Bukefalos 28 år!

Msm (heter det så)

Sv: Msm (heter det så)

Kopiera vadåååå :angel: :o

Har just lärt mig tricket....... :p :rofl:

Är sugen på svaret om runda kotor,altså inte s.k. ringkota?

Föresten,idag såg jag de största gallor jag sett i mitt liv!Söndersprutad hette det :cry:
 
Sv: Msm (heter det så)

stally skrev:
Kopiera vadåååå :angel: :o

Har just lärt mig tricket....... :p :rofl:

Är sugen på svaret om runda kotor,altså inte s.k. ringkota?

Föresten,idag såg jag de största gallor jag sett i mitt liv!Söndersprutad hette det :cry:

Nej, det "känns" inge fel....torra fina kotor, men runda...har haft några såna under årens lopp...nu har jag 2 egna uppfödningar, 4 åringen (han har aldrig varit halt, gått 19,5 i provlopp) och ettårsmärra har också såna...
 
Sv: Msm (heter det så)

Hmm,det är inte vad man brukar kalla uppdrivna kotor?
Förr sa man ju att vila och minskat proteingiva lade band på detta??

Låter iochför sig märkligt på 4åringen.

Kalk har jag oxå för mig skulle ha en betydelse.
 
Sv: Msm (heter det så)

stally skrev:
Hmm,det är inte vad man brukar kalla uppdrivna kotor?
Förr sa man ju att vila och minskat proteingiva lade band på detta??

Låter iochför sig märkligt på 4åringen.

Kalk har jag oxå för mig skulle ha en betydelse.

Nej , det är inte uppdrivna, det vet jag hur det ser ut...och dom har ju knappt genomtramp alls...nej detta är helt normala :angel: fast RUNDA.....inga gallor, inget uppdrivet, normalt genomtramp....det är ju egentligen inget fel...bara att dom ser sludiga ut... ;)
 
Sv: Msm (heter det så)

Ja, då väntar vi bara på Peter då......

Sludiga,gillar ordet.......
 
Sv: Msm (heter det så)

Ja, vars är han????? :D

Detta är ju bara bak...fram är helt normala...på bägge, och dom jag haft förut har det också bara varit bak på......
 
Sv: Msm (heter det så)

stally skrev:
Vad jag vet så inehåller ju Redbull just Taurin,och är då uppiggande.Liknande efekten av koffein,utvinns ur någon rot tror jag.....

Sanningshalten i detta garanteras ej då det är endast hämtat från egen skalle...... :eek: :cool:

Aha, det är därför Redbull smakar illa... :idea: Svavelföreningar luktar ju ofta illa (ruttna ägg och pappersbruk är exempel), om Redbull innehåller taurin måste det ju ta smak...
 
Sv: Msm (heter det så)

Hmmm, då borde ju hästar som går nära pappersbruk ha mycket msm i sig från gräset då??? :D
 
Sv: Msm (heter det så)

solros skrev:
Där har vi lösningen! Det äckliga lukten av svavel blir doften av framgång... :idea: :D

Hehe...jag får nog flytta till Grums eller Bäckhammar :bow: :bow:
fast då lär jag ju åka dit för doping varje dag i veckan :eek: :eek:
 
Sv: Msm (heter det så)

Rund under fötterna? Kotan, det rundade förtjockningen en bit ovanför hoven som motsvarar vårt fotblad med tillhörande leder?
Allvarligt talat jag fattar ingenting, rund på vilken ledd. Fixa bild.
Svavel: det mesta svavlet tas upp i form av protein, att de svavelhaltiga aminosyrorna skulle föstöras vid lagring utan att resten av proteinet förstörs tror jag inte på, låter som ett påhitt av någon som säljer svavelhaltiga tillskott.
Så länge vi inte ligger under rekomenderad proteinnivå anses det att svavelbrist inte är ngn realitet, Svavelbrist hos växterna ger dålig tillväxt o sjukdomstillstånd, knappast troligt att de skulle bilda konstiga proteiner med för låg andel svavelhaltiga aminosyror (nu pratar jag växtpatologi, ett ämne som som jag inte vet ngt om :angel: )
Ang tillskott: I reklamen för tillskott står ofta uppräknat vilka funktioner ett visst ämne är nödvändigt för, så långt är det ofta OK. De följdfrågor vi måste ställa innan vi kastar bort våra surt förvärvade slantar är dock:
1. Finns det ordentligt visat att brist är vanligt.
2. Har man visat att ett extra tillskott har någon effekt.
Om man inte kan svara ja på åtminstone en av frågorna så köp inte!
PL
 
Sv: Msm (heter det så)

hehe...det räcker väl att det är dopingklassat :angel:

närrå...jag HAR ingen bild...ska se om det skulle ev synas på nån av de gamla bilderna jag har på ettåringen...men det är själva kotan...bara kotan som är rund ist för oval...som att det sitter en tennisboll där istället för en hmmm, avlång boll :D
 
Sv: Msm (heter det så)

martha skrev:
Hmmm, då borde ju hästar som går nära pappersbruk ha mycket msm i sig från gräset då??? :D
Du har fått MSM på hjärnan, MSM är inte den vanligaste formen av organiskt svavel :devil: .
PL
 
Sv: Msm (heter det så)

Hihi...du får väl komma neröver o hälsa på då :D
på röntgen sa dom inget iallafall....men jag är inte hundra på att hon såg ut så då heller...(röntgade i januari)det "känns" inget annorlunda, utan bara syns...

knepigt....har du aldrig sett nån med runda kotor???? :rofl:
ska passa på att ta kort nångång när det passar...bägge hästarna är ju sålda, men den ena står på f stad, den andra 11 mil härifrån....
 
Sv: Msm (heter det så)

peter_lundin skrev:
Du har fått MSM på hjärnan, MSM är inte den vanligaste formen av organiskt svavel :devil: .
PL

Men du....msm betyder ju Martha och mina riktiga initialer.... :bump:
 
Sv: Msm (heter det så)

martha skrev:
Hehe...jag får nog flytta till Grums eller Bäckhammar :bow: :bow:
fast då lär jag ju åka dit för doping varje dag i veckan :eek: :eek:

Men grundämnet svavel är inte doping så du är ren... :idea: och får alla positiva effekter!
 
Sv: Msm (heter det så)

Säkert sett kotor som varit olika rundade men kanske inte tänkt på det, sett det som en normalvariation. Vid friröntgen tar man ju bara sidobild.
Du får väl komma upp med hästen, inget ärende till västsverige förrän ev 1 vecka i Skara i nov.
PL
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 457
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Något som kan vara värt att kika på är kemiskt framställd citronsyra (E330), som ger allergier hos många pga att man vid framställningen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 314
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 589
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 714
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp