Bukefalos 28 år!

Nämna Asperger för AF?

Det är sekretess på alla journaler men den de berör (som är myndig) har rätt att läsa dem så länge det inte riskerar att skada personen. Vid vissa sjukdomar kan det ju skada att läsa om sig själv och då brukar man istället få läsa valda delar. Man har också rätt att få journalen förklarad för sig vid en genomgång ihop med en sjukvårdskunnig person. Det kan vara bra att få vissa begrepp och så förklarade för sig så att man inte går hem och googlar och får till en helt annan betydelse än vad som avsågs.

Åh, vad bra! :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 227
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 139
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Vad händer med Arbetsförmedlingen? Är det bara jag som inte riktigt förstår vad som är på gång? Jag förstår ju det där att kontor ska...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 457
Senast: Asko
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 671
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp