Bukefalos 28 år!

*när jag var yngre*

Sv: *när jag var yngre*

kl

Jag trodde förresten att passionsfrukt hette pensionsfrukt och att dom på något vis hade med gamla människor att göra.
 
Sv: *när jag var yngre*

kl

- Jag trodde att om man planterade glasspinnar i trädgårdslandet på min gammelfasters land så växte det upp nya glassar. (En lögn som hennes sambo lurade i mig :p)

- Hade en docka som såg ut som John Blund och efter att mamma berättat historien om John Blund var jag livrädd på kvällarna när han "skulle komma" så jag började gömma honom så han inte kunde besöka mig.

- Jag trodde det hette mobbro istället för morbror. Kan än idag råka säga mobbro :o

- Trodde kalvkorv hette kallkorv och va rasande när mamma berättade att det heter kalvkorv och vägrade äta det i flera år för att jag tyckte synd om kalvarna.
 
Senast ändrad:
Sv: *när jag var yngre*

Kl
Just ja! Förstod aldrig vad som var så farligt med att somna vid ratten. Jag var övertygad om att bilen följde vägen automatiskt så enda gången man var tvungen att svänga var i korsningar och avfarter. Det värsta som kunde hända var alltså att man åkte för långt.

Mamma tycker fortfarande att det är så det borde vara.
 
Sv: *när jag var yngre*

Trodde kalvkorv hette kallkorv och va rasande när mamma berättade att det heter kalvkorv och vägrade äta det i flera år för att jag tyckte synd om kalvarna.

Här kom jag på en relaterad sak: Jag fattade INTE att leverbiff och pastej var gjort på *trumvirvel* lever, utan det dröjde väl till jag var sex-sju år gammal innan det sjönk in (och jag tvärvägrade följaktligen äta det mer och rör än idag inte skiten).
Jag var uppenbarligen efterbliven som barn.
 
Sv: *när jag var yngre*

*kl*

Var jag övertygad om att de små prickar man kan se framför ögonen var ljudet eller tiden. Jag funderade mycket över det, och kom aldrig fram till någon annan slutsats än att det måste vara så. :D :crazy:
 
Sv: *när jag var yngre*

*kl*

Jag var övertygad om att den onda dockan Chucky skulle ta mig. (Såg filmen som 10åring)

Jag var övertygad om att Pennywise (Stephen King's "It") fanns på riktigt. Kan fortfarande få ångest av att titta i avlopp. Såg den i samma veva som Chucky.

Jag var livrädd för att dö i drömmar för jag var övertygad om att jag isåfall dog på riktigt. Grät av ångest/lycka varje gång jag "vaknat innan jag dog".

----

Jag var ett ganska oroligt barn.
 
Sv: *när jag var yngre*

Jag var livrädd för att dö i drömmar för jag var övertygad om att jag isåfall dog på riktigt. Grät av ångest/lycka varje gång jag "vaknat innan jag dog".

Så trodde jag med, kommer det från någon film eller liknande? Det känns som att jag snappat upp det någonstans, någon gång...
 
Sv: *när jag var yngre*

Jag trodde att dalarna inte låg i Sverige och jag lärde mig nyss ( läs 4 år sedan) att alla+- smålänningar pratar med småländsk dialekt och inte bara kompisens släkt...

och jag trodde att det skulle komma en tjock och en smal gangster och hugga armar och ben om jag inte låg och sov med dem bakom ryggen.
Slutligen trodde jag att fryst hel kyckling var bebisar som gråtit för mycket och blivit halshuggna. SOOO Mark Twain of me :p
 
Senast ändrad:
Sv: *när jag var yngre*

KL

Kom på lite mer...

Mitt ex trodde som barn att man bara kunde få två barn efter som att man bara hade två pungkulor (något hans mor berättade med stor glädje första gången jag träffade henne förövrigt :rofl: ) och att alla som hade fler barn hade vart med nån annan man.

Trodde i många år att det hette Ludvikavantar och inte lovikavantar (var väll 16 när jag insåg att det inte gjorde det)

Jag trodde Öland var ett annat land och var väldigt orolig som 6 åring när vi flyttade dit att ingen skulle förstå vad jag sa.
 
Sv: *när jag var yngre*

KL

Justja, jag trodde att alla som bodde i Dalarna (särskilt Falun) var pensionärer. Varför? För att mina morföräldrar bor där. Jag och syrran brukade förvirrat diskutera hur det kunde komma sig att de hade ett dagis i närheten av mormor och morfar, vad i allsin dar behövdes det till? :confused:

Och jag trodde att alla som pratade skånska var pensionärer, och hade faktiskt alla möjliga empiriska bevis för detta just då. Jag bodde inte i närheten av Skåne då, så alla skåningar jag träffat var mina far och morföräldrar, min granne och min bästa kompis farmor. Allihopa var de gamla och pratade skånska, så därför antog jag att skånska var ett sätt för somliga äldre människor att prata på! :idea:
 
Sv: *när jag var yngre*

Jag trodde att man får barn genom att gifta sig.

Något liknande trodde min då sextonåriga klasskompis när jag var gravid med min son. Hon hade inte fattat att jag var gravid ens utan blev mycket förvånad när jag kom och hälsade på med sonen ett tag efter förlossningen. Hon utbrast då förvånat; -men du är väl inte gift? Då kan man ju inte få barn!
 
Sv: *när jag var yngre*

Jag trodde att Sthlm var den enda staden i Sverige, allt annat var små byar :o Jo, jag var faktiskt runt mycket i Sverige som barn, problemet var att varje gång vi åkte lite längre bort var det för att titta på hästar, hämta hö etc. så då var vi ju bara på vischan.
 
Sv: *när jag var yngre*

Jag frågade min mamma, efter att förvirrat sett en sexscen på TV, om man verkligen var tvungna att ligga med varandra för att få barn. Mamma sa att jo, det måste man nog, varpå jag svarade irriterat att då skulle jag minsann aldrig ha några.
 
Sv: *när jag var yngre*

Kom på mer

Trodde ända till jag var 19 att de bete paketbuss( pekebuss):o lätt som de...fast idag vet jagvad det heter men säger paketbuss ändå :D

Trodde även när jag var liten att jag var bevakad typ big brother det var jätte jobbigt

Och att en leksak som fanns i leksakstidningen fanns det bara en av så måste skynda sig så ingen annan köper den
 
Sv: *när jag var yngre*

kl

Jag trodde (fram till jag var typ 17 år) att Lindsey Lohan hade en tvillingsyster på riktigt!

Jag sa till min bästa kompis att "jag tycker att det är konstigt att Lindsays syster inte blev känd!". Det sa jag som 17-åring:angel:

6145.png
 
Sv: *när jag var yngre*

kl

Kom på en till!

När jag var liten visste jag inte vad en pakethållare var (på cykel), det hette ju baksmälla!! Den satt där bak, och när man släppte den så smällde det till, väldigt logiskt! Jag förstod inte alls varför att tyckte det var konstigt när en 6-åring (iof så trodde jag det hette så fram till jag fyllde 16, och kallar det än idag för baksmälla :o) ville ha en baksmälla på sin cykel...

Så, i min familj har vi inga pakethållare på våra cyklar, bara baksmällor :D
 
Sv: *när jag var yngre*

Kl

På tal om Kristianstad så trodde jag fram till ca 18 års ålder att "Krischansta" och Kristianstad var två olika ställen.

Jag fattade inte heller förrän i högstadiet kanske, att Lidköping och Linköping var två helt olika städer, trodde att det var ett och samma ställe som hette Lindköping.

Jag hade tydligen väldigt svårt att skilja på begreppen "kompost" och när någon sa typ "nu kom posten". Det skapade en del förvirring har jag fått höra i efterhand.

Eftersom jag var ett mycket lättlurat barn lyckades en kompis lura i mig att om man fes i en burk med grön färg i och sen skakade om, så flög det ut en grön fis sen när man öppnade locket.

Jag trodde att alla språk jag inte förstod var engelska. Så när jag började lekis och träffade en pojke som pratade väldigt grovt dalmål, då drog jag slutsatsen att det var engelska han snackade.

Trodde även att det ris (typ björkris) som kom från träden var samma sorts ris som man äter. Man gick ut och plockade färdigpackade rispåsar från träden helt enkelt! :idea:

Min sambo berättade för mig att när han var liten försökte han odla makaroner. Han planterade alltså en makaron och trodde stenhårt på att det skulle växa upp ett makaronträd där :up:
 

Liknande trådar

Äldre Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på. Jag...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 943
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 929
Senast: lilstar
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 761
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp