Någon kunnig att måtta Königs??

firren

Trådstartare
Hej!
Har funderingar på att köpa ett par Königs stövlar men vill beställa över internet, då det är mycket billigare och finns tyvärr inte några Königs att testa i butikerna häromkring.

Jag har i stående läge ca 43cm från golv till knäveck samt 42cm lätt böjda. (40cm i 90 graders vinkel)
Jag har vadmått ca 36,5 cm men finns bara 35 eller 37cm som standard.

Höjden som är standard i måttabellen är 49/43 och 51/45 cm kan något av detta passa tror ni eller är tror ni jag måste beställa utöver måttabellen?

Hur hög är bågen på dessa mått eller är det tillägg att få en högre utsida?

Kan tillägga att jag har testat ett par i samma modell som stod 53cm på insidan av stöveln men var ca 2,5cm för höga. Vet dock inte hur hög bågen var på dessa. Inte allför hög i alla fall :)

Tack på förhand!
 
Men finns det inte någonstans du kan åka för att måtta? Jag hade aldrig vågat beställa såpass dyra stövlar, speciellt inte om de ska måttas och du inte kan returnera även om man tjänar ngn tusenlapp.
 
Det handlar om såpass mycket pengar att JAG hade inte gett mig på att mäta själv. Det måste vara värt pengarna att få måttat av en verklig expert!
 

Liknande trådar

Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 453
Senast: Jeps
·
Dressyr Dags att investera lite.. Ska beställa nya stövlar, både till träning och tävling. Tävlingsstövlarna ska vara svarta och lackade...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
40 946
Senast: Centaur
·
S
Dressyr Jag vill se bilder på Königs Sir! Tänkte beställa dessa, men hur mycket högre blir de om man beställer extra hög utsida? Vad tycker...
Svar
11
· Visningar
1 757
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp