Bukefalos 28 år!

Montésits

Sv: Montésits

Jahapp, då har jag skaffat photobucket och är redo för att bli synad av er kära buke-kritiker ;) Så här ser min stil ut... jag jobbar för ständig förbättring, men tar gärna ett eller flera tips på vägen! :D

frjesta002.jpg


Bilden är ju lite snett framifrån, det är jag i gult, skall försöka hitta en bättre bild... Gulp!


Grymt bra sits... Du har kommit långt!
Du ligger preciiis på gränsen att komma liite för långt fram.
Men du gör det INTE på bilden. Så ha det bara i bakhuvet så att du inte när du blir trött "faller fram"...

Annars två tummar upp! Bäst sits i denna tråden!!
 
Sv: Montésits

Detta ser klart lovande ut! :) Och överlägset bäst av dem på den övre bilden. Något ditåt strävar jag också efter men kroppen är inte riktigt med mig ännu...
En fråga bara? Hur lång är du?

Jag mäter 172,5 cm, vilket innebär vissa svårigheter att hålla vikten, men skam den som ger sig. :devil:
 
Sv: Montésits

Jag mäter 172,5 cm, vilket innebär vissa svårigheter att hålla vikten, men skam den som ger sig. :devil:

Ja, jag tyckte bara du såg så lång ut på bilderna. Men då var du ju inte överdrivet lång...;)
En fråga till, vad rider du i för sadel?
 
Sv: Montésits

Ja, jag tyckte bara du såg så lång ut på bilderna. Men då var du ju inte överdrivet lång...;)
En fråga till, vad rider du i för sadel?

Jag rider i en Zilco (galoppsadel) 1kg. I löööv it! :love:
 
Sv: Montésits

Tycker sitsen ser mkt bra ut, jag är impad (vilket är ganska svårt att göra... :angel:)!
Däremot är jag inte alls förtjust i var/hur du har händerna! På tok för högt! Men annars är det som sagt var mkt bra jobbat!

Vilket lopp är bilden från Färjestad från?
Tror inte jag var där men det är inte omöjligt då jag försöker ta mig dit när det är monté, har alltid med kameran... :)
 
Sv: Montésits

Tycker sitsen ser mkt bra ut, jag är impad (vilket är ganska svårt att göra... :angel:)!
Däremot är jag inte alls förtjust i var/hur du har händerna! På tok för högt! Men annars är det som sagt var mkt bra jobbat!

Vilket lopp är bilden från Färjestad från?
Tror inte jag var där men det är inte omöjligt då jag försöker ta mig dit när det är monté, har alltid med kameran... :)

Ahhaa :idea: Lopp 2 - 6/8 var det. Skicka gärna om du har bilder! :)
 
Sv: Montésits

Tyvärr var jag inte på plats då, var på kurs... :(

Om du är på Axevalla under stochampionatshelgen nästa år lovar jag att ta massor med bilder :D (jag lär ju inte ha häst att kunna vara med där ändå...)

Jag har bilder på alla från årets montélopp under stochampionatshelgen iaf. :)
(Och några andra lopp, har blivit dåligt med bilder i år...)
 
Sv: Montésits

Hej, jag hade tänkt och börja med monté, har ridit travare i flera år (ridit totalt i 10 år) och tävlat i hoppning.

Vad har ni för tips hur man ska börja? Läst att ni är kritiska till sånna som börjar ta licens och så för tidigt, och d vill ja innte gö, så vad har ni för tips, och vad tycker ni att man ska kunna för att börja på licensutbildning? Är det tex för tidigt att börja i februari?

Har ni fler tips på övningar man kan göra hemma för att stärka musklerna?

Skulle vara jätte tacksam för tips :)
 
Sv: Montésits

På tide å få liv i denne tråden her igjen synes jeg. Legger ut ett bilde av meg hvor jeg rir på en kaldblods som heter Voll Kos. Dette er nå over ett år siden, har ikke ridd løp siden den gangen der. Er vanskelig å få oppsitt her i Norge desverre. Men nå til fredag skal jeg endelig ri igjen. :banana:
Heldigvis på en varmblods, er myyye lettere å ri varmblods i forhold til kaldblods. :bow:

jeg rir i en Zilco sal.

IMG_3748.jpg


Jeg vil med tiden få opp bøylene noen hakk,,men er ikke så sterk i beina enda. Så får ta de sakte med sikkert opp.
 
Sv: Montésits

IMG_6427.jpg

Her rir jeg løp på Jarlsberg 20.06.

Blei nr 3. :D
 
Sv: Montésits

Jag tycker om din sits!
Stadig - bra balans - bra tramp i stigbyglarna - bra blick.
Vet inte om du vinner så mycket på att korta upp stigbyglarna...
Fortsätt som du gör - det ser bra ut.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
447
Senast: hamilton1
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
976
Senast: skiesabove
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: jemeni
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp