Bukefalos 28 år!

Montésits

Sv: Montésits

Haha, det skulel jag med men då orkar jag inte :D
Ang träning så har jag upptäckt att spinning är det som ger mig mest , jag blir starkare i sitsen för varje pass jag går på.
 
Sv: Montésits

Haha, det skulel jag med men då orkar jag inte :D
Ang träning så har jag upptäckt att spinning är det som ger mig mest , jag blir starkare i sitsen för varje pass jag går på.

Kan tänka mig att spinning måste vara effektivt för en montéryttare men jag blir alldeles matt bara jag tänker tanken. Öhh..en annan blir ju matt i benen av att gå till brevlådan...:angel: :o I loppen går jag nog på rent adrenalin...:D
 
Sv: Montésits

*Nu hugger jag enknapp här*
De bilder som finns tillgängliga ute på nätet och som visas här är merparten tagna när hästarna rids under drivning (målgång, upplopp etc). Sitsen varierar ju ganska kraftigt under de olika faserna av ett lopp. Detta tycker jag är väldigt itressant för man måsta kunna behärska alla för att kunna hjälpa hästen optimalt. Rider man kort så innebär det i korthet att rumpan nära sadeln är drivande, en mer upprätad rumpa är en mer "neutral sits" (inte alls lika ansträngande för ryttarens benmuskler), rätar man ordentligt på knäna blir det broms etc.
Afrodite_Exclusive_m_l.jpg


Jag har tyvärr inga bilder på mig, har aldrig med mig någon fotograf till träningarna. :cry:
Djurjouren kanske har åsikter, hon och jag går ju samma licenskurs på Jägers.

Jag har försökt hitta filmer på nätet från olika lopp för att kunna studera olika tekniker och lära mig mera men det är svårt att hitta filmer som är tillräckligt detaljerade för att kunna se bra. En enstaka bild blir ju lite lösrykt i detta sammanhang.
Här är ett exempel på film som jag har hittat, lite intressant är det att alla i loppet utom en står upp. Kul att studera skillnaderna. http://www.youtube.com/watch?v=E5sJ3aQFUpY
 
Senast ändrad:
Sv: Montésits

Jag ryser när jag ser One du Rib. Det är så underbart :love: att se när anfallsordern kom ifrån ryttaren... vilket ax :love: åhhhhhhh....
 
Sv: Montésits

Lite kul att jag har lyckats med att hålla mig anonym så här länge i alla fall... he he
Jag rider oftast den stoooooora hästen på 1.70...
Brukar inte heller vara med i täten på loppen...
 
Sv: Montésits

Oftast glad ja och axellångt hår... Har ofta flyinge-keps... (det har min kompis också men hon är mycket kortare än mig)
Jag har svart-vitt överdrag på hjälmen.
 
Sv: Montésits

Jo, men inte som jag vill visa här.....:angel:

Ni får fråga Ghost, som säkert hann se mig på Eskils sist, 100 meter efter fältet efter vår startgalopp:D
 
Sv: Montésits

*KL*
Nu jäklar ska jag korta läderna. Har testat två dagar i rad och bara skrittat och joggat med MEGA korta läder. Det blir ingen heatträning utan mer intrevallträning av typen stå upp en stund-sitt ner och dö.....:D
Skam den som ger sig, jag ska skaffa mig benmuskler.
 
Sv: Montésits

Jag skänker en god tanke till dig :D Korta lädrena är en jobbig fas! ;)
 
Sv: Montésits

Finns det ingen motsvarighet till galoppens "plastic wonder" som ni kan träna på?
De som tillverkar plastic wonder har ju till och med simulatorer för dressyrhästar...


Eller en sån här :rofl:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
584
Senast: Lady_S
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 112
Senast: skiesabove
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 283
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp