Bukefalos 28 år!

Msm (heter det så)

Sv: Msm (heter det så)

Jag vet också... Men tidigare i tråden verkade det vara tveksamheter... martha skrev "Jag vet många tränare som startar med detta och det kan inte påvisas på dopingprov då det är ett kroppseget ämne"

Det var det jag syftade på.
 
Sv: Msm (heter det så)

Nu har jag kollat in Kerstin......

Så himlans kul med den segern!!!! :bow: :banana: :bow: :banana:

Kerstin vekar vara en glad prick,hälsa och gratta!! :bow:
 
Sv: Msm (heter det så)

Han var ju 3:a igår , 40 meters tillägg på medel och 18,2 i första monteloppet :bow:
 
Sv: Msm (heter det så)

Orkar inte läsa hela tråden, men min första tanke är ju naturligtvis om flexijoint som jag använder (mest för glucosaminet) skulle kunna ge utslag på ett dopingprov pga att det innehåller msm ????
Inte är det väl så, Martha :confused:

Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men man blir ju lite nojjig med tanke på alla dopingdiskussioner. Har just injicerat finadyne och tänker byta box nu när kuren är klar. Förr sanerades boxen och sedan bekymrade man sig inte mer om den saken, men nu ...... :eek:
 
Sv: Msm (heter det så)

Jo det räknas som doping, visst det går att spåra. Skall du tävla så är det bättre att ge ett rent glukosaminpreparat.
PL
 
Sv: Msm (heter det så)

Om jag ska tävla vågar jag inte använda något överhuvudtaget, men man tänker ju lite på den som använder boxen på banan efter mig. Vi hyr en box på banan som jag använder när jag åker dit och tränar och den boxen används som gästbox på tävlingsdagar. Jag har aldrig någonsin förr funderat över att ett kosttillskott skulle kunna ställa till trubbel via urinen i gästboxar, men i nuläget verkar ju allt kunna vara en smittkälla........vid "riktig" medecinering (ex. finadyne) åker vi ju inte till banan alls...
 
Sv: Msm (heter det så)

Apropå: "går det att spåra"

Fritt citerar jag ur konversation mellan 1:person som marknadsför msm och 2:en veterinär från stor tävlingsorganisation inom hästsport:
1.Men hur kan ni dopingklassa något som ni iof kan hitta men som hästen lika gärna skulle kunna ha fått i sig genom att beta i en talldunge (msm utvinns bl a ur tallbarr)?

2. Ja men vi måste ju skriva nånting.........
:angel:
 
Sv: Msm (heter det så)

Rb86 heter det va? Det är i alla fall 96 timmars karrens på det medlet. Vet också tränare som kör jobb inom fyra dagar efter att deras hästar blivit genomgångna av massagemaskiner, laser, akupunktur o.s.v, minns jag inte helt fel är det karrens även på detta?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 610
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Något som kan vara värt att kika på är kemiskt framställd citronsyra (E330), som ger allergier hos många pga att man vid framställningen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 355
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 646
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 776
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp