Bukefalos 28 år!

Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

Vad roligt att ni är tillsammans!
Jag har en döv kollega på 65 år, går utmärkt fast jag inte kan ett enda tecken. Vi lyckas ändå, och hen är en hejare på att läsa på läppar och med hjälp av kroppsspråk få fram vad som ska sägas. Vid externa möten och liknande tar vi in tolk.
 
Sv: Någon som adopterat?

*knapp*

Nästa vecka kommer vi äntligen hem, HEM! Overklig känsla! Nästan 11 veckor blev det i detta fantastiska land!
 
Sv: Någon som adopterat?

! Nästan 11 veckor blev det i detta fantastiska land!

Jag tror att det är jättebra för din dotter att du (ni) har varit så länge i landet att ni nu har en så god bild av det och ni kan prata om det i framtiden. Jag tror att det är viktigt eftersom hon är så pass stor att hon alltid kommer att ha minnen från sitt första land. Jag tror också att det är jättebra för henne att du har en så positiv känsla för landet.

Kort sagt, jag tycker att allt du skriver låter så himla bra! :)
 
Sv: Någon som adopterat?

*kl*

Förlåt att jag inte uppdaterat... har ju tänkt att jag skulle det. Men plötsligt är man hemma och allt går i en rasande fart.

Men för att förkorta det hela lite går det verkligen BRA! Resan hem var mindre rolig, men hon var tapper vår tjej. Hon sov dock i princip inget alls på planet vilket förstås gjorde att vi inte heller gjorde det (och inte dom på dom närmsta sätena heller förmodligen) så vi var nog tre vandrande zombies när vi landade i Sverige. Vi möttes av familjen och det var helt fantastiskt att äntligen få träffas igen och att dom fick träffa vår lilla tjej live istället för på skype (även om skype är fantastiskt)! Mina föräldrar och ena systern med familj skjutsade oss och alla väskor hem till huset. 6 väskor a 23 kg, två kabinväskor, en ryggsäck och vi tre plus mina föräldrar fick inte plats i föräldrarnas bil direkt så det var bra med en till...
Lika underbart som det var att äntligen komma hem var det också overkligt! Huset var nystädat och kylen var fylld med mat och det var så himla konstigt att faktiskt vara hemma, med HENNE! Hon tyckte det hela var väldigt spännande och allra mest spännande var det ju förstås med hennes alldeles egna rum!
De första dagarna gick bara åt till att vända på dygnet, packa upp, tvätta och att utforska huset med henne. Nu var det inget mer runtresande i Colombia, inga mer tillfälliga platser, nu var vi hemma och det förstod hon efter att ha sett bilder och film på huset så många gånger. Hon har blivit väldigt harmonisk och avkopplad sen vi kom hem. Många saker vi fått jobba mycket på i Colombia funkar jättebra i jämförelse nu när vi är hemma. Läggningarna och måltiderna hör till de största positiva förändringarna. Nu äter hon bra för det mesta och hon somnar gott nästan varenda kväll.
Hon är verkligen en helt fantastisk liten individ som mer och mer kan återberätta saker nu. Innan berättade hon tex för sin pappa att jag och hon hade burit in ved och att det var tungt, men hon var stark. Såna små vardagshistorier som hon annars inte kunnat förmedla utan att ta med honom och peka på veden och visa att hon burit in den. Och eftersom hon märker att hon kan återberätta utan att behöva visa saken det gäller så återberättar hon det måånga gånger eftersom hon är så glad för att hon kan. Och vi "lyssnar" så klart gärna! :love:
 
Sv: Någon som adopterat?

Åh jag blir helt rörd! Tänk så underbart det måste vara för henne att äntligen ha fått ett språk och kunna göra sig förstådd! Vad glad jag är för eran skull :D
Hoppas verkligen att allt fortsätter flyta på fint och att ni får en härlig vår och sommar som binder er ännu mer samman som den fina lilla familj ni är :love:
 
Sv: Någon som adopterat?

Åh jag blir alldeles otroligt rörd :love: Gud så fint! För er alla tre :love:
 
Sv: Någon som adopterat?

Helt fantastiskt! Vad fort det gått för henne att lära sig att prata!!
Så himla roligt att det går bra för er och att hon äntligen är hemma på rätt plats!!
 
Sv: Någon som adopterat?

Men så alldeles underbart den här tråden utvecklades.
Massor med grattis till er för er dotter.
 
Sv: Någon som adopterat?

Jag blir också alldeles rörd!

Er kärlek till er dotter fullständigt strömmar ur ditt inlägg.
 
Sv: Någon som adopterat?

Fantastisk fortsättning på tråden!

Stort grattis både till er och till er dotter!
 
Sv: Någon som adopterat?

Så mysigt att äntligen kunna göra alla de där vardagsgrejerna - de som föräldrar och barn gör :love:
 
Sv: Någon som adopterat?

Helt fantastiskt! Jag blir rörd till tårar. Den här tråden ger mig verkligen hopp om livet och mänskligheten. Jag är uppriktigt glad för er lilla familj.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 849
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 823
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 971
Senast: Elektron
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp