kraftuttryck.

så då handlar det alltså om vem som säger något? Inte egentligen vad som sägs ? Wow how interesting!
 
Sv: Moderators språkbruk!

Det här är väl ett diskussionsforum där det är meningen att människor skall föra fram sina åsikter? Jo jag har förstått att folk driver sina åsikter med envishet men hur det kan vara värre än rena personangrepp det kan jag inte förstå faktiskt.

Ja det är meningen att människor ska framföra sina åsikter, och vissa gör det med envishet vilket inte heller är något fel. Däremot kan samma saker skrivas på olika sätt, vissa mindre bra, medan andra är bättre och sedan finns det ju sätt man absolut inte bör tillämpa även om det inte är ett personangrepp.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ja det är meningen att människor ska framföra sina åsikter, och vissa gör det med envishet vilket inte heller är något fel. Däremot kan samma saker skrivas på olika sätt, vissa mindre bra, medan andra är bättre och sedan finns det ju sätt man absolut inte bör tillämpa även om det inte är ett personangrepp.

Jo jag har läst detta ett x-antal ggr. Att det är HUR man skriver. Men hur skriver man på ett trevlig sätt som inte erinrar i en varning eller banning " ditt jävla pucko är du helt intelligensbefriad och hur fan kan du tänka so m du gör? Är du helt socialt missanpassad" ja typ i den stilen..

kontra


Himlen är grön
Nej den är blå
Nej pelle säger att den är grön

Ja men pelle är färgblind serrö
Nej det är han inte, han har bara andra glasögon
köpte han dom på rea då eller
Nej många har sådana glasögon
Men hur vet du att dom glasögonen inte är trasiga då
för pelle säger det.
Men vad vet pelle om det egentligen
han vet det bara
ja men hur vet han det



osv i evigheter.

tänk att det kan vara värre på ett diskussionsforum än din socialt missanpassade intelligensbefriade muppjävel.

Det känns om att sila mygg och svälja kameler.

Jag är säker på att dom flesta moderatorerna gör ett jättebra jobb är väl bäst att tillägga men vad jag har läst i denna tråden samt den omdebatterade så är min uppfattning som jag skrev ovan att det är ett märkligt sätt att se på saker och ting bara.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag förstår att det kan vara svårt att förstå, men om man som vi gör sitter och läser varje dag från olika användare så blir det inte så svårt att göra skillnad på pucko och blå himmel, det är to m så att mitt mellan detta kan också tolereras.

Det finns många användare som kan hålla en god ton i sin diskussion, trots att de faktiskt ibland blir direkt påhoppade, så spårar dom inte ur och blir oförskämda medan andra blir det ganska omgående.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jo jag har läst detta ett x-antal ggr. Att det är HUR man skriver. Men hur skriver man på ett trevlig sätt som inte erinrar i en varning eller banning " ditt jävla pucko är du helt intelligensbefriad och hur fan kan du tänka so m du gör? Är du helt socialt missanpassad" ja typ i den stilen..

Om du anser att citatet ovan är att framföra sin ståndpunkt i en diskussion så förstår jag att resonemanget blir svårt att följa.

F ö önskar jag att flertalet av de aktiva i denna tråd kunde lyfta sin nivå lite högre, om det ska krävas att det i forumreglerna ska anges vilka ord som är tillåtna eller inte så tror jag att man har missat målet fullständigt.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag förstår att det kan vara svårt att förstå, men om man som vi gör sitter och läser varje dag från olika användare så blir det inte så svårt att göra skillnad på pucko och blå himmel, det är to m så att mitt mellan detta kan också tolereras.

.

Du har säkert rätt, det blir annorlunda för oss som bara läser lite här och där och därför ser vi aldrig hela bilden utan vi /jag blir bara chockad när man kan kasta ur sig fula ord och kommentarer om användares hjärna i stort sett obemärkt medans andra inte kan säga kan det vara så svårt att fatta utan att bli varnad.
 
Senast ändrad:
Sv: Moderators språkbruk!

Du har säkert rätt, det blir annorlunda för oss som bara läser lite här och där och därför ser vi aldrig hela bilden utan vi /jag blir bara chockad när man kan kasta ur sig fula ord och kommentarer om användares hjärna i stort sett obemärkt medans andra inte kan säga kan det vara så svårt att fatta utan att bli varnad.

Precis, jag förstår att man blir chockad om man inte tidigare sett användaren skriva så. Sedan har vi ju användare som skriver konstant på ett otrevligt sätt, medan andra balanserar under en längre tid på vad som är ok och det som inte är ok. Någonstans på vägen får det anses som stopp, var stoppet ligger hänger ju på vad som tidigare skrivits och under hur lång tid.

Att vara otrevlig kan man ju faktiskt vara på många sätt, och det behöver ju inte alls handla om ett specifikt inlägg.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag börjar tröttna på vissa användares attityd i denna tråd. Jag har i mitt tycke redan svarat på allt som ältas i tråden.
Men varför då inte göra Bukefalos en björntjänst och stänga ner tråden :confused:. Varför håller du då den fortfarande öppen
 
Sv: Moderators språkbruk!

För att sådana som du ska kunna förfasa sig över att den är öppen och bidra till att den fortsätter ;).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 623
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 066
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
1 918
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp