Bukefalos 28 år!

När allt vänds upp och ner...

Han är arg för att du släppt honom det räknande han inte med utan han tänkte väl fortsätta spela vidare... Han verkar inte ha varit mkt att hänga i julgranen från första början ens en gång om du tittar i backspegeln (bara det här att han medvetet flörtar med en kollega i början av ert förhållande för att få dig svartsjuk). Han är kanske inte van att bli lämnad? Hade inte han träffat någon ny enligt sig själv?

Bästa sättet just nu för att få frid är att fullständigt ignrera honom gällande allt privat han kommer inte bli bättre utan han fortsätter bara stjäla din energi. Förr eller senare går han vidare.
 
Det är det jag menar. Han får dig att må dåligt. Det betyder dålig arbetsmiljö och det är chefens sak att uppmärksamma.

Att man soppar till det med privata förhållanden med arbetskamrater är inte arbetsgivarens ansvar. Inte heller finns det så mycket konkret att gå på att det är aktuellt med ett samtal om just detta.

Det som möjligen kan vara lönt för en arbetsgivare att ta på, är om han fortsätter att uppenbart sätta ts i dålig dager.

Men jag tror att svenska folket i stort behöver släppa detta att arbetsgivaren inte har rätt att sätta stopp för relationer på arbetsplatsen, men senare ansvara när det inte håller med relationen.

Killen är en rövhatt, men ännu så länge är det väldigt tunt att han skulle hålla på med någon vendetta mot ts. Och jag tror hon gör klokt i att hantera det själv, så länge det inte eskalerar.

Med tanke på att han redan verkar backa (byta bort helgen) tycker jag det är bättre för ts att försöka hantera det själv, för att slippa ha arbetsgivare som rotar i privata angelägenheter. För om man drar in AG så måste AG också få rota för att gå till botten. Mindre trevligt kanske?
 
Han är arg för att du släppt honom det räknande han inte med utan han tänkte väl fortsätta spela vidare... Han verkar inte ha varit mkt att hänga i julgranen från första början ens en gång om du tittar i backspegeln (bara det här att han medvetet flörtar med en kollega i början av ert förhållande för att få dig svartsjuk). Han är kanske inte van att bli lämnad? Hade inte han träffat någon ny enligt sig själv?

Bästa sättet just nu för att få frid är att fullständigt ignrera honom gällande allt privat han kommer inte bli bättre utan han fortsätter bara stjäla din energi. Förr eller senare går han vidare.
Jag är hans första förhållande. Det är säkert en av orsakerna kanske. Men han hade ju "fått känslor" för någon annan.... Som tydligen inte existerade visade det sig sen.....(inte förvånad :meh: )
Och han flörtade inte med kollegan just då utan det är hans "bästa vän" och hon har annat på sitt håll utan han spelade på det hela tiden tills han fick en reaktion av mig att jag tyckte det var jobbigt att han hela tiden försöker provocera fram en svartsjuka hos mig.

Han har inte bytt bort helgen :crazy:
Den ligger kvar på honom och i dag har han sprungit runt jobbet i alla fall halva dagen, trots att han är ledig :meh:
 
Jag är hans första förhållande. Det är säkert en av orsakerna kanske. Men han hade ju "fått känslor" för någon annan.... Som tydligen inte existerade visade det sig sen.....(inte förvånad :meh: )
Och han flörtade inte med kollegan just då utan det är hans "bästa vän" och hon har annat på sitt håll utan han spelade på det hela tiden tills han fick en reaktion av mig att jag tyckte det var jobbigt att han hela tiden försöker provocera fram en svartsjuka hos mig.

Han har inte bytt bort helgen :crazy:
Den ligger kvar på honom och i dag har han sprungit runt jobbet i alla fall halva dagen, trots att han är ledig :meh:

Men nu tycker jag att han nästan är komisk, vad har han på jobbet att göra annat än provocera dig? Skitsamma - you are the icequeen :laugh::sneaky:
 
Jag är hans första förhållande. Det är säkert en av orsakerna kanske. Men han hade ju "fått känslor" för någon annan.... Som tydligen inte existerade visade det sig sen.....(inte förvånad :meh: )
Och han flörtade inte med kollegan just då utan det är hans "bästa vän" och hon har annat på sitt håll utan han spelade på det hela tiden tills han fick en reaktion av mig att jag tyckte det var jobbigt att han hela tiden försöker provocera fram en svartsjuka hos mig.

Han har inte bytt bort helgen :crazy:
Den ligger kvar på honom och i dag har han sprungit runt jobbet i alla fall halva dagen, trots att han är ledig :meh:
Han borde väl ledsna om dt inte framkallar nån reaktion
Men förstår att det är jobbigt såklart
 
Alltså han har inte varit inne på jobbet men utanför byggnaden utan egentlig orsak förutom att han satt på affärens uteplats en stund som ligger 25 meter från huset.

Men ändå, ni är underbara och får mig att le mitt i allt :D
 
Senast ändrad:
@Nyponblomman: Förlåt men :rofl: Springa omkring på jobbet när man är ledig?! Någon har för mycket tid :D Jag förstår verkligen att det inte är roligt för dig men hans beteende är skrattretande. Som sagt, fortsätt tänka ice queen :up:

Stort grattis till anställningen! :banana:
Håller med! :)
Absolut skrattretande! :rofl: Så enormt genomskinligt, liksom. :p

Allvarligt talat, han låter väldigt omogen.

Du däremot klarar det här så himla bra. :heart
Snacka om en erfarenhet rikare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
809
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 580
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 135
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp