När blir kulorna synliga?

P

pialotta

Min hankatt föddes 11 september , är alltså 9 månader gammal. Men inte en tendens till synliga kulor, när kommer de? Är lite orolig för att de inte trillar ner, att han blir "klapp-katt" :rofl: eller hur man säger (jfr klapp-hingst)
 
Hmm, kulorna brukar synas redan på kattungarna, men ibland kan de "vandra upp" igen för att sedan dimpa ner igen, har jag hört. Vid sex månaders ålder bör de i alla fall vara på plats.

Ta med honom till en veterinär och be dom kolla, kan ju mycket väl vara så att de inte trillat ner som de ska...
 
Kryptoschism kallas det (vet dock inte hur det stavas tyvärr) om testiklarna inte trillar ner som de ska. Djuret får då inte användas i avel och bör kastreras, fast det kanske du tänkt göra ändå.
Gå till en vet. och kolla upp, det är min rekommendation.
 
nej, haha, inte hundra på att det verkligen är en hane, men han ser i alla fall maskulin ut. ärligt talat, jag har missat en gång förut :rofl:
 
kryptoschismkatt,jag får be en vet titta och klämma.
tack för hjälpen
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
639
Senast: Askur2017
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 376
Senast: monster1
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
766
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 666
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp