Bukefalos 28 år!

När vården inte hjälper till

Ja, hon gjorde nog samma sak. Jobbade på. Hon bor ju tyvärr i en liten stad och vet inte riktigt var hon ska vända sig. Hon ska i alla fall ta en second opinion från en annan ortoped och sen får vi se. Bor du i Stockholmsområdet? En sån som du gick till skulle vi behöva. Hon bor i Västmanland, men då våra föräldrar bor i Stockholms län så letar vi här för större utbud.

Jag bodde i Sthlm då. Tyvärr har nog han slutat jobba i Sthlm och flyttat till Enköpingstrakten.
Hoppas ni hittar någon bra!
 
Stackars din syster. Vet hur det är när man fastnar i vårdkarusellen. Min dotter stukade foten med mycket jobbig svullnad och smärta som följd. Ortopeden hittade ingenting efter alla upptänkliga röntgenvarianter. Var inne en sväng på reumatlogen också och blev medicinerad mot reumatism Svullnad och smärta och snedvriden höft efter åratal av haltande . Först när hon kom till ett nytt landsting fem år efter olyckan upptäcktes fyra avslitna ledband i foten. Hon är nu stelopererad men fick hela sin tonårstid förstörd av smärtor och hård medicinering. Anmält så klart
 
Stackars din syster. Vet hur det är när man fastnar i vårdkarusellen. Min dotter stukade foten med mycket jobbig svullnad och smärta som följd. Ortopeden hittade ingenting efter alla upptänkliga röntgenvarianter. Var inne en sväng på reumatlogen också och blev medicinerad mot reumatism Svullnad och smärta och snedvriden höft efter åratal av haltande . Först när hon kom till ett nytt landsting fem år efter olyckan upptäcktes fyra avslitna ledband i foten. Hon är nu stelopererad men fick hela sin tonårstid förstörd av smärtor och hård medicinering. Anmält så klart

Vad jobbigt och jättetråkigt att det drabbat henne under så lång tid.
Det visar ju också på att även om andra påstår att vården gjort mer än väntat och så, så finns fortfarande chans/risk för att man ändå inte gjort rätt. Även om jag inte tror att det är vanligt att läkare nonchalerar, så är det fortfarande patienten som drabbas.

Jag har skickat vidare lite info härifrån och även tips jag fått via PM och hoppas hon tar tag i det trots tappat tro på allt.
 
Stackars din syster. Vet hur det är när man fastnar i vårdkarusellen. Min dotter stukade foten med mycket jobbig svullnad och smärta som följd. Ortopeden hittade ingenting efter alla upptänkliga röntgenvarianter. Var inne en sväng på reumatlogen också och blev medicinerad mot reumatism Svullnad och smärta och snedvriden höft efter åratal av haltande . Först när hon kom till ett nytt landsting fem år efter olyckan upptäcktes fyra avslitna ledband i foten. Hon är nu stelopererad men fick hela sin tonårstid förstörd av smärtor och hård medicinering. Anmält så klart
:cry:
 
Vad jobbigt och jättetråkigt att det drabbat henne under så lång tid.
Det visar ju också på att även om andra påstår att vården gjort mer än väntat och så, så finns fortfarande chans/risk för att man ändå inte gjort rätt. Även om jag inte tror att det är vanligt att läkare nonchalerar, så är det fortfarande patienten som drabbas.

Jag har skickat vidare lite info härifrån och även tips jag fått via PM och hoppas hon tar tag i det trots tappat tro på allt.
De behöver ju inte vara nonchalanta - de är människor. Alla människor kan ha en dålig dag på jobbet. Och ingen kan kunna allt, inte ens inom ett snävt fält vilket rörelseapparaten inte är
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan många veckor tillbaka haft en stressfraktur i foten. Jag har återkommande varit hos min husläkare och haft telefonkontakt...
Svar
17
· Visningar
1 264
Senast: Noxos
·
Kropp & Själ I somras trampade jag rejält snett och drog av det yttre ledbandet i foten. Hoppade på kryckor i flera veckor och hade riktigt ont. När...
Svar
0
· Visningar
516
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag håller på och bli galen! För tre månader sen bröt jag ett ben i foten (cuboideum, om det blir lättare), en stressfraktur som skedde...
Svar
0
· Visningar
1 097
Senast: Jen80
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 868
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp