Någon som testat "Pronutrin"?

D

Daydream

Någon som testat \"Pronutrin\"?

Min häst är lös i magen och jag har blivit tipsad om att "Pronutrin" ska vara bra. Har någon har erfarenhet av det medlet? Jag har beställt en hink från Apoteket men vill ändå höra åsikter om det och liknande medel.
 
Re: Någon som testat \"Pronutrin\"?

Hej

Vi ger Pronutrin till en häst här i stallet på veterinärens inrådan mot typ magkatarr. Hon blir orolig för minsta lilla, ex. blåst, och har då inte ro att äta och tappar då i vikt. Pronutrinen fungerade förra vintern när hon var likadan och vi får hoppas det fungerar nu också (är mitt inne i en kur).
 
Re: Någon som testat \"Pronutrin\"?

Min häst har fått pronutrin i 2 veckor nu, och ska ha i 2 veckor till mot misstänkt magsår.
Kan tyvärr inte säga om det hjälpte riktigt än, men jag hoppas det!
Det positiva är att det inte är några problem att få i henne, hon är annars EXTREMT kräsen! Detta är pyttesmå pelletsar, och man ska ju ge rätt stor mängd , men hon smaskar så glatt i sig! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 864
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
29
· Visningar
1 043
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 112
Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
727
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp