Bukefalos 28 år!

Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Ursäkta, men varför träffas en gång till om du redan vet att det inte är intressant? :)
 
Sv: Nätdejting del 5!

Är reggad som en 44-årig kvinna från Östergötland som söker 48-årig man eller kvinna. Har ingen bild eller text och de i mitt län som söker hittar mig alltså inte alls. Det är mitt sätt att smyga omkring:p. När jag hittar ngn intressant skickar jag en presentation och ett par bilder.

??? Varför??? Skulle jag få en presentation av någon som utgett sig för att vara något/någon helt annan så skulle jag verkligen inte skriva tillbaka. :eek:
 
Sv: Nätdejting del 5!

??? Varför??? Skulle jag få en presentation av någon som utgett sig för att vara något/någon helt annan så skulle jag verkligen inte skriva tillbaka. :eek:

Det här har hänt mig också via en dejtingsida så min undran är om man ljuger om ort och ålder i detta inledandet, vad mer ljuger man om? Hur ska man lyckas bygga en trovärdighet om man börjar med en lögn? :confused:
 
Sv: Nätdejting del 5!

*kl* Jag stör mig på folk som bara försvinner. De har skrivit rätt roliga mail ett par gånger och verkar pigga och framåt och sen bara ingenting? Skriver jag så trist?

Ja varför gör många så? Vågar de inte skriva ett enkelt meddelande och bara säga att: "Nej jag tror inte vi passar ihop" eller något liknande. Jag tycker att det är riktigt oförskämt att bara sluta skriva.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Det här har hänt mig också via en dejtingsida så min undran är om man ljuger om ort och ålder i detta inledandet, vad mer ljuger man om? Hur ska man lyckas bygga en trovärdighet om man börjar med en lögn? :confused:

Exakt! Ger verkligen ingen tillförlitlig bild!
 
Sv: Nätdejting del 5!

Men gud! Kunde lika gärna varit min konversation ju :D Nu är jag inte på långa vägar så busy men har också egna hästar hemma, jobbar, är dessutom utan körkort så jag kan inte ta mig någonstans. Folk har verkligen svårt att acceptera det ibland, och verkar tro att man bara kan lämna verkligheten och dra :mad:

kl

Hoppar in här lite med, brukar kika in ibland men har aldrig vågat skriva innan, vet inte om jag ska bli medlem på nån dejtingsajt, har provat innan men har gett upp efter ett tag. Antar att jag är för kräsen och för blyg, jag vågar inte ha bilder på mig själv. Men jag vill se bilder på andar liksom. Har varit ensam 4ever och är trött på det! Kan inte välja sida ändå.. och måste man betala för att få ut nått av det?

Happypancake är gratis, och inte sämre än betalsajterna.

Ang män som vägrar acceptera så finns det ju en aspekt till på det. Om någon i en första kontakt försöker "köra över" mig/tjata på mig/övertala mig till något jag sagt jag inte vill så vad ger det förvibbar? Jag får starkt negativa, om man inte ens i en första, ytlig kontakt kan respektera min åsikt och vilja - varför skulle de det sen?

Jag säger ingenting om de som svarar typ "Synd. Jag tror ju att det finns vägar bara man vill, och skulle t ex inte ha problem att komma till dig bla bla. Men du ska ju känna att det är rätt för dig, men om du ändrar dig - hör av dig ;)".

men just att börja övertala, tjata, bli snarstucken och inte respektera direkt.. Nä.

Sen, klart nästan allt går om man vill. Men en okänd människa, varför ska jag inleda något som kommer bli problematiskt och en ständig kompromiss som ingen kommer vara helt nöjd med från början? Sure om man var i ett förhållande - eller okej blixten slår ner när man är på resande fot/när någon annan är på resande fot och här - då löser man det som behöver lösas. Men att medvetet sätta sig i den situationen? Nä. Det är inte direkt kort tid till situationen ändras heller, utbildningen är klar december 2017...
 
Sv: Nätdejting del 5!

Ursäkta, men varför träffas en gång till om du redan vet att det inte är intressant? :)

För att jag tror att vi nog hade kunnat bli goda vänner. Det är ju inte så att jag hymlar med vad jag vill i livet. Det är heller inte jag som föreslit träffen. Han är väldigt trevlig så det känns dumt att "kasta bort" en människa man gillar bara för att det inte klickar. Eller är det dumt att tänka så?
 
Sv: Nätdejting del 5!

??? Varför??? Skulle jag få en presentation av någon som utgett sig för att vara något/någon helt annan så skulle jag verkligen inte skriva tillbaka. :eek:

När jag hör av mig till någon så skriver jag även varför jag har en fejkad profil:). Jag anser verkligen inte detta som att ljuga eller vara otillförlitlig. För mig handar det om att vara anonym.

Jag kör taxi, och kör väldigt mycket helgnätter och därav en hel hög med fulla män. Män som jag dessutom känner igen från pannkakan. Jag vill INTE att dom ska känna igen mig och tro att jag är "lovligt byte" bara för att jag är reggad på en dejtingsajt. De som stöter på mig i bilen och är dryga brukar lugna sig så fort jag berättar (läs; ljuger) och säger att jag har pojkvän. Det om något gör mig både till lögnare och otillförlitlig-men jag har faktiskt viss självbevarelsedrift.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Äsch, så kan du ju inte göra. Har du inte läst alla här som skriver att om bara viljan finns finns det tid. ;) :angel:
 
Sv: Nätdejting del 5!

För att jag tror att vi nog hade kunnat bli goda vänner. Det är ju inte så att jag hymlar med vad jag vill i livet. Det är heller inte jag som föreslit träffen. Han är väldigt trevlig så det känns dumt att "kasta bort" en människa man gillar bara för att det inte klickar. Eller är det dumt att tänka så?

Goda vänner kan man aldrig få för många av. :) Bara så att båda är införstådda, så ingen blir besviken. Tänkte väl mest att om inget intresse fanns öht, så hade du slösat bådas tid/energi. Men om det finns chans till riktig vänskap så är ju det kanon.
 
Sv: Nätdejting del 5!

:eek: Nu har även jag snavat in på dejtingdjungeln igen med en enkel profil och bild.
Av tidigare erfarenhet borde jag ha låtit bli det då det inte funkat nå vidare bra. Visst kan det vara lite trögt i början men efter kanske 20 olika mail där jag skrivit om något som framgår av respektives text/bilder med olika frågor borde det ha lossnat något tycker jag.
Hit in tills har inte ett enda svar återkommit, kanske för man är ett totalt ointressant objekt på marknaden men iaf någon återkoppling kunde man ju få.

Jag hänger kvar ett tag till, det kan ju ändra sig. :D
 
Sv: Nätdejting del 5!

kl

Vill bara tipsa er om Badoo, som är den bästa dejtingsidan jag hittat hittills. Väldigt aktiv sida men massvis med folk! Gratis funkar den även riktigt bra, inget måste att betala.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Kollar in mp just nu. Om man lägger till någon som favorit - ser den det då?
 
Sv: Nätdejting del 5!

kl:

Har nog gett upp helt på den där "kulturdejtingsiten" - det är ganska lite folk där och det känns mest som om folk går runt och poserar utan att interagera, har skickat meddelanden till killar i min egen ålder som har barn de med och får inte några svar alls...

... så i ett anfall av uttråkning så reggade jag mig på pannkakan:angel:
Och efter att ha varit medlem i mindre än ett dygn har jag redan fått mitt första goddag yxskaft-mail!

Jag har alltså ingen skriven presentation ännu (för den jag skrev igår blev tydligen inte godkänd :confused: ), en bild som visar ungefär halva ansiktet och jag har bara angett några av de saker man kan fylla i, som gäller utbildning och längd osv... INGET om barn, intressen osv...

det här var det första mailet jag fick:
"Hej allt bra med dig? gillar din profil starkt du verkar så snäll o kärleksfull som person." :rofl:

Jag menar - hur tror NÅGON att det fungerar? Gahhhhhh!!!! Det ÄR väl ok att bara kasta sånt va?

Men det fanns faktiskt några som verkade intressanta, nu ska jag bara våga skriva något :eek:
Oh, tror jag såg en av föräldrarna i lillskrutts klass där med... läääääskigt! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
435
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
841
Senast: co-SMAD4
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 093
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 541
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp