Namntråd föl 2015

Jag gillar ju enkla namn, så jag hade nog kunnat tänka mig Flux eller Fluxa till Fias unge... :D
Och med tanke på att "été" betyder sommar, så hade jag nog letat efter ett namn som har med sommar, sol eller solsken att göra. Det följer ju dessutom mödernet... (eller också kan den heta Marulk ;) :rofl: )
Veras får jag klura lite på.

Får Fia ett stoföl blir det Lyxa.

En hingst får anknyta till ehrm, min livskamrat Crimson också...
 
Ja den första är ju verkligen min lyxhäst. :D

Herona - hade funkat men jag vill nog ha en stad på V om det blir ett stoföl.
Visalia och VeraCruz fanns på listan redan förra året. Veneto var fint som @WS6 föreslog, men det är ett hingstnamn. Jag tänker mig hingst på H. Så kanske en stad på H? jag har också klurat på namnet Venture också.

Ett annat krav när det gäller SWB är att det inte ska finnas loads med det namnet på blup...
Kanske Venezia, kärlekens stad?
 
Jag behöver också hjälp med namnförslag. Något med Magic kanske?
U: Magriza
UE: Magritte
E: Frans Andreo II
 
Klurar också på eventuella namn. Vill gärna kombinera stoets namn och hingsten på något vis. Sir Oldenburg och Dark Ebony... Gillar ju om man kan få in 'Sir' ifall det blir ett hingstföl men vete tusan vad den kvinnliga motsvarigheten skulle bli...?
 
Klurar också på eventuella namn. Vill gärna kombinera stoets namn och hingsten på något vis. Sir Oldenburg och Dark Ebony... Gillar ju om man kan få in 'Sir' ifall det blir ett hingstföl men vete tusan vad den kvinnliga motsvarigheten skulle bli...?
Jag har just lyssnat igenom en ljudbok om 800-talets England, där en av landegendomarna som omnämndes hette Bebbanburg (inte 100 på stavningen dock). Där skulle man ju kunna lägga till ett Sir om man vill.
 
Jag har just lyssnat igenom en ljudbok om 800-talets England, där en av landegendomarna som omnämndes hette Bebbanburg (inte 100 på stavningen dock). Där skulle man ju kunna lägga till ett Sir om man vill.

Häftigt namn, och annorlunda! Hur uttalas det, som det stavas?
 
Klurar också på eventuella namn. Vill gärna kombinera stoets namn och hingsten på något vis. Sir Oldenburg och Dark Ebony... Gillar ju om man kan få in 'Sir' ifall det blir ett hingstföl men vete tusan vad den kvinnliga motsvarigheten skulle bli...?

Madam/Madame :) är nog den bästa motsvarigheten till Sir/Sire? Eller Lady, Miss, Mrs!

Jag skulle spinna vidare på moderns namn, ebony är ett hårt träslag och det finns massvis med potentiellt fina hästnamn bland träslagen.

Exempelvis Madame Maple, Miss Purpleheart, Sir Poplar, Sir Willow.
 
Madam/Madame :) är nog den bästa motsvarigheten till Sir/Sire? Eller Lady, Miss, Mrs!

Jag skulle spinna vidare på moderns namn, ebony är ett hårt träslag och det finns massvis med potentiellt fina hästnamn bland träslagen.

Exempelvis Madame Maple, Miss Purpleheart, Sir Poplar, Sir Willow.

Jag har gärna velat ha ett tema på namnet och trädslag är ju perfekt, ska kolla in den sidan, tack!
 
Jag tar tacksamt emot stonamn på C, de får gärna vara franska, och anknyta till viner.

Blir det en hingst har jag haft namnet klart sedan innan stoet seminerades..
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 922
Senast: Freazer
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
33 065
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 524
Senast: Morces
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp