Bukefalos 28 år!

När gäller inte försäkringen?

Yrja

Trådstartare
Med tanke på myten (?) om detta med att lädergrimma är ett krav i transport för att försäkringen ska gälla så undrar jag vad som gäller vid ridning när man inte rider med bett.

Utgå från dessa, vad gäller:
...om man rider med bettlöst träns, med grimma eller utan något huvudlag alls. Vid dessa tre tillfällen - gäller försäkringen för mig och gäller den för hästen?

Jag har fått höra av en motsträvig stallägare att om jag rider utan träns så gäller inte försäkringen om jag skulle åka av och skada mig. Men det var samma person som påstog att man måste ha lädergrimma på i transporten.

Så, ni som kan det här: vad gäller? Säkert olika för olika försäkringsbolag så skriv vilket du utgår ifrån. Själv har jag ingen ridförsäkring eller liknande utan endast vanlig olycksfallsförsäkring via skolan.

Tack!
 
Sv: När gäller inte försäkringen?

Nästan samtliga bolag har sina försäkringsvillkor liggande på nätet. Väldigt lätt att få svart på vitt.

Svar här är nästan alltid folks godtyckliga tolkningar av försäkringvillkoren. Ibland läser försäkringstagarna villkoren som Fan läser bibeln...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 801
Senast: a1agnlju
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 349
Senast: Buck
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej Buke, ny medlem här så ha överseende med eventuella missar! ;) Under början av året var jag, min dotter (16 år) och hennes...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
89 529
Senast: ameo
·
T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 969
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp