mögliga ostar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
bara för att göra det klart för er: JAG är inte gravid och JAG skulle aldrig i hela mitt liv äta mögelost MEN min lillasyster är med barn och undrade hur det var med typ kvibilleostar? den enda kvibilleost jag känner till är cheddar och det är ju helt ok att äta men tydligen finns det mögelostar av det märket oxå... och dom ska dels vara pastöriserade och portionsförpackade i "egen" förpackning och då undrade hon om dom var ok att äta utan upphettning... och jag har ju ingen aning (kändes inte så inressant för mig att ta reda på det när jag var gravid liksom)... men det borde det väl vara - eller är möglet i sig ett stort ajabaja? hon hade fått papper från barnmorskan oxå men kände sig lika frågande efter att ha läst den oxå...

hivar in en ostfråga till - brukar Fetaosten i Grekland vara pastöriserad? - hon ska nämligen dit på semester och älskar Fetaost

och hon har ingen dator eller internet att söka på...
 
Sv: mögliga ostar?

Enligt min bm så kunde man äta all typ av ost så länge den var pastöriserad. Jag frågade speciellt eftersom jag älskar fetaost och chevre.

/Timsetim
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hej jag heter Californication och jag är gravid. Och jag hatar det. Hatar. Varning för gnäll. Jag hade någon naiv, romantisk dröm om...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
18 162
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp