Bukefalos 28 år!

*när jag var yngre*

Sv: *när jag var yngre*

- var jag övertygad om att de små prickar man kan se framför ögonen var luftpartiklar, och att jag kunde se luften trots att mamma sa att den var osynlig. Kände mig mycket unik! :D

Haha det trodde jag också. Jag kommer ihåg någon gång hos dagmamman (eller lågstadiet? :o) att jag frågade en kompis om hon också kunde se dem men nej det kunde hon inte så jag ver helt säker på att jag hade några speciella krafter (tänk lite åt Harry Potter-hållet) :p
 
Sv: *när jag var yngre*

Kl
Jag trodde att bankomater bara var att hämta pengar ur. När min mamma sa att jag inte kunde få en ny leksak eftersom hon inte hade pengar till det så sa jag " Men mamma, då får du väl hämta mer ur hålet i väggen då."

Haha jag trodde också att det bara var att hämta mer pengar ur bankomaten när det var slut i plånboken.. :D
 
Sv: *när jag var yngre*

Smidigt det hade varit!

kl
Jag trodde som barn att vuxna egentligen inte behöver sova. Vi barn fick ju gå och lägga oss innan föräldrarna och väcktes av föräldrarna på morgonen innan man skulle till förskolan. I de fall man var uppe innan dem antog jag att de bara låg och vilade lite. :p
 
Sv: *när jag var yngre*

Så trodde jag med, kommer det från någon film eller liknande? Det känns som att jag snappat upp det någonstans, någon gång...

A Nightmare on Elm Street kanske? Med en läskig gubbe som dödar en i drömmen så man dör på riktigt också. Den såg jag som liten och sov ingenting alls följande natt, har typ aldrig varit så rädd.

Annars trodde jag att när någon dog, så var det på grund av svält. Man kunde tydligen inte dö på något annat sätt. Hur jag nu fick för mig det. :confused: Jag trodde även att gården vi bodde på var ett eget land, Sverige alltså. Granngårdarna var Norge och Finland.
 
Sv: *när jag var yngre*

Kl

På tal om Kristianstad så trodde jag fram till ca 18 års ålder att "Krischansta" och Kristianstad var två olika ställen.

Det trodde jag också. :p Jag trodde dessutom att Kristianstad låg i Sverige (för det hade jag sett på karta) och "Krischansta" låg i Danmark för det utalades så konstigt.

Jag trodde musiken i radion var riktiga artister som spelade.

Jag trodde att färgen i verkligheten kom samtidigt som färgen på tv.
 
Sv: *när jag var yngre*

knapp.

Kom på en till, fast det är min kusin som har hittat på den egentligen. Hon var på Öland med sin pappas familj och badade på Böda, men det hade blivit någon form av vall i sanden, så det var som en liten sjö på stranden. Min kusin (hon är tre år, ska jag väl tillägga till hennes försvar) var övertygad om att hon badade i ett dike, och berättar nu stolt för alla att farmor och farfar lät henne bada i diket (på en av Sveriges finaste badstränder).
 
Sv: *när jag var yngre*

Kl

När jag var liten fångades jag på film när jag just fått smink (för barn..) i julklapp. Med läppstift runt hela munnen satt jag och knep med läpparna, tystare än någonsin. Pappa frågar på filmen varför jag är så tyst, och jag svarar ytterst sammanbitet: för att läppstiftet kan glida ner i halsen.

Annars så var jag väldigt insnöad på att dörrarna till de inbyggda garderoberna i mitt rum blev till sarkofager om nätterna, och att det fanns mumier där bakom. Jag vågade heller aldrig sova på rygg med armarna i kors, för då kunde jag ju förvandlas till en mumie jag med...

Jag förklarade också för hela klassen att jag hade sett morotsnäbbar i trädgården, när fröken menade på att de hette koltrastar blev jag halvt vansinnig.

Kul tråd detta! Allt verkar så logiskt när man är barn.. ^^
 
Sv: *när jag var yngre*

KL

Jag trodde att Pomperipossa fanns på riktigt, och att hon förvandlade barn till änder. Så varje gång jag såg en and blev jag rädd och trodde att Pomperipossa lurade bakom ett träd.

Jag kallar fortfarande säkerhetsbältet i bilen för "skrajsnöre" (hela min familj gör det) :D

Jag trodde också att Lidköping och Linköping var samma sak, nämligen Lindköping...
 
Sv: *när jag var yngre*

Vilken rolig tråd :D

Det enda pinsamma jag kan komma på just nu var att jag som liten trodde att man skrattade olika beroende på vilket land man kom ifrån, att "haha" var unikt för Sverige och de andra länderna hade andra bokstavskombinationer om hur det lät när de skrattade :o:o
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 611
Senast: Snurrfian
·
Äldre Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på. Jag...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 943
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 929
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp