Bukefalos 28 år!

Någons som vet ang Höns????????????

Sv: Någons som vet ang Höns????????????

Vad jag kommer ihåg fick jag aldrig ngt riktigt svar på den frågan eller på frågan om du nånsin säljer eller skänker bort ägg, har just nu ingen lust att leta igenom diskussionen på nytt.
Är det inte enklare att du svarar på nytt när en gammal tråd kommit tillbaka?
PL
 
Sv: Någons som vet ang Höns????????????

Är det inte bättre om du lägger av med dina personförföljelser?

LIA
 
Sv: Någons som vet ang Höns????????????

När man har andra åsikter än dig i en så viktig fråga som livsmedelssäkerhet så är det personförföljelse????
Du går ut på ett allmänt forum o rekomenderar folk att använda förbjudna preparat till livsmedelsproducerande djur o anklagar mig när jag protesterar!
Sanslöst!
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Någons som vet ang Höns????????????

Gäller inte bara detta forum.
Kan du lägga ner nu, snälla?

LIA
 
Sv: Någons som vet ang Höns????????????

Hej. Vi har haft lusinvasion i hönshuset.Ett mycket bra medel som blandas
med vatten ( som dessutom fungerar) och ej är genomträngligt till ägg enl.
veterinär är Neguvon.Ett torrpulver som blandas i vatten, sen skurar du eller
sprutar väggar och tak.På hönsen och i bädden använde jag då Etotal
( granngården),detta medel går inte in i äggen eftersom du tillför det utanpå
fjäderdräkten.Tog reda på detta genom bl a veterinär och Antisimex.
Det fungerar utmärkt. Lycka till.
Hönsmamman.
 
Sv: Någons som vet ang Höns????????????

Det är väl ingen som matar sina höns med Etotal?

Varför använder du Etotal överhuvudtaget om Neguvon är så bra, och är det verkligen godkänt?
 
Sv: Någons som vet ang Höns????????????

*delvis kl*

Jag fick röda hönskvalster på mina här på sen sommaren. Jag pratade med sva och det jag fick som råd var ett medel som inte ens fanns att få tag på. Då tog jag kontakt med veterinärer och då sade dom bara att det var etotal som gällde. Jag har iaf inte dött av äggen.. Det finns nämligen inte nåt annat att få tag på. Nu har jag luskat reda på nåt marmorpulver som tydligen ska funka, men det är inte lätt att få tag på..

Jag är skeptisk att använda etotal, men för att få bort äcklena så måste man ju göra det.. Jag blev däremot assjuk när jag pudrade det..

På små besättningar finns tyvärr inte så mycket att göra med många sjukdomar.. De svar jag fått om det är nåt är att antingen ta bort hela besättningen eller kanske använda det eller det... Det MÅSTE ju gå att använda samma saker som till storbesättningarna, fast i mindre skala..
 
Sv: Någons som vet ang Höns????????????

Neguvon avregistrerades för 8 år sen.
Det finns inte tillräcklig dokumentation på vare sig neguvon eller etotal för att säga att det är säkert ur livsmedelssynpunkt!
PL
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 641
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 485
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 424
Senast: Calmiche
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 789
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp