Bukefalos 28 år!

*när jag var yngre*

Sv: *när jag var yngre*

När jag var yngre...

  • ...trodde jag att man dödade skådisarna på film (när karaktären dog alltså) och att det var därför de får så bra betalt.

Det trodde jag oxå :D Och jag kunde verkligen inte förstå att man ville bli skådespelare i en film där man blev dödad :p
 
Sv: *när jag var yngre*

Jag vet inte riktigt om jag tänkte att hjärnan var som ett stall, men jag hade riktig ångest över att en dag ha slut på plats i hjärnan och därför vara tvungen att välja bort saker att glömma! :nailbiting:
 
Sv: *när jag var yngre*

Kl
Jag trodde att bankomater bara var att hämta pengar ur. När min mamma sa att jag inte kunde få en ny leksak eftersom hon inte hade pengar till det så sa jag " Men mamma, då får du väl hämta mer ur hålet i väggen då."
Min syster hade väl hört något på nnyheterna och missuppfattat, när de frågade vad hon ville bli när hon blev stor svarade hon " Jag vill bli politiker och släcka bränder."
 
Sv: *när jag var yngre*

Jag trodde att alla saker man ritade fick liv på en annan planet.

Jag var livrädd för bokmärken av barn/människor/vidunder för jag trodde de fick liv på natten och skulle klättra upp i min säng och attackera mig. Jag klippte sönder majoriteten av mina bokmärken...
 
Sv: *när jag var yngre*

När jag var liten trodde jag att när man dog så bodde man under kyrkogården i våningssängar och gick runt i vita nattlinnen. Fanns även matsal och det anordnades aktiviteter. :D

Och jag trodde att när man behövde pengar var det bara att gå till bankomaten för där fanns det alltid pengar att hämta ut! Vilket jag påpekade för mamma när vi hade det knapert någon gång haha.
 
Sv: *när jag var yngre*

Krischansta uttalas det typ.

Men vad är krokodiltårar? :o

Kl
Gick på allt en kompis lurade i mig. Som att deras hallväggar brändes och att man inte kunde gå in i deras badrum (på lääänge!) För att hon glömt sätta på fläkten när hon bajsade.

Tjatade nån gång på mamma om att få ett syskon. Hennes svar var nåt i stil med att"då måste man ha nån som man är jättekär i annars går det inte". Jag hadr uppenbarligen koll på sex så min slutsats var att man kunde ha massa sex men om man inte var tillräckligt kär blev det inget barn.

Trodde att svenska var världens största språk.

Min lillebror frågade mamma om hon var rädd för dinosaurierna när hon var liten.

Sambon ägnade mycket tid åt att fundera på varför bilarna stannade vid rödljus. Starkaste teorin var att det dök upp en genomskinlig vägg. Att föraren bromsar och att det faktiskt GÅR att köra mot rött var tydligen inte ett alternativ.
 
Sv: *när jag var yngre*

Tjatade nån gång på mamma om att få ett syskon. Hennes svar var nåt i stil med att"då måste man ha nån som man är jättekär i annars går det inte". Jag hadr uppenbarligen koll på sex så min slutsats var att man kunde ha massa sex men om man inte var tillräckligt kär blev det inget barn.

Jag trodde att man får barn genom att gifta sig.

Och krokodiltårar är fejkgråt.
 
Sv: *när jag var yngre*

Ponnier vqr sådana hästar som nån ledde (ponnyridning). På ridskolor osv där man red själv fanns bara riktiga hästar.
 
Sv: *när jag var yngre*

.. Loggade jag ALLTID ut från ALLA hemsidor, annars kunde ju någon hacka ens profil :o

Men alltså... Det gör jag fortfarande! Är allvarligt skadad efter att min pappa hade ett av sina Stora Samtal om just det när jag fick tillåtelse (hörde ni? fick tillåtelse!) att gå med på Lunarstorm...

- var jag övertygad om att de små prickar man kan se framför ögonen var luftpartiklar, och att jag kunde se luften trots att mamma sa att den var osynlig. Kände mig mycket unik! :D

Gud det hade jag nästan glömt, men det var jag också extremt övertygad om!

att krokodiltårar är inte när man gråter stora, intensiva tårar för att man är utom sig av sorg. Hepphepp.

Jahapp, då har man lärt sid något nytt idag också då! Jag tänker skylla på min mamma, hon har alltid sagt krokodiltårar om mina tårar när jag gråtit riktigt mycket!

KL

När jag var liten...

- Trodde jag att "politiker är sådana som pratar för mycket och alltid ljuger". Pappa har som tur var filmat när jag sa det, jag var helt övertygad om att det var det som var deras jobb! Ovanligt insiktsfullt och sant för att komma från en 5-åring om jag får säga det själv! ;)

- Trodde jag att svenska lät precis som holländska i alla utländska människors huvuden. Oavsett om du var kines, italienare eller engelskman lät alltså svenska som holländska när du hörde det. Hemska tanke! :nailbiting:

- Var jag livrädd för indianer, eller överhuvudtaget folk som såg ut som att de kom från Ecuador, Chile etc. Det började med att jag såg Utvandrarna på film hemma hos mormor (otroligt passande film för en 7-åring va?) och blev livrädd för sydamerikanerna (?) som är med där.

- Trodde jag att man bara hade ett visst antal bokstäver och ord att använda här i livet, och när de tog slut så tog de liksom slut. Jag har alltid varit en pratglad typ och fick ofta höra att jag skulle vara tyst, så det kanske var någon som smällde i mig det där...

- Trodde jag att mamma och mormor alltid kallade min moster för "kärringen". Det visade sig senare att hon bodde på Kärringön utanför Göteborg, och att det var det jag hade snappat upp!

- Trodde även jag att farmor hetter farmor. Vi har en video där jag blir jätteupprörd för att mina kusiner envisas med att kalla henne för mormor! :rage:
 
Senast ändrad:
Sv: *när jag var yngre*

Att Max betydde hamburgare på Svenska, att jag själv pratade svenska förstod jag inte men dom sa ju det i reklamen!

Att bilens blinkers blinkade för att man påbörjade att svänga, och att nya bilar tillverkades utan. Kom nog av något argt muttrande om "Gör dom inga blinkers på nya bilar eller?" då någon med nybil glömde att blinka!

Om man åt pasta som var format som hjul så blev maten till ett tåg i magen!

Att det fanns en man i grannbyn som hette Pär som älskade djur och därför tog hand om gamla bortglömda kaniner å andra djur! Att mina föräldrar egentligen syftade på att dom tagit bort den och pär var "Sankte Pär" och valde grannbyn för att det fanns en kyrka och kyrkogård där förstod jag inte riktigt!

Var helt stensäker på att jag kunde flyga som Peter Pan, resultatet blev en redig faceplant och näsblod!

Att i USA var det mörkt dystert och man riskerade ALLTID att bli skjuten om man gick ut på gatan för ALLA sprang runt med vapen helt öppet och sköt varann lite här och var!
 
Sv: *när jag var yngre*

Att i USA var det mörkt dystert och man riskerade ALLTID att bli skjuten om man gick ut på gatan för ALLA sprang runt med vapen helt öppet och sköt varann lite här och var!


Fast så långt ifrån verkligheten är det ju inte!:meh:
 
Sv: *när jag var yngre*

Mycke lustiga idéer har jag nog haft genom åren men dessa sticker ut extra.

*jag var övertygad om att hela Stockholm var uppbyggt av glashus. Det fanns inga vanliga hus fanns utan alla var gjorda av glas. Vet inte vart jag fick det ifrån och mamma försökte förgäves överbevisa mig om annat.
* jag trodde att när man fyllde 100 år så dog man. Och i nått konstigt försök att verka udda, speciell och att söka sympati kanske så gick jag runt och sa att min pappa var 99 år och snart skulle dö.
Som tur e så hade jag fel, pappa lever ännu :D
 
Sv: *när jag var yngre*

- Jag var övertygad om att döda djur flyttade till grannön, där mina farföräldrar bor, för att pappa lurade i oss det när våra höns dog. Han pekade till och med ut huset dit hönsen skulle ha flyttat. Jag var kanske fyra och brorsan två då, och pappa förstod nog inte hur hårt vi trodde på hans lilla historia förrän vi frågade om kaninen också flyttat dit, och då var vi betydligt äldre.

- Vid morfars brygga bodde det en gubbe som hade tång som hår, och han drog ner små barn i djupet om de gick till sjön själva. Jag är fortfarande dödsförskräckt för att gå dit själv, så det satte sig ordentligt.

- Efter att vi såg ett barnprogram med en arg rödhårig tecknad gubbe som pratade finlandssvenska (tyvärr kan varken jag eller mina föräldrar komma ihåg vad programmet hette, det hade varit kul att se det idag) började jag gråta så fort jag hörde någon som pratade finlandssvenska. Jag trodde att alla som gjorde det var lika hemska och elaka som den där (tecknade... :meh:) gubben.

- Jag hörde rejält fel i Magnus Ugglas låt Johnny the Rucker, när han sjunger att rocken kom och du fixa ett kneg, hörde jag alltid hockeyn kom, vilket jag dock köpte, man kunde ju jobba med att spela hockey. Men när jag fattade att det var rocken kopplade jag bara det till klädesplagget, och kunde inte förstå hur en gammal jacka kunde ge någon ett jobb.
 
Sv: *när jag var yngre*

Och jag trodde jättelänge att "helgdagsrock åt far" i Bä bä vita lamm syftade på musikgenren och inte klädesplagget! :D Det slog mig aldrig att sången kunde handla om saker man gjorde av ull...
 
Sv: *när jag var yngre*

kl

Att alla tjuvar hade grå kappor och grå hatt.

Att alla danskar hade rött hår (för de äter ju röd korv)

Att en stollift var en köksstol som dinglade 100 meter över marken i ett litet snöre. Var livrädd när vi var i fjällen första gången.

Min storasyster trodde att Danmark och USA var samma sak.

Jag och min äldre syster lurade i vår lillasyster väldigt mycket grejer:
att broar som öppnas gör detta utan att ta hänsyn till om det är en bil på eller inte. Vi åkte ofta över en öppningsbar bro vid Sotekanalen då vi var små och varje gång pratade vi om att vi verkligen får hoppas att vi klarar oss till andra sidan den här gången också. När mamma sa till henne att vi hittade på övertygade vi henne om att mamma bara inte ville oroa henne...

att bilar med en viss typ av lyktor sköt bomber ur dem, vi brukade få henne att ducka varje gång en sådan bil låg bakom oss så hon inte skulle bli träffad.

att de där godisremmarna med hallonsmak innehöll sjögräs och avokado och att de med kolasmak innehöll senap och majonäs (då fick vi ha godiset för oss själva). Detta trodde min lillasyster på tills hon var elva år och vi avslöjade sanningen.
 
Sv: *när jag var yngre*

KL

Justja, jag trodde att alla som bodde i Dalarna (särskilt Falun) var pensionärer. Varför? För att mina morföräldrar bor där. Jag och syrran brukade förvirrat diskutera hur det kunde komma sig att de hade ett dagis i närheten av mormor och morfar, vad i allsin dar behövdes det till? :confused:
 
Sv: *när jag var yngre*

Jag trodde mycket :meh:

*Att alla län som slutade på land (småland, norrland osv) helt enkel var länder. Norge var inget land, för det slutade inte på land.

*Att kanel var gjort på malda kameler. Jag kom fram till att det skulle ha blivit mosigt och att det därför måste vara gjort på mald kamelpäls. :wtf:

*Hos min mormors bror fanns det en flod i närheten som kunde vara farlig för barn, så jag blev itutad att där bodde en enorm krokodil som skulle äta upp mig om jag gick dit.

Kommer nog inte på mer just nu. :p
 
Sv: *när jag var yngre*

kl

Jag blandade också alltid ihop pensionär och militär, troligtvis för att min farfar var både militär och pensionär och det var svårt att ha koll på vad som var vad.
 

Liknande trådar

Äldre Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på. Jag...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 943
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 929
Senast: lilstar
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 761
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp