Bukefalos 28 år!

När slutade ni med spjälsäng?

Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Vår stora son som är tre år nu sov i spjälsäng tills han var två år. Lillebror, snart fyra månader, sover än så länge i vår säng.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Min son lärde sig klättra ur spjälsängen långt innan han fyllde ett år, så det var ju inte nån nödvändighet att ha den för att hålla honom på plats.
Så när vi flyttade till större och han fick eget rum vid precis fyllda två fick han en stor 90-säng fast med en kant så han inte ramlade ur. Det var skönt att ligga och läsa sagor i den och många gånger somnade vi där när vi efter långa arbetsdagar skulle ligga bradvid till han somnat.
När han sen skulle fylla fyra flyttade vi igen och då fick vi välja bort hans stora säng till förmån för hans allt större leksaker och ett betydligt mindre barnrum, så då fick han åter sova i spjälsängen vilket han faktiskt tyckte var ganska mysigt. Istället hade vi en fåtölj bredvid för sagoläsning, för då kunde han somna utan sällskap. Dock började den bli lite liten för honom, han slog i om han sträckte sig hellång, men eftersom han alltid sover i fosterställning var det inget jätteproblem.
När han sen nästan var fem flyttade vi igen (oj vad mycket det lät) och då fick han en ny stor (90-)säng med målade lejon på, dock utan extra staket. Där sover han som en prins.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Jo, jag skulle nog ha tyckt om den funktionen med faktiskt, men vi valde en SNIGLAR just för att man kunde höja,sänka ribbottnen och den var billig. Vi har/hade inte särskilt mycket pengar. Är jättenöjd med sängen i övrigt och han sover gott i den.

Tanken är att sängen ska ges bort när hans kusin kommer, men det dröjer mer än ett halvår till, så jag får se hur det är då.

Jag hade tänkt mig en barnsäng i samma serie, fast med extra skydd på sidorna då. Det finns redan ett skydd, men när jag var och tittade på sängen så tyckte jag att man lika gärna kunde sätta ett skydd till. Sonen rör sig en hel del:p.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Har precis bytt till "barnsäng" (Ikeas sniglar) till dottern snart 2,5 år. Sovit i den ett par nätter nu och det verkar fungera bra. :)
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 462
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 941
Senast: ameo
·
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 120
Senast: SiZo
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 678
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp