Nån som opererat bort en knöl på sin hund???

Sv: Nån som opererat bort en knöl på sin hund???

Det var en godartad cancer om jag fattade det rätt,alltså inget som är farligt,men jag ill dock operera bort den endå pga att den växer.

Sen upptäckted det att han hade ett blåsljud på hjärtat,så det ska vi också kolla upp samma dag som operationen,har tid den 5 maj.
 
Sv: Nån som opererat bort en knöl på sin hund???

Vår golden vi hade när jag var liten opererades för tumörer. Vi trodde först det var liggsår på armbågarna men de växte som hängande skinnklumpar. Det var godartade tumörer. Han fick på båda fram. Detta var när han var runt 4år gammal, han avlivades för elakartad cancer 6 år senare. Om det hade nått samband med varandra vet jag inte jag var inte så jättegammal så jag minns det. Men att han strålades inte eller nånting eftersom dom två tumörerna var godartade. Däremot tycker jag han hade ett långt liv ändå, för cancern visade sig inte förrän när han var gammal.
 
Sv: Nån som opererat bort en knöl på sin hund???

Men det var ju bra nyheter. Glad för er skull! Håller tummarna för att blåsljudet inte är allvarligt också.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 437
Senast: s957
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 630
Senast: fejko
·
Hundhälsa Jag är i valet och kvalet. Min hund (Beauceron, blir 12 i år) har en stor knöl i sin högra armhåla. Stor som en apelsin ungefär, men...
Svar
17
· Visningar
5 561
Hästvård Hej alla! Jag skriver detta inlägg för att jag håller på att oroa ihjäl mig själv. Har en ung valack som haft en fibroblastisk ink...
Svar
15
· Visningar
7 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp