Bukefalos 28 år!

Nämna Asperger för AF?

Det är också en sanning med modifikation, jag har tex aldrig haft kontakt med FK gällande min adhd ;)

Men då kanske du inte är sjukskriven pga den? :)
Jag är ju tex sjukskriven på 50%. Eller får sjukersättning på 50% vilket gör att AF kräver kontakt med FK då jag enbart söker jobb på halvtid och dom vill ju så klart ha på det klara att jag inte får söka mer än halvtid. Sedan klarar jag egentligen inte jobb på halvtid heller men det är ju en annan femma, och vilket resulterade i lönebidrag när jag fick en 50% anställning.
 
Men då kanske du inte är sjukskriven pga den? :)
Jag är ju tex sjukskriven på 50%. Eller får sjukersättning på 50% vilket gör att AF kräver kontakt med FK då jag enbart söker jobb på halvtid och dom vill ju så klart ha på det klara att jag inte får söka mer än halvtid. Sedan klarar jag egentligen inte jobb på halvtid heller men det är ju en annan femma, och vilket resulterade i lönebidrag när jag fick en 50% anställning.
Nope. Vilket innebar att jag var tvungen att visa intyg på af för att få funktionshinderkod.
 
Nope. Vilket innebar att jag var tvungen att visa intyg på af för att få funktionshinderkod.

Nä, har man ingen som helst kontakt med FK så måste man givetvis kunna visa att man har ett funktionshinder på annat vis, lämpligast är väl intyg från läkaren som du säger.
Jag tror dock dom flesta med svårigheter har någon form av kontakt med FK men fixar man att jobba 100% med lite anpassning så behöver man ju ingen kontakt med dom utan då är det ju bara arbetsplatsen som måste anpassas.
Själv fixar jag tyvärr inte 100% så är tacksam för hjälpen som finns om man inte gör det :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 256
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 269
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Vad händer med Arbetsförmedlingen? Är det bara jag som inte riktigt förstår vad som är på gång? Jag förstår ju det där att kontor ska...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 462
Senast: Asko
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 702
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp