Någon som vet något om gamla möbler?

Fast vi kan ju inte göra sönder huset bara för att den är gammal. Den gick inte att få ut och var redan i otroligt dåligt skick.
Jag undrar mest hur de ens fick in den.
En del möbler har byggts ihop inne i husen. Vet hus där t.ex. skåp fått stå kvar eftersom de är större än någon dörr eller fönster. De snickrades ihop på plats.
Alternativt att t.ex. en större dubbeldörr satts igen när huset varit möblerat.

Och självklart gör man som man vill med de saker man äger.
Men vet att det finns folk som gråter blod när de läser vad @Kethets skriver ;)
 
En del möbler har byggts ihop inne i husen. Vet hus där t.ex. skåp fått stå kvar eftersom de är större än någon dörr eller fönster. De snickrades ihop på plats.
Alternativt att t.ex. en större dubbeldörr satts igen när huset varit möblerat.

Och självklart gör man som man vill med de saker man äger.
Men vet att det finns folk som gråter blod när de läser vad @Kethets skriver ;)
Och då får de göra det. Jag är ingen manisk slängare heller utan köper gärna loppisar osv men jag anser att någonstans finns en gräns vad än andra folk tycker.

Jag tror inte huset är 1600-tal, snarare 1800. Dessutom stod soffan på andra våningen så var allt ett mysterium. Jag misstänker att den kommer från ett av släktens tidigare bostäder men jag har inga bevis. Men den var imponerad även om den var väldigt trasig, den vägde över 100 kg.
 
Jag tycker bara de inte ser så sköna ut, sett med dagens soffor och fåtöljer.
Har en liknande stol som din fast i chippendale stil som köptes på secondhand.
Den saknade dyna men används idag för att slänga kläder på:)
Aha, det är faktiskt jätte sköna att sitta och ligga i, mjuka och sköna
 

Liknande trådar

Hemmet Har några gamla Ikea möbler som jag skulle vilja veta modellnamn på. Kan man skicka till typ Ikea museum och fråga om de vet vad det är...
Svar
13
· Visningar
2 149
Senast: Ninnurur
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: niardasp
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 184
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp