Bukefalos 28 år!

Nakenchock! *bildbomb*

Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Tycker de ser allmänt läskiga ut. ;)
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Jag tycker dom är häftiga. Jag vill peta xD :angel: *pet*
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Så trist med Attila. :(

Vad har du för försäkring? Jag känner folk som fått ut både veterinärvårdsersättning och livförsäkring på ungkatter (som troligen fått med sig smittan från uppfödaren) efter att de har dött av FIP. En obduktion krävs inte alltid för det, en del försäkringsbolag nöjer sig med ett skriftligt utlåtande av en veterinär som då fastställer att dödsorsaken var FIP.

Vi har basförsäkring hos Agria
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

haha, du anar inte hur kul dte är att knuffa rynkorna fram och tillbaka. ;)
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Min sambo vart stormförtjust och tyckte de var jättesöta. Speciellt den här bilden: http://i16.tinypic.com/5y2mk4m.jpg :D

Själv har jag aldrig träffat en naken katt och vet inte riktigt vad jag tycker, men jag är störtsugen på en Nakenhund. :love:
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Först och främst vill jag beklaga för Attila, skickar massvis med tröstkramar till dig! :cry:

Sen har jag hört att de gillar att bada? Gör de det? Funderar på att skaffa en, men jag är liiite tveksam då jag älskar fluffiga katter. (hum, typ birma, perser, osv).
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

haha, han ser ju så glad ut på den bilden! eller inte.. ;)

nakenhundar verkar mysiga, skulle vilja träffa någon irl, även om jag föredrar lite större hundar (dobermann & grand danois är ju så fiina :love:) ^^
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

tack så mkt. (:..

det är nog ganska så inviduellt, vet en del som hatar att badas och en del som tkr att det är ganska så kul att plaska omkring. Fast de vänjer ju sig ganska snabbt, även om hannibal fortfarande brukar hålla sig fast i min tröja med klorna när han ser att han ska ner i badkaret. ;)
ja, jag gillar också fluffbollar, men de är så mysiga de här med och man vänjer sig, även om man saknar alla håriga små kattungar ibland. :love:
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Egentligen är jag också för större hundar, har alltid haft ett gott öga för Rottisen och har haft flera Rottwielers, men det är något hos Kineserna som är så.. Åh! :love:

Men min sambo blev verkligen betagen av dina katter, han var till och med så fräck att han frågade om vi inte kunde göra oss av med en av våra så han kunde få köpa en sån. :eek:
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

fast just nu är jag väldigt kär i en hund som stallägarn där medisen går på bete äger. ser ut som en blandning mellan får och varulv :D

haha, sambon din har bra smak. ^^ gäller ju bara att man har råd med dem, de är inte några billiga katter att skaffa precis.
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

En uppfödare jag känner sålde en kattunge som senare dog i FIP. Uppfödaren hade dolda fel försäkring hos Agria och köparen fick ut ersättning på försäkringen.
Tror katten var omkring ett halvår när den dog.

Beklagar sorgen.
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Tyvärr hade inte uppfödaren någon dolda fel försäkring (hon var inte så jätteseriös med sin uppfödning heller..)
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Minnen från filmen Gremlins kommer tillbaka, fast de monstren hade ju hår förstås. Onekligen annorlunda.
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Fast dolda fel försäkringen är till för att skydda uppfödaren inte köparen. Så att uppfödaren ska ha råd att ersätta vid ett dolt fel utan att bli ruinerad. Oavsett om man har dodlafel försäkring eller inte så är man alltså skyldig som uppfödare att ersätta dolda fel. Fast jag vet inte vad som gäller för FIP.
 

Liknande trådar

B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 019
Senast: annathegreatest
·
P
Western Är nyfiken på vad ni tycker? Jag går en sadelmakeri utbildning i den lilla orten Tärnsjö och har 2 år kvar på den. Har nu tillverkat...
Svar
18
· Visningar
1 968
Senast: PalteDoben
·
Fälttävlan Nu har det tagits så mycket nya bilder på Chevino så det är väl dags att visa er ett par också! :D De senaste veckorna har varit...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Josse58
·
Övr. Hund Nu har jag varit utan min Ozzy i 7 veckor, 2 dagar och 15min.... Det gör fortfarande så ont att tänka på han. Men härom dagen satt jag...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: eviliny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp