Bukefalos 28 år!

Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

haha ja pratat lite med en kille, redan från början klarlagt att jag inte är ute efter ett förhållande utan enbart liksom nya kontakter, idag när jag var seg på att svara så fick jag x antal mail med frågan om varför jag var sur haha. efter att ha förklarat att jag inte var det så frågade killen om han fick min fb och jag sa nej, vi känner inte varandra, ja då var jag en player! Förstår du haha? XD svårt att skriva från mobilen för övrigt. :o

Hjälp det där är creepy beteende:crazy:!!

*kl*

En kompis till mig som också nätdejtar har varit riktigt glad ett tag för att hon hittat en riktigt trevlig man som hon gillar. De har setts i några veckor, hånglat lite men inte haft sex. Nu i veckan var hon hemma hos honom och märkte att han var lite nervös och obekväm. Hon hann väl tänka att jaha, nu vill han inte ses mer. När han dessutom sa dom magiska orden "jag har ngt att berätta" stålsatte hon sig. Det han ville berätta var dock extremt oväntat. Han sa att egentligen om han fått välja hade han velat vara kvinna. Det var en process han hade gått igenom de senaste två åren då han kommit fram till att han egentligen borde varit kvinna. Han var dock bekväm i den tanken och planerade inte att göra ngt praktiskt av det.

Hur hade ni reagerat? Mitt råd till henne var att lämna. Om han nu kommit på att han egentligen vill vara kvinna under en tvåårsperiod, vad kan han då komma fram till på ytterigare två år-ett fullständigt könsbyte? Och hade man verkligen kunnat leva med det?
 
Sv: Nätdejting del 5!

creepy indeed! :crazy: oj vad svårt, men jag hade nog inte fortsatt att träffas faktiskt, eller bara hållt det på vänskaplig nivå liksom... för det hade ju inte varit den sortens relation jag hade varit ute efter.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Hjälp det där är creepy beteende:crazy:!!

*kl*

Hur hade ni reagerat? Mitt råd till henne var att lämna. Om han nu kommit på att han egentligen vill vara kvinna under en tvåårsperiod, vad kan han då komma fram till på ytterigare två år-ett fullständigt könsbyte? Och hade man verkligen kunnat leva med det?
Varför ger du ett sådant råd! Om hon gillar honom, finns det kanske ingen anledning till att dumpa. Det beror kanske på hur hetro hon är! Du kan ju bara svara hur du skulle känna, inte hur hon borde känna.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Jag ger ett sånt råd för att jag har känt min vän i sexton år och har rätt bra kännedom om hur hon är som person. Hon är väldigt hetero även om jag inte tycker att det är särskilt viktigt i sammanhanget. Det handlar egentligen inte så mycket om att mannan egentligen vill vara kvinna utan om att han kommit på det under de senaste två åren. det är uppenbart att han är i en "utvecklingsfas" där han börjar lära känna sig själv och ta reda på vad han vill med sitt liv. Frågan är då var han är om ytterligare två år när min vän kanska vill börja skaffa barn-har han då kommit till insikt att han vill fullfölja ett könsbyte? Hur påverkar det då att skaffa familj osv?

För att bara ha träffats några få veckor känns detta som en JÄTTEgrej att komma med. Själv hade jag sagt tack och adjö och vänt i dörren.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Det är ju (såklart) din vän som måste känna efter om det är ett problem eller inte. Personligen kan jag inte tänka mig att jag skulle reagera särskilt mycket starkare än om personen berättat att hen insett att hen egentligen hade velat bli läkare istället för arkitekt. Och i min värld är det inte konstigt att man berättar sådant för någon man träffat i flera veckor, snarare en förutsättning för att ta något vidare... Jag är snarare skeptisk till personer som inte drar fram något skelett ur garderoben inom den tiden. :D

Edit: Om man nätdejtar så tycker jag vid närmare eftertanke nog att det är märkligt att inte få veta en sån grej innan man ens träffas. Men det beror ju lite på om man är typen som kör på "hej, fika?" eller sån som vill lära känna personen så väl som möjligt innan man bemödar sig om att ses.
 
Senast ändrad:
Sv: Nätdejting del 5!

En kompis till mig som också nätdejtar har varit riktigt glad ett tag för att hon hittat en riktigt trevlig man som hon gillar. De har setts i några veckor, hånglat lite men inte haft sex. Nu i veckan var hon hemma hos honom och märkte att han var lite nervös och obekväm. Hon hann väl tänka att jaha, nu vill han inte ses mer. När han dessutom sa dom magiska orden "jag har ngt att berätta" stålsatte hon sig. Det han ville berätta var dock extremt oväntat. Han sa att egentligen om han fått välja hade han velat vara kvinna. Det var en process han hade gått igenom de senaste två åren då han kommit fram till att han egentligen borde varit kvinna. Han var dock bekväm i den tanken och planerade inte att göra ngt praktiskt av det.

Hur hade ni reagerat? Mitt råd till henne var att lämna. Om han nu kommit på att han egentligen vill vara kvinna under en tvåårsperiod, vad kan han då komma fram till på ytterigare två år-ett fullständigt könsbyte? Och hade man verkligen kunnat leva med det?

Varför så drastiska slutsatser? Han kanske bara försöker bana väg för att berätta att han gillar att klä sig i kvinnokläder, men vet inte hur han ska lägga fram det? :)
 
Sv: Nätdejting del 5!

Ja så kan det naturlugtvis vsra. Han är redan helvaxad så helt fördomsfullt låter det nästan sannolikt. Tror att min vän gar en trevlig dag/kväll med honom iaf:D. De skulle ses i em och hon skulle höra av sig på väg därifrån. Har inte hört ett ljud så antsr attde har detbra :p.
 
Sv: Nätdejting del 5!

kl

Det känns lite skumt att vara i ett förhållande nu..efter 3 år som singel och en del dejtande däremellan.

Kändes som om det gick väldigt snabbt från dejting killen till ett förhållande med kkt. Jag avgudar honom och han gör mig jätte glad..men den där andra killen hänger kvar och jag har nog inte riktigt hunnit komma över det än ( det som hände. Har inga känslor för honom längre)

Hela grejen har gjort att jag inte riktigt kan slappna av och våga tro, våga känna tryggheten. Vi har byggt en otroligt fin och stadig grund så jag vet inte varför jag är så "rädd"...det finns inget att vara rädd för!

Önskar jag kunde slappna av mer och vara mig själv fullt ut, utan att vara orolig att han ska stöta bort mig. Jag vet ju att han gillar mig precis för den jag är..
 
Sv: Nätdejting del 5!

Jag tänker lite tvärtom. Jag gillar människor med självinsikt och att han är bekväm nog att berätta det för en nästan-främling är ganska stort i sig. Är det en trevlig snubbe så vafan, kör hårt. Funkar det inte så funkar det inte, men funkar det så är väl allt gött?

Min helg har varit mil över förväntan. Grabben var sjukt trevlig, smart och charmigt nördig på ett sånt där intelligent vis. Vi har inte gjort något speciellt egentligen men har haft riktigt trevligt. Ska bjuda in mig själv till storstaden snart. Mihihi.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Varför så drastiska slutsatser? Han kanske bara försöker bana väg för att berätta att han gillar att klä sig i kvinnokläder, men vet inte hur han ska lägga fram det? :)

Jag, som kan vara ganska stockkonservativ i vissa frågor (om än kanske inte så ofta vad gäller sex osv) tycker också det är väl drastiskt. Sen ska ju såklart var och en göra som de vill.

Men kompisen, som ju är den som ska bestämma, frågade om råd - och kände således inte själv att 'nej för fan, tack för mig'. Att då råda lämna känns väl drastiskt.

Jag skulle istället se det som ett plus att det kom tidigt och att han gav henne en chans att ta ställning till det och få vetskap om det. Än att det kommit sen.

Det behöver ju heller inte betyda ett dugg mer än det som sas - behöver inte alls varken bli/vara så att han vill klä sig i kvinnokläder eller vill byta kön i framtiden. Ibland är saker just bara precis det de är och inget mer, inget dolt.

Ett ex till mig berättade ganska tidigt om en detalj gällande sex som han gillade. En inte helt vanlig sådan, och som kan väcka ganska starka reaktioner (nej, varken barn eller djur inblandade). Jag är INTE bekväm med det, jag har inte provat och tänker inte. Bara tanken är avtändande.
Jag kan inte påstå att jag jublade, men jag svarade med att det inte känns som något jag vill prova etc. Han tyckte att helt okej, båda ska ju vilja, men att jag då i alla fall visste. Om jag skulle "råka komma över hans porrsamling eller så" typ. (Sagt på skämt, jag vetefan om han hade någon, men jag förstår vad han menar).

Jag funderade en del på om jag skulle fortsätta dejta, och kände mig lite obekväm kring sex ett tag, lite bara väntade på övertalningskampanjen etc. Den kom aldrig, och jag har för övrigt aldrig haft bättre sex med någon ;)

Nu tog förhållandet slut, men det berodde inte på något vis på det som berättades. Och jag är väldigt glad att det togs upp tidigt, där jag OM jag velat kunnat gå mkt enkelt. Och iom att jag lika tidigt kunde säga 'nä' till det så kunde HAN välja om han ville gå med.

Ponera att vi varit tillsammans i ett par år och allt varit bra och så en dag kommer han med ett "du älskling, jag vill berätta en sak....". Det hade för mig varit svårare. Jag hade hamnat i samma sits som i början, det där med att undra om jag vill fortsätta, om han kan acceptera att jag inte vill etc. Men i ett läge där det är betydligt svårare att gå. Dessutom hade jag ofelbart undrat om han 'saknat' det i alla år, om det kom upp nu för han kände att han inte kunde vara utan det osv.

Så, jag skulle prata mer, fråga och kommunicera om saken innan jag valde si eller så. Och inte anta att det kommer en vidareutveckling om X år innan jag haft det samtalet.
 
Sv: Nätdejting del 5!

För att bara ha träffats några få veckor känns detta som en JÄTTEgrej att komma med. Själv hade jag sagt tack och adjö och vänt i dörren.

Oj... tänk så olika man är. I min värld är det bara positivt med människor som reflekterar.

Jag är väldigt glad att jag har en sambo som är HBTQ-insatt och tolerant.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Det är ju (såklart) din vän som måste känna efter om det är ett problem eller inte. Personligen kan jag inte tänka mig att jag skulle reagera särskilt mycket starkare än om personen berättat att hen insett att hen egentligen hade velat bli läkare istället för arkitekt. Och i min värld är det inte konstigt att man berättar sådant för någon man träffat i flera veckor, snarare en förutsättning för att ta något vidare... Jag är snarare skeptisk till personer som inte drar fram något skelett ur garderoben inom den tiden. :D

:bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Nätdejting del 5!

Varför så drastiska slutsatser? Han kanske bara försöker bana väg för att berätta att han gillar att klä sig i kvinnokläder, men vet inte hur han ska lägga fram det? :)

Det är stor skillnad på att ha "fel" könsidentitet och att vara drag!
 
Sv: Nätdejting del 5!

Det är stor skillnad på att ha "fel" könsidentitet och att vara drag!

Absolut är det det. Men det behöver inte vara så långsökt att han t ex tycker om att klä sig i kvinnokläder (funderingen/påstpåendet du svarade på)

Om han känner att han egentligen skulle varit/är kvinna, så kan han ju mycket väl könna en önskan om att få se ut som/försöka föreställa sig själv som kvinna. Hemma i det privata och utan minsta önskan att ta det "utanför ytterdörren"

Dvs långt ifrån drag, att vilja visa sig/uppträda/framträda i kvinnokläder.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Det är stor skillnad på att ha "fel" könsidentitet och att vara drag!

Jamen visst är det! Min tanke var att det kanske inte handlar om något så drastiskt, svårt för OSS att veta vad TS kompis dejt egentligen tänker, tycker eller menade. :)

+ 1 på det Alexandra skrev nyss.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Bah, jag blir så trött. Ibland när jag får mail på dejtingsidorna och av en eller annan anledning är ointresserad men det ändå märks det lagts ner energi på mailet, så överger jag ignorance is bliss som jag annars kör med (dvs jag skiter då i att svara), och skriver ett snällt men avböjande svar.
Varje gång glömmer jag hur stor del av männen som har så otroligt svårt acceptera...

Det här är ett typexempel. Jag har inte skrivit något om avstånd i min presentation förvisso, men vem som helst kan räkna ut hur lite tid jag har för ett distansförhållande. Jag jobbar alltså 50% (varannan helg, då jobbar jag i princip från fred em - måndag morgon), och så pluggar jag på 100% på hyfsat pluggkrävande utbildning på universitetet (from idag). Jag har över en timme enkel väg i pendling till univ/jobb, bor på gård mitt ute i skogen, har hästarna hemma och just har hästar - och hund. I min presentation står att jag jobbar, pluggar, har djur samt stallet hemma. Om man är i närheten av normalbegåvad inser man att jag inte har oceaner av tid över, och att hästarna gör mig lite låst.

Så får jag mail från en person som bor lååångt från mig. Mailet i sig är trevligt men berör inte avstånd.

Jag svarar och tackar för mailet, men att min situationen inte är sådan att jag kan dejta på distans, än mindre ha ett förhållande på distans. Och så förklarar jag översiktligt varför (att jag helt enkelt inte har tid eller möjlighet att skapa den tiden)

Han svarar: Jag blir besviken, man undrar vad har du för radie som du kan acceptera?
Samtidigt så undrar man vad som är viktigast i livet...?

Jag: Jag jobbar 50%, jag pluggar 100%, jag bor 8 mil enkel väg från jobb/skola och pendlar, jag har gård, hus, stall och tre hästar.
Jag har som jag skrev helt enkelt inte minsta möjlighet att dejta någon på distans, än mindre ha ett förhållande på distans.

Han: Tack för din förklaring, men min övertygelse är att man kan lyckas med det mesta om man verkligen vill!
Jag imponeras av din drivkraft, du är mycket duktig.
Om det nu är så att du inte kan komma till mig under rådande omständigheter, ja då får väl jag komma till dig?

Jag: Det spelar ingen roll vem som kommer till vem, det finns inte mer tid ändå. Dessutom vill jag inte ha ett förhållande där det hela tiden är den ena som åker, vem det än är som är 'den ena'. Jag vill inte heller ha ett förhållande där man ses t ex varannan helg, inte ens om jag hade tid att tillbringa varannan helg med någon. Vilket jag inte har.

Han: Nu förstår jag inte varför du är med i Mötesplatsen om du inte kan träffa någon?

Jag: (börjar bli less). Läs om - läs rätt. Jag kan och vill inte ha ett förhållande på långdistans. Med någon som bor närmare - fullt möjligt.

Han: Vad är då problemet om jag kommer till dig?
Det kan ju inte vara någon ansträngning för dig?

Jag slutar svara...
 
Sv: Nätdejting del 5!

Men gud! Kunde lika gärna varit min konversation ju :D Nu är jag inte på långa vägar så busy men har också egna hästar hemma, jobbar, är dessutom utan körkort så jag kan inte ta mig någonstans. Folk har verkligen svårt att acceptera det ibland, och verkar tro att man bara kan lämna verkligheten och dra :mad:

kl

Hoppar in här lite med, brukar kika in ibland men har aldrig vågat skriva innan, vet inte om jag ska bli medlem på nån dejtingsajt, har provat innan men har gett upp efter ett tag. Antar att jag är för kräsen och för blyg, jag vågar inte ha bilder på mig själv. Men jag vill se bilder på andar liksom. Har varit ensam 4ever och är trött på det! Kan inte välja sida ändå.. och måste man betala för att få ut nått av det?
 
Sv: Nätdejting del 5!

Jag är superanunym på pannkakan:D. Är reggad som en 44-årig kvinna från Östergötland som söker 48-årig man eller kvinna. Har ingen bild eller text och de i mitt län som söker hittar mig alltså inte alls. Det är mitt sätt att smyga omkring:p. När jag hittar ngn intressant skickar jag en presentation och ett par bilder.

*kl*

Ska träffa min dejt igen på torsdag. Bir nog sista gången då jag känner att vi verkligen vill olika saker i livet. Förstår egentligen inte varför han ville ses alls igen. Jag var mycket tydlig med att jag inte vill ha barn och inte vill ha det traditionella familjelivet utan ha varandra och njuta av det. Han drömmer däremot om barn. Jag kommer inte att ändra på mig på barnfrågan och jag vill heller inte hållas "ansvarig" för att han skulle bli utan barn. Så hur det än är känns det som ett dödläge.

Vad det gäller min vän och hennes dejt som ville vara kvinna verkar det hela grunda sig i lite skev uppgfattning om könsroller. Han verkar ha fått för sig att pga vissa egenskaper han har som han räknar som kvinnliga så borde han vara kvinna eftersom han skäms över att vara en metrosexuell man.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
980
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 452
Senast: sthu
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
307
Senast: Shaggy
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
47 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp