Bukefalos 28 år!

"Murad" grill

voltis

Trådstartare
Jag är sugen på en sån där murad grill att ha istället för vår lilla klotgrill :p. Ngt man bör tänka på? Kan man ha dom var som helst? De borde ju inte ryka mer än en vanlig grill? (bor i radhus). Underlaget? Kan man ha den på en altan??
Bauhaus har flera sådana men har inte varit och tittat ännu, är de jättetunga? (liten bil hehe).
Finns det i hörnvarianter??

Menar en sådan här typ

11736.jpg
 
Sv: "Murad" grill

En sådan vill jag också ha! :banana: Men sambon tycker att de är så fula, men jag fortsätter övertalningsförsöken. :D Man kan ju köpa till en specialsydd presenning att trä på över vintern, eller när det regnar.

Den dagen jag lyckas övertala sambon, så kommer jag att gräva ur en bit i gräsmattan, fixa underlaget och lägga stenplattor på en lagom stor yta. Vill ha ett stadigt och lättskött golv till grillen. Vår altan är ett trädäck och grillen ska få stå i närheten, men inte ända inpå. Sen kommer jag nog att mura upp/bygga till någon slags avställningsyta intill grillen. :laugh:
 
Sv: "Murad" grill

... och jag vill ha en sån här - likadan som Jamie Oliver, suddig bild, tyvärr. Tänk att både kunna baka bröd och laga mat ute. Har t o m sett ut platsen intill vårt växthus. Fulltegel har vi i parti och minut, men maken är svårflörtad. Får väl ringa Ernst istället... :p

 
Sv: "Murad" grill

de är inte SÅ tunga, i värsta fall får du ta två rundor.
grillarna är snygga, men de är egentligen inte så bra att grilla på.
det är typ korv och platta matbitar som snabbt skall grillas för att inte brännas.
en bra grill skall ha LOCK! dels för att behålla värmen men mest för att inte lågor skall få en chans och alldra mest för att man skall få koll på temperaturen.
 
Sv: "Murad" grill

... och jag vill ha en sån här - likadan som Jamie Oliver, suddig bild, tyvärr. Tänk att både kunna baka bröd och laga mat ute. Har t o m sett ut platsen intill vårt växthus. Fulltegel har vi i parti och minut, men maken är svårflörtad. Får väl ringa Ernst istället... :p
varför skall maken involveras?
det här fixar du själv!
här kan du få lite tips
http://www.weberforum.dk/default.asp?id=39&mnu=39

en begagnad gasolutrustning kan man hitta på blocket.
ugn, kylskåp.
skafaf en liten diskbänk, gärna beg, blandare... kanske fixa en belysning för kvällen.
 
Sv: "Murad" grill

Vi har redan en Weber, så grill finns, fast en vedeldad uteugn är ju nåt heeeeelt annat.... :love: :love:
 
Sv: "Murad" grill

... och jag vill ha en sån här - likadan som Jamie Oliver, suddig bild, tyvärr. Tänk att både kunna baka bröd och laga mat ute. Har t o m sett ut platsen intill vårt växthus. Fulltegel har vi i parti och minut, men maken är svårflörtad. Får väl ringa Ernst istället... :p


Tjusigt! Tänk om man hade plats för en sån i trädgården... :D
 
Sv: "Murad" grill

de är inte SÅ tunga, i värsta fall får du ta två rundor.
grillarna är snygga, men de är egentligen inte så bra att grilla på.
det är typ korv och platta matbitar som snabbt skall grillas för att inte brännas.
en bra grill skall ha LOCK! dels för att behålla värmen men mest för att inte lågor skall få en chans och alldra mest för att man skall få koll på temperaturen.

Jag älskar grillat, men har aldrig lyckats lära mig behärska grillar med lock. :o Det blir aldrig riktigt bra, men jag har nog inte haft tålamod att verkligen öva.
 
Sv: "Murad" grill

Jag älskar grillat, men har aldrig lyckats lära mig behärska grillar med lock. :o Det blir aldrig riktigt bra, men jag har nog inte haft tålamod att verkligen öva.

:eek:
Det är så enkelt med lock, att behöva bevaka en grill utan lock är ju skitjobbigt.
 
Sv: "Murad" grill

Jag är nog lite bakvänd i så fall. :D De få gånger jag har provat, så har det antingen blivit rökskadat och olagat eller helt uttorkat. :cool:
 
Sv: "Murad" grill

nu måste vi ro din ugn i hamn....skall söka lite på nätet ikväll...
 
Sv: "Murad" grill

de är inte SÅ tunga, i värsta fall får du ta två rundor.
grillarna är snygga, men de är egentligen inte så bra att grilla på.
det är typ korv och platta matbitar som snabbt skall grillas för att inte brännas.
en bra grill skall ha LOCK! dels för att behålla värmen men mest för att inte lågor skall få en chans och alldra mest för att man skall få koll på temperaturen.

Hmm vi grillar mest kött och kyckling.. i vanlig klotgrill men aldrig med locket på!
Hur kommer det sig att det bränns lättare i den murade grillen? Beror det bara på locket så är det ok då jag som sagt ändå inte använder mitt lock :D
 
Sv: "Murad" grill

fick ni tips av dessa filmer?

Det är iofs Mimsan som efterlyst den där Jamie Oliver-trädgårdsugnen, så jag kan inte tala för henne. Men visst var dina länkar fina! Själv har jag ju inte ens avancerat till att klara av en grill med lock ännu. :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 923
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 954
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 293
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp