Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Fortsätter samma användare att häva ur sig idiot förklaringar av andra och deras intelligensnivå i samma tråd, känns det rätt logiskt att de inte fått någon varning, eller vad tycker du?

Ja riktigt så är det ju inte, det har ju flera användare bevisat att man kan trots varningar.:D
 
Sv: Moderators språkbruk!

: ) Det är sant, och jag visste att ngn skulle kommentera det när jag skrev inlägget. Men kombinationen av moderators noll närvarande i tråden offentligt, parat med att x antal användare aldrig korrigerat sitt språkbruk, gör att vissa antaganden känns inte allt för orealistiska. ser att det nu skett moderator aktivitet i tråden om än av vikarierande sådan, det var på tiden.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag gick in i den tråden nu och blev faktiskt chockad över vilka inlägg som ligger där.

Men jag är den födde optimisten och tänker att min triangling kanske leder till någon sorts reaktion. :)

F.ö tycker jag det är konstigt att nästan alla moderatorer varit inne här och skrivit utom den berörda moderatorn.

(nu var jag kanske dum som 'skrev igång' den här tråden igen, men jag blev faktiskt uppriktigt chockerad över hur folk uttryckte sig. J***la mupp tycker inte jag ingår i god netikett att kalla någon, även om man blir upprörd.

Jag håller fullständigt med dej! Eftersopm jag själv är drabbad kan jag säga att det Boj skriver är inte sant. Såna personpåhopp som i westerntråden leder sällan till banning, det har jag förstått nu. Däremot att säga emot moderatorer, att envisas med att få besked i frågor och vara "bråkig" för ledningen av forumet, DET är orsaken till banningar. I många fall. Personpåhopp har hag hunnit se en hel del och det verkar inte alls straffa sej på samma sätt. Vilket flera här intygar också förresten. Ja det är ju bara att kolla den som citerades här, med många fula påhopp, lös och ledig och inte bannad!
 
Senast ändrad:
Sv: Moderators språkbruk!

*KL*

Jag undrar fortfarande ifall ni har läst många trådar på western, eller bara denna?

Stämningen överlag brukar vara mycket trevlig och hjälpsam. Det har dock också förekommit en hel del heta, men intressanta diskussioner - jag har själv varit delaktig. I alla sådana diskussioner blir en del mer eller mindre "bråkiga" (mig själv inräknad) men det har alltid varit mycket intressant och ingen har behövt bli bannad mig veterligen. Jag tror aldrig jag behövt triangla ett inlägg på western även om jag ibland blivit mer än lovligt förbannad på motparten. Det finns användare i aktuella tråd som jag rykt ihop med flera gånger men i nästa tråd är vi lika goda vänner igen. Man får acceptera varandras olikheter och alla har något att ge!

I de flesta övriga forum verkar det handla om att man är på den ena eller andra sidan och har man blivit fiende med någon så är man det på livstid. Och alla har superkoll på vem som skrev ditten och datten och sa det och det för 100 år sedan.

Konstigt att ni dömer hela westernforumet inkl moderatorer på en enda tråd där dom flesta som diskuterar dessutom kommer från andra underforum?
Och så fort någon "från western" argumenterar eller diskuterar ur en annan synvinkel så skriks det kollektivt att dom är för djurplågeri och vill sopa alla avarter under mattan och härma USA och allt vad det är.

Kom igen nu. Detta är ett forum, det ska ge en något att vara här. Gör det inte det och man bara blir sur och förbannad så tycker jag man ska gå vidare någon annanstans.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Fast jag håller inte riktigt med. Jag läser på western ibland, precis som jag ibland läser på hoppning, dressyr, avel, distans och trav trots att 'min' gren numera är islandshäst. Jag gillar att hålla mig uppdaterad av lite av varje. :) Även om jag inte skriver där.

Jag är delvis uppväxt i USA på en liten ranch så 'westernstilen' är inte främmande för mig.
Jag förstår även att man kan bli ovänner i stundens hetta. Det är inte alls konstigt. Jag hänger mest på ett forum med väldigt högt i tak (FB) men jag väntar mig faktiskt trevligare ton här på Buke än där. Jag har dessutom blivit avstängd från FB mer än en gång när jag råkat rejält i luven på någon. Och jag skulle aldrig i mitt liv kalla nån för tex j***la mupp. Skulle jag göra det skulle jag skämmas när jag lugnat ner mig och hoppats att det blivit bortrensat.

Vi kan ju inte alla allas historia, jag startade min 'buke-karriär' med att bearbeta det trauma jag gick igenom. Fy för vad ledsen jag kunde bli (och kan fortfarande bli det nu) när folk uttrycker sig elakt och klumpigt. Men jag försöker verkligen att låta det rinna av mig och inte hålla grudges. :) finns dock en användare som varit aktiv i tråden som VERKLIGEN gjort mig ledsen för flera år sen och dennes inlägg besvarar jag aldrig. Försöker dock tänka att den personen skrev detta och glömde sen bort alltihop.

Vad jag -på mitt egna babbliga vis- ville komma fram till är att jag tolkar ursprungsfrågan var moderators språkbruk och hur vi bemöter varann här på forumet. Inte att western/trav/islandshäst/whatever forumen är usla och användarna är usla. Jag personligen önskar bara att alla kan uppföra sig civiliserat mot varandra även om man tycker olika. :)
 
Sv: Moderators språkbruk!

Nej du måste inte hålla med. (antar att du menar om att westernforumet är trevligt alltsom oftast?) Man kan tycka olika :)

Iallafall, det var mitt försök att flika in lite positivitet här och visa på att inte alla tycker samma om westernforumet och dess användare/moderatorer. Dom som verkar tycka det är skit verkar ju mest vara användare som dykt upp där nu och som är aktiva i EN infekterad tråd.

Nu rantar jag vidare bort dit och kollar om någon lagt ut några nya fina bilder, hoppas ni kommer vidare i den här tråden :D
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag tycker inte det är något större fel på något underforum :) inte ens på western :p

Jag försökte också få in lite positivare tongångar, så jag gissar att vi hade ungefär samma mål. :)
Man får försöka att inte ta saker så personligt, vilket jag själv tyvärr är ganska dålig på, men jag jobbar på det.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Men jag menar inte att westernforumet är värre än något annat överlag, då har du missförstått mej i alla fall.

Det är moderatorns språk samt att( då helt följdriktigt:o) så tilläts ju samma typ av vokabulär i den aktuella tråden, utan synbara påföljder. Inte en gång utan i en radda inlägg. Men är det så man uttrycker sej själv till andra till vardags så ser man väl inte det oförskämda kanske utan ser bara när sk utomstående har mage att komma in och kritisera filmer från en framridning, sånt ska uppenbarligen straffas. Det är bara rena lögner att de som skrev ut sina varningar här skulle har varit mer otrevliga än vissa av "hemmaryttarna" i det forumet. Det är bara att läsa inläggen som de varnades för, till exempel mackan. Finns ingen som helst logik. Bara senaste dygnet har fler svurit och haft sej mot meningsmotståndare i den tråden, men som Lobelia skrev, det säger ju mest om den personen.

Men sen kanske andra trådar är supertrevliga, det är jag övertygad om. För min del är diskussionen dessutom vidare och handlar om flera forum med samma partiska moderering, dock ALDRIG samma sätt att tilltala användare:crazy:.

Riccas uttryck till de varnade är bara helt outstanding, ordvalet talar för sej själv liksom. Det är som med de omdiskuterade filmerna, man ser vad man ser, det går aldrig att prata bort, man läser varningarna och ser ordvalet och tonen och det säger allt det också, går liksom inte att komma undan.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Nu råkar westerntråden bjuda på bra exempel, men ett sånt här inlägg tex, hur ok är det?

Svära, "skrika", påstå saker som är rena personangrepp samt anklaga den andra för just påhopp?:crazy: Lobelia (som tilltalades så här) har varit oändligt tålmodig och trevlig tråden igenom dessutom. Rena påhoppet med andra ord!
Om vi tar det som exempel, är det ok på ett forum?

Hur är tex mina, axels, etties eller Europas inlägg här (som vi bannats för) värre än detta?

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=14538687&postcount=492
 
Sv: Moderators språkbruk!

Fast måste vi älta riccas ordval i varningen till Etties mer?
Vi är alla eniga om att det inte var lämpligt, vad mer ska man göra åt det?

Att det tog tid innan det rensades i tråden på western, och kanske kommer ta tid innan nya rapporter ses över och åtgärdas om åtgärd anses behövas, beror nog på att riccas/gerns/Gunnars världar inte kretsar runt tråden, det är inget ovanligt att det kan ta tid för någon moderator att agera. Ibland tas det semester, ibland är man iväg, ibland brinner modemet upp, ibland ska man få in hö, ibland behöver man ta hand om sjuka barn osv osv.
 
Sv: Moderators språkbruk!

*Lägger till lite utan att lägga ord i riccas mun*

Vi som modererar förhållandevis "små" forum med ganska låg aktivitet (i mitt fall hoppning och fälttävlan" är inte vana :o vid att behöva hålla järnkoll flera gånger om dagen, det brukar inte ske något direkt dramatiskt om det går ett tag mellan gångerna vi tittar till.

Även vi moderatorer har som lizan skrev ett liv utanför Buke, det är inte så att mitt liv och välbefinnande kretsar kring detta.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Även vi moderatorer har som lizan skrev ett liv utanför Buke, det är inte så att mitt liv och välbefinnande kretsar kring detta.

:eek: Vad säger du? Jag trodde Gunnar höll er fastkedjade i små bås med datorer framför er och ni inte gjorde annat än satt vid buke hela dagarna.
;)

Jag tycker moderatorerna överlag gör ett toppenjobb. :)
 
Sv: Moderators språkbruk!

:D

Jag vet inte om det vore positivt eller negativt för forumet om det faktiskt var så! :cool: :D
 
Sv: Moderators språkbruk!

:eek: Vad säger du? Jag trodde Gunnar höll er fastkedjade i små bås med datorer framför er och ni inte gjorde annat än satt vid buke hela dagarna.
;)

Jag tycker moderatorerna överlag gör ett toppenjobb. :)

Gunnar följer med sin tid. Moderatorerna står numera på box. ;)
 
Sv: Moderators språkbruk!

Moderatorer på sommarbete?

people-playing-in-a-field-JT.jpg
 
Sv: Moderators språkbruk!

Det kan jag köpa fullt ut, men just denna tråden lär vara högaktuell med tanke på debatten som lett till tråden vi nu befinner oss i, och tittar man på tittarsiffrorna toppar den all-time high toppen, så det finns ju anledning att förutsätta att ngn bevakar tråden, även om ordinarie moderator tagit semester.
 
Sv: Moderators språkbruk!

De kanske rent utav blir släppta på lösdrift? :eek: Vem vet vad som kan hända i dessa moderna tider?


:D
 
Sv: Moderators språkbruk!

KL

Kanske skulle man göra som inom dressyren när domarna är för oense - samla ihop och gå igenom vad som är godkänt och inte.

Att mer eller mindre anklaga någon för att lida av anencefali och för att vara j-la mupp verkar vara helt ok med tanke på att en hel del användare har blivit, både kort- och långtidsbannade för betydligt mindre och som definitivt aldrig använt liknande ordalag.

I ett tidigare inlägg skrev jag det här:

Kanske vore en utförligare anledning på sin plats varför varning/banning ges och därmed undviks en hel del frågetecken?

Exempelvis som i Snuffsans fall (förlåt Snuffsan att jag drar upp det men jag tycker att det är ett solklart exempel på mitt tidigare inlägg) :

Inlägg #544
Jag antar att du syftar på mig och I_U. Jag känner INTE henne IRL. Däremot har jag, min dotter och en av mina vänner besvärats av henne IRL. Men jag har aldrig utbytt ett enda ord med henne.

Jag blev bannad för #544.

Jämfört med klen intelligens och andra betydligt otrevligare inlägg, har jag väldigt svårt att se logiken i det hela...
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag håller med till viss del, men samtidigt kan inte vi moderatorer släppa våra liv på obestämd tid för att en högaktuell tråd dyker upp. Vi kan inte heller planera våra liv ihop, huvud- och hjälpmoderatorer. Vi försöker att se till att det alltid finns någon, men ja, ibland blir det som det blir!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 596
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 066
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
1 918
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp