Modern mat, är det så här illa

Du verkar verkligen bli kränkt över att en person som skriver ett skämtsamt om än lite smått misslyckat inlägg får svar på samma nivå.

Varför tycker du vi ska välkomna en nykomling som skriver ett skämtsamt inlägg genom att ignorera det?
Samma niva? Nu skojar du med mig, NU ar du skamtsam! Nej jag hor inte till de kranktas skara, men det har sallskapet bukefalos 'allmant' ar inte alldeles latt att komma in som ny till. Som ju diskuterats tidigare.
 
Samma niva? Nu skojar du med mig, NU ar du skamtsam! Nej jag hor inte till de kranktas skara, men det har sallskapet bukefalos 'allmant' ar inte alldeles latt att komma in som ny till. Som ju diskuterats tidigare.
Det har diskuterats om det är problem att komma in som ny eller inte, men erfarenheterna var varierande om jag inte minns fel. Jag är dock övertygad om att det är lättare att komma in om folk svara på inlägg och inte som du föreslår fryser ut personen.

Det går inte att svara seriöst på ett skämtsamt inlägg om norrlandsgea och trumpetkor, åtminstone kan jag inte prestera något vettigt åt det mer seriösa hållet. Istället för att klaga så kan du väl föregå med gott exempel och skriva ett seriöst svar om du nu tycker vi är så hemska, eller anmäla inläggen som är stötande.
 
Ännu
Placerade tråden i övrigt då jag int vet vart den passar.

Hur som helst ska jag börj med att presentera mig. Mitt namn är Nikodemus och jag är en glad prick från trakterna utanför Lule (eller Luleå som det så omdömeslöst benämns av söderlänningar och allsköns patrask).

I alla fall så var jag nyligen ner i Stockholm med jobbet och i denna åbäkesresa ingick ett besök på en "finare restaurang". Eftersom jag är väldigt glad i mat, och i synnerhet trumpetkossa (älg), så såg jag fram emot detta besök enormt. Hann knappt öppn menyn in besvikelsen var ett faktum. Bara massa konstiga engelska namn och int nå riktig mat. "potejto mash", menar skriv potatismos istället så man fatt då för helvete. Sen fanns de int nå norrlandsgea heller, åååhhh, även om de ska ha cred för att de hade pripps blå, vilket i alla fall är riktig öl. I övrigt bara massa trams, men tydligen kör ungdomarna upp ölen i näsan nuförtiden och låtsas känn en mass lökt som int finns.

Åt till sist nån stek med en massa fjantiga grönsaker, kändes som jag var på bantningsdiet. Efter maten var magen helt omskakad och till råge på eländet var man omringad av en massa jävla växter som höll på att väx upp i arslet på en när man var mitt i maten..

Är det så här illa i resten av Sverige, eller kom vi bara till en ovanligt dålig restaurang? (ska tilläggas att den skulle vara bra enligt folk).. Snälla säg att det int är så här i hel landet, då kan man ju lik gärna prött sönder böxorna :(
Ännu längre fram i tiden kanske det serveras allsköns insekter på restaurangerna pga klimatförändringarna.
 
Ännu
Placerade tråden i övrigt då jag int vet vart den passar.

Hur som helst ska jag börj med att presentera mig. Mitt namn är Nikodemus och jag är en glad prick från trakterna utanför Lule (eller Luleå som det så omdömeslöst benämns av söderlänningar och allsköns patrask).

I alla fall så var jag nyligen ner i Stockholm med jobbet och i denna åbäkesresa ingick ett besök på en "finare restaurang". Eftersom jag är väldigt glad i mat, och i synnerhet trumpetkossa (älg), så såg jag fram emot detta besök enormt. Hann knappt öppn menyn in besvikelsen var ett faktum. Bara massa konstiga engelska namn och int nå riktig mat. "potejto mash", menar skriv potatismos istället så man fatt då för helvete. Sen fanns de int nå norrlandsgea heller, åååhhh, även om de ska ha cred för att de hade pripps blå, vilket i alla fall är riktig öl. I övrigt bara massa trams, men tydligen kör ungdomarna upp ölen i näsan nuförtiden och låtsas känn en mass lökt som int finns.

Åt till sist nån stek med en massa fjantiga grönsaker, kändes som jag var på bantningsdiet. Efter maten var magen helt omskakad och till råge på eländet var man omringad av en massa jävla växter som höll på att väx upp i arslet på en när man var mitt i maten..

Är det så här illa i resten av Sverige, eller kom vi bara till en ovanligt dålig restaurang? (ska tilläggas att den skulle vara bra enligt folk).. Snälla säg att det int är så här i hel landet, då kan man ju lik gärna prött sönder böxorna :(
Ännu längre fram i tiden kanske det serveras allsköns insekter på restaurangerna pga klimatförändringarna.
Stockholm består ju av inflyttade norrlänningar typ :p Ingen i gänget jag umgicks med i U-a under studietiden har flyttat "hem", de migrerade från U-a till Sthlm :D

Edit: Jag har verkligen aldrig hört trumpetkossa innan och då är jag ihop med en norrlänning och jobbar ofta med norrlänningar (majoriteten är jaktgalningar dessutom). "Bjarn" hör jag dock rätt ofta i Jämtland :laugh:
Längre fram i tiden kanske det serveras allahanda insekter på restaurangerna
 
För det första kan jag garantera att ingen från Luleå byter ut vokalerna i ett ord till ö.

Du har fel dialekt... för det andra så lärs även engelska ut i skolorna i Luleå ( utbildad där ). Luleå är en universitetsstad och där är mesta delen av studienaterialet på engelska.

Trumpetkossa och Norrlandsgea finns inte som uttryck i den dialekten.

I Luleå finns det också restauranger med menyer på engelska...
 
Jag kan dock hålla med om att jag börjat tröttna på att man byter ut ord på svenska mot engelska "bara för att". Har känslan av att det går inflation i att säga exempelvis citronzest istället för citronskal/rivet citronskal/liknande i olika matlagningsprogram på tv.
Självfallet är jag medveten om att språk utvecklas och att det kommer in nya ord, men att få det att låta exklusivt (eller vad nu anledningen är) känns lite udda. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp