Bukefalos 28 år!

Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Man kan undra ibland vad som krävs för banning? Det där sammantagna verkar inte räcka, i alla fall;) Det finns ju mer av den användaren om man vill få exempel på "otrevligt beteende" som det brukar kallas...
 
Sv: Moderators språkbruk!

Eller det här :



Inte det mest diplomatiska sättet att uttrycka sig på, kanske... :angel:

Jag har aldrig sett någon av de bannade användarna på KR uttrycka sig på det viset utan mest går dom på sakfrågorna och ifrågasätter det. Så jag håller med Axel i den saken.

Så länge det är någon som är pro så får man uttrycka sig hur otrevligt som helst men minsta pip från andra så är det varning och banning på direkten!
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ja efter att ha läst de senaste citerade inläggen kan jag konstatera att det finns ingen röd tråd i vare sig utdelade varningar eller banningar-de verkar delas ut lite hursomhelst faktiskt i vissa underforum beroende på moderatorns engagemang- stort engagemang, varningar o banningar till de som stör idyllen-även om det i sockerkaksidyllen förekommer djurplågeri så motas de som ser och kan bort. Inte störa!
 
Sv: Moderators språkbruk!

Aaa det blev lite luddiluddi där.

Pro= för inriktningen eller aktiv i inriktningen menar jag.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag gick in i den tråden nu och blev faktiskt chockad över vilka inlägg som ligger där.

Men jag är den födde optimisten och tänker att min triangling kanske leder till någon sorts reaktion. :)

F.ö tycker jag det är konstigt att nästan alla moderatorer varit inne här och skrivit utom den berörda moderatorn.

(nu var jag kanske dum som 'skrev igång' den här tråden igen, men jag blev faktiskt uppriktigt chockerad över hur folk uttryckte sig. J***la mupp tycker inte jag ingår i god netikett att kalla någon, även om man blir upprörd.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ja för mig är det mycket märkligt, framför allt att man som jag åker på en varning med motiveringen att man inte får skriva "ska det vara så svårt att fatta" med motivering att det är otrevligt, medans andra bokstavligen kan skriva att någon har begränsad intelligens. Det är ETT exempel på otrevligheterna men troligtvis det mest lättjämförliga i just detta fallet. Det jag tycker är mest märkligt är att moderator tråden igenom lyser med sin frånvaro med inte ett endaste inlägg ang. tonen eller allmänt hyfs, däremot delas det ut varningar med diverse , uppenbarligen mkt subjektiva motiveringar. Jag är ännu mer fascinerad att detta dyker upp nu, efter att ställningstagande i denna tråden om vad som är lämplig moderering eller inte osv, fastställts. Gäller det generellt eller var det bara just då?
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ja efter att ha läst de senaste citerade inläggen kan jag konstatera att det finns ingen röd tråd i vare sig utdelade varningar eller banningar-de verkar delas ut lite hursomhelst faktiskt i vissa underforum beroende på moderatorns engagemang- stort engagemang, varningar o banningar till de som stör idyllen-även om det i sockerkaksidyllen förekommer djurplågeri så motas de som ser och kan bort. Inte störa!

Jag önskar att det fanns en "gilla"-knapp här!:bow:
 
Sv: Moderators språkbruk!

*kl*

Vad menar ni med att någon är "pro" ???

Pro betyder "för" i det här fallet, man står själv för den inriktning som diskuteras och är alltså partisk om det kommer till att diskutera inriktningen eller avarter inom den. Jag har nu insett att vissa är djupt engagerade, ordnar kurser, känner omdiskuterade tränare osv. Ja klart man vill ha bort folk som ifrågasätter då. Axel drog upp ett fall. En välkänd frontfigur inom en inriktning visar en film med odiskutabelt dålig ridning av en unghäst. Man måste inte vara en skicklig ryttare själv för att se på den filmen vad som är fel med tanke på att det är en ung häst.

Flera ifrågasätter och dessa varnas medan företagarens fru får fritt fram att bemöta med ett långt inlägg som avslutas med en inbjudan till kurs!?!?! Ja vad säger man? Ska man bara skratta åt eländet?

Här bannas man för att lägga ut 1½ år gammal tråd (som tagits upp i tråden och jag ville bara illustrera vad det e-g-e-n-t-l-i-g-e-n faktiskt visade sig handla om:o) men denna är bara från någon gång i i början av året.

Ja sen har vi som sagt westernforumet då....:cool:

Jag tycker att beteendet i den tråden nu visar hur viktigt det är att inte moderatorn är på samma nivå, det blir som om dagispersonal skulle sätta sej och kasta sand på barnen i sandlådan istället för att vara vuxna.
 
Senast ändrad:
Sv: Moderators språkbruk!

Ja sen har vi som sagt westernforumet då....:cool:

Bara en fråga, hur många trådar har du läst på western utöver den aktuella?

Vilket fall var det Axel hade dragit upp, det blev jag nyfiken på!

Sedan undrar jag hur ni alla vet att andra i tråden inte blivit varnade? Alla lägger ju inte ut sina varningar här menar jag.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Möjligt men det är fortfarande ingen som har någon koll på vilka som fått varningar eller hur många/skarpa.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Fast som ginnies säger, de har inte blivit bannade. Ska man gå efter vad moderatorerna och gunnar skrivit i t.ex. den här tråden så är de inläggen som tas upp solklara anledningar att banna någon. Speciellt då med tanke på att andra har blivit bannade för betydligt mindre.
 
Sv: Moderators språkbruk!

*KL*

Jag repeterar banning sker om en användare beter/uttrycker/skriva illa under en längre tid, i vissa fall men väldigt få har användare blivit bannade när de gått över gränsen med råge och det har skett med en gång.

Varningar ses inte av användare, det är endast vid banning som användare kan se det inte annars.

Alla användare skyltar väl kanske inte med sina erinran/varningar.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Så har inte jag uppfattat Gunnar. Jag har uppfattat det som så att om man blir bannad så har man ofta fler tråkiga inlägg bakom sig och ett mönster i hur man uppför sig, skriver till andra osv.

Så även om bägaren rinner över i en tråd behöver det inte leda till banning om användaren har skött sig tidigare. Då utdelas varningar.

Det är så jag uppfattar Gunnar egna förklaringar och om jag fattat fel får han gärna rätta mig, men om jag fattat rätt så finns det således ingen anledning att banna en användare som annars beter sig bra.

Dessutom har jag sett mycket grövre språkbruk användas på buke. :cool:
Och när jag läste inlägget som WR reagerade på kom det inga fina svador ur mig det kan jag lova, men jag skrev dom inte. Så jag förstår att WR tog väldigt illa vid sig.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ja precis, tack! Det var så jag hade förstått det också.

Vet inte hur många gånger det har skrivits från moderatorer och Gunnar dessutom.
 
Sv: Moderators språkbruk!

*KL*

Jag repeterar banning sker om en användare beter/uttrycker/skriva illa under en längre tid, i vissa fall men väldigt få har användare blivit bannade när de gått över gränsen med råge och det har skett med en gång.

Jag blev bannad för #544. Ingen varning. Jag har inga tidigare varningar. Har varit bannad för flera år sedan. Men det inlägget var tydligen "över gränsen med råge". Obs att jag innan dess slutat diskutera i tråden, #544 var ett rent förtydligande.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Möjligt men det är fortfarande ingen som har någon koll på vilka som fått varningar eller hur många/skarpa.

Fortsätter samma användare att häva ur sig idiot förklaringar av andra och deras intelligensnivå i samma tråd, känns det rätt logiskt att de inte fått någon varning, eller vad tycker du?
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag tycker ingenting om det, jag har faktiskt ingen aning.

Jag bara påpekade att ingen vet vilka som har fått varningar. Dessutom sitter kanske inte moderatorerna vid datorn dygnet runt så en användare kan säkert hinna skriva flera inlägg innan det varnas.

Jag vet inte hur det funkar. Jag har aldrig blivit varnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 913
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 102
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
1 937
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp