Bukefalos 28 år!

Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

åhhh grattis!!! Bästa julklappen ever antar jag ;)

Ha en UNDERBAR första jul nu hela familjen :heart
 
Sv: Någon som adopterat?

Vilken fantastisk jul ni ska få! Julen 2013 blir verkligen speciell även om ni inte är i Sverige.
 
Sv: Någon som adopterat?

Vad glad jag blev att jag gick in här igen och kikade! Underbara nyheter :love:

Grattis till er och er lilla flicka :love:
 
Sv: Någon som adopterat?

Tusen tack för alla era grattis!
Imorgon bär det av till huvudstaden för att fira jul och nyår innan vi kommer kunna åka HEM!

Hon fortsätter vara helt fantastisk och är en riktigt rolig liten drama queen! Hon fortsätter lära sig och enormt fort går det! Nu kan jag ju också säga det jag inte velat säga innan och det är att hon är döv. Hon hade inget språk mer än enstaka tecken (egenpåhittade och några colombianska, men inget vi direkt kunde kommunicera så mycket med). Nu kan hon ca 60 olika tecken och är SÅ stolt när hon tecknar och vi förstår och när hon insett att hon lärt sig något nytt! Hennes kroppsspråk är väldigt välutvecklat och hon har en otrolig mimik som gjort att vi kunnat förstå varandra bättre än om hon varit hörande tror jag. Och om hon är stolt över det hon lär sig kan jag ju säga att vi är så stolta så vi nästan spricker! Det ska bli så enormt kul att fortsätta följa hennes språkresa!
 
Sv: Någon som adopterat?

vad roligt att höra att det går framåt för er och att ni har det bra ihop! Häftigt att få se sådan himla snabb utveckling i språket!
Hur var det innan ni åkte ner, kunde ni teckenspråk från början eller lärde ni er det efter att ni fick reda på att ert barn var dövt?

Grattis grattis till er allihopa! God Jul och Gott Nytt År!
 
Sv: Någon som adopterat?

Nu kan hon ca 60 olika tecken och är SÅ stolt när hon tecknar och vi förstår och när hon insett att hon lärt sig något nytt!

Det låter verkligen som om hon väntat på ett par alldeles egna personer som hon kan spegla sig i, som kan bekräfta henne och vara där för bara henne så att hon utvecklas i sitt språk! Det ligger säkert en massa berättelser och bara bubblar i henne - nu när hon fått några att berätta för:)
 
Sv: Någon som adopterat?

Vi fick veta med en gång vi fick frågan om henne i december för ett år sen att hon var hörselskadad och vi ställde in oss på att hon var döv då det var så tvivelaktig info. Sedan fick vi mer info som styrkte den misstanken. Och eftersom väntan har dragit ut så på tiden har vi hunnit gå två kurser för föräldrar med barn i behov av teckenspråk. Jag har läst tsp tidigare så en del satt där inne, men min man var helt ny. Vi kommer fortsätta med en kurs nu i mars och sen kommer vi gå ytterligare kurser under först tre års tid och sedan får vi se vart vi är kunskapsmässigt, men det finns ytterligare mer för oss om vi behöver.
Nu lär vi henne det vi kan och kollar upp tecken när vi kommer på dom. Sedan kommer vi lära oss tillsammans och jag misstänker att hon kommer dra om oss väldigt fort... ;)
 
Sv: Någon som adopterat?

Ja, det ska bli så himla roligt att se vad hon har att berätta. Det finns nog mycket där inne som bara väntar på ett språk för att kunna komma ut!
 
Sv: Någon som adopterat?

Jag är en sådan mes. Sitter här och gråter. Jag vet ju hur mycket barn har att berätta och hur gärna dom vill berätta när dom är i den åldern. Tänk att hon inte kunnat göra det och så nu öppnas denna underbara värld för henne. Tänk att hon fått ett sätt att kommunicera med omvärlden på. Jag blir så varm om hjärtat!

Hur gör ni? Är det svenskt teckenspråk hon lär sig? (eller är teckenspråket väldigt likartat överallt?) (kan ju inget om sådant så förlåt för korkad fråga :o)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 916
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 042
Senast: Elektron
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
545
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp