Bukefalos 28 år!

Namn på D...

falukorw

Trådstartare
Ska köpa en dvärgschnauzer i höst... Sitter och funderar på namn. Vet att jag ska kalla henne för Disco men i stamtavlan måste hon ha ett dubbelnamn. Vill ha något som går att kombinera med Disco och som börjar på D. Har ni några bra förslag? Hittar inget som jag känner passar.
 
Sv: Namn på D...

Disco-Dog :rofl: Nej det är nog mera för en hanhund..
Disco Dance(r)

Vilket kennelnamn ska vovven reggas med?
Och varför just Disco? *nyfiken*
 
Sv: Namn på D...

Disco..
-Delilah
-Dina
-Daiquiri
-Dancing Queen
-Diamond
-Dixy
-Dusty

Finns hur mycket som helst.
 
Sv: Namn på D...

Jag gillar ju tex Moscow Disco :p Är det inte Kraftwerk som gjort den låten?

Kul att kunna relatera till en låt! :banana:
 
Sv: Namn på D...

Vill bara att hon ska heta Disco. Tycker det är rätt tufft namn!
Kenneln heter Kissmeth.
Tack för förslagen!
 
Sv: Namn på D...

falukorw skrev:
Ska köpa en dvärgschnauzer i höst... Sitter och funderar på namn. Vet att jag ska kalla henne för Disco men i stamtavlan måste hon ha ett dubbelnamn. Vill ha något som går att kombinera med Disco och som börjar på D. Har ni några bra förslag? Hittar inget som jag känner passar.

Kul att du ska ha en schnauzer!!! Enligt mig den optimala "hästhunden"...
 
Sv: Namn på D...

Kissmeth Moscow Disco, det var ett rätt snyggt namn :)
 
Sv: Namn på D...

Ok. Här kommer mina tips:
Diva Dolly
Darion Diddi
Dizzy Doris
Dolly Darling
Darling Diva Disco?
Dandy Diddi
Dizzy Dolly
Dandy Dizzy??

Sånt här brukar lösa sig närman lärt känna djuret. Ibland behöver man bara se dem för att kunna ge dem ett passande namn efter sin personlighet :-) Dvärgschnauzer är skitsöta!
/MVH Asmodeus
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Namn på D...

falukorw skrev:
Ska köpa en dvärgschnauzer i höst... Sitter och funderar på namn. Vet att jag ska kalla henne för Disco men i stamtavlan måste hon ha ett dubbelnamn. Vill ha något som går att kombinera med Disco och som börjar på D. Har ni några bra förslag? Hittar inget som jag känner passar.

Disco-Kulan
Då kan du kalla henne för kulan om hon blir tjock hihi
:p
 
Sv: Namn på D...

falukorw skrev:
Ska köpa en dvärgschnauzer i höst... Sitter och funderar på namn. Vet att jag ska kalla henne för Disco men i stamtavlan måste hon ha ett dubbelnamn. Vill ha något som går att kombinera med Disco och som börjar på D. Har ni några bra förslag? Hittar inget som jag känner passar.

Jag har det! Hon skall heta Discoverer eller Discovery (men du behöver inte lägga till Channel.. hehe). Då kan du kalla henne Disco med gott samvete!

:idea:
 

Liknande trådar

Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 679
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 491
Senast: Farao
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp