Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Alltså, vi velade fram och tillbaka mellan er två jättelänge, till sist blev det Bsf men då visste vi ju inte att hon var ängeln...

Och @Derring-Do cirkus hade förresten skrivit

"Myrten är siare!
Skit vi skulle käkat henne.
Jag tror att q är tvilling med nån av dom nya. Eller spion
bsf och Mirtai är i allafall ingetdera"

i lyan också så hon var er lite på spåren i alla fall ;)
 
Alltså, vi velade fram och tillbaka mellan er två jättelänge, till sist blev det Bsf men då visste vi ju inte att hon var ängeln...

Och @Derring-Do cirkus hade förresten skrivit

"Myrten är siare!
Skit vi skulle käkat henne.
Jag tror att q är tvilling med nån av dom nya. Eller spion
bsf och Mirtai är i allafall ingetdera"

i lyan också så hon var er lite på spåren i alla fall ;)
Så då var jag iallafall inte helt av banan... (Sen den långsökta teori jag hade om att det var ett tecken på att cirkus var ond att Q inte blev käk den natten kan vi tala tyst om, hon var ju iallafall ond och det lyckades jag misstänka redan första dagen)
 
Nu ska vi se om jag fått med allt här, det råder viss förvirrning i min hjärna :angel:

#Spionens rader
*Ulvarnas rad

DL1
Ängeln skyddar Blacksmithfarm
Ulvarna äter LenaH
Siarlärlingen síar cirkus#*
Drottning Jadis förhäxar fio#

DL2
Ängeln skyddar Blacksmithfarm #’*
Ulvarna äter Blacksmitfarm #


DL3
Ängeln skyddar Myrten*#
Siarlärlingen siar Gabby_Ossi#
Ulvarna käkar Q (uteblivet pga omvandling)

DL5
Ulvarna käkar Theodor#
Ängeln skyddar BSF*#

DL6
Ängeln skyddar Myrten
Ulvarna käkar Myrten*#
Siaren siar hemlig#

DL7
Ulvarna käkar hemlig
Ängeln skyddar ingen
 
1 Snurrfian Ulv
2 cirkus Drottning Jadis
3 Habina Ulv
4 quarter4ever tvilling /omvandlad till ulv
5 fio bybo
6 Theodor bybo
7 LenaH Borgmästare
8 Blacksmithfarm Ängel
9 hemlig Lösmynt spion
10 Myrten Siarlärling
11 Gabby_Ossi ulv
12 Mirtai Bybo
13 Derring-Do tvilling
 
Nu ska vi se om jag fått med allt här, det råder viss förvirrning i min hjärna :angel:

#Spionens rader
*Ulvarnas rad

DL1
Ängeln skyddar Blacksmithfarm
Ulvarna äter LenaH
Siarlärlingen síar cirkus#*
Drottning Jadis förhäxar fio#

DL2
Ängeln skyddar Blacksmithfarm #’*
Ulvarna äter Blacksmitfarm #


DL3
Ängeln skyddar Myrten*#
Siarlärlingen siar Gabby_Ossi#
Ulvarna käkar Q (uteblivet pga omvandling)

DL5
Ulvarna käkar Theodor#
Ängeln skyddar BSF*#

DL6
Ängeln skyddar Myrten
Ulvarna käkar Myrten*#
Siaren siar hemlig#

DL7
Ulvarna käkar hemlig
Ängeln skyddar ingen

Jag skyddade mig själv sistaDL ;)

Det där om att inte skydda som jag pratade om i PMet gällde natten som inte blev av :)
 
Tack för en rolig lek även om det kändes rätt motigt i början, sen kom @quarter4ever in som en frisk fläkt! :D Fast jag ska erkänna att jag tappade fokus när jag åkte ur, lite för mycket irl och alldeles hysteriskt mycket jag måste läsa... O_o Typ 500 sidor och så ska jag formulera svar till seminariefrågor som är otroligt knepigt formulerade så jag får typ läsa varje fråga 75 gånger och försöka lista ut vad de vill få fram... :crazy: Det blir nog bättre när vi har haft ett seminarie och det blir lite klarar vad våran nya läraren vill. :D
 
Eftersom jag har tråkigt på tåget tänkte jag gå igenom infon ur ett spion-perspektiv. Vet inte om @hemlig @Theodor och @Derring-Do har någon nytta av det. Men det är ju många som läser och funderar på om de ska "våga" spela. För dem kanske det klarnar lite. Det är inte raketvetenskap!

Orkar inte trassla med citat på telefonen, så jag tar bort det (ulvigt:cautious::p)

#Spionens rader
*Ulvarnas rad

DL1
Ängeln skyddar Blacksmithfarm
Ulvarna äter LenaH
Siarlärlingen síar cirkus#*
Drottning Jadis förhäxar fio#


Här får spionen veta att cirkus är siad. Sian skickas ut efter natt-DL. Siaren visar ofta resultatet genom att i ett av sina första inlägg för dagen nämna den siade och teoria om denne. Antingen godförklarar siaren den siade eller så misstänker siaren spelaren starkt. Kanske röstar siaren redan här på den siade. Det beror lite på var i leken man befinner sig. Godförklaringarna kan var diskreta eller tydliga, det beror på hur misstänkt den siade var. Var det någon siaren själv misstänkte, men inte diskuterats så mycket så är siaren förmodligen mer återhållsam för att inte blotta sig själv. Om en siare dör granskas alla hennes inlägg igen. Då måste även diskreta godförklaringar vara med.

Vidare vet spionen här att fios röst inte kommer att räknas nästa dag. Det kan ha betydelse om det lynchen går mot två spelare. Det kan också betyda att fio inte är i lyan. Ibland förhäxar ulvarna sina egna för att lura spionen, men i en lek som denna när spionen bara får två rader är det kanske inte lika troligt.

Hade spionen fått full info hade hon också kunnat gissa att Blacksmithfarm var ängel. I en lek där det finns spion brukar ängeln skydda sig själv första natten just för att visa sig för spionen. Här där det inte är full info och ulvarna dessutom får en rad är det inte lika säkert. Detsamma gäller även när det finns en ond spion med.

DL2
Ängeln skyddar Blacksmithfarm #’*
Ulvarna äter Blacksmitfarm #


Eftersom det inte finns några andra beskydd i leken (vilket det gör ibland) blir det här klart att Blacksmithfarm spelar för den goda sidan eftersom ulvarna försökte käka henne. Spionen har en spelare att lita på.


DL3
Ängeln skyddar Myrten*#
Siarlärlingen siar Gabby_Ossi#
Ulvarna käkar Q (uteblivet pga omvandling)


Efter DL3 sker omvandlingen. Bara utifrån den här infon ser det ut som om spionen får en del vilseledande information av LL. Den naturliga reaktionen blir ju att ulvarna försökte käka mig och att jag därför var fortsatt är god. Det var jag ju visserligen, men ulvarna försökte inte käka mig.

Spionen vet att Gabby är siad och att siaren fortfarande är god. Här kan nog spionen få en ganska bra bild av vem som är siarlärling. Att gå in så rakt på så tidigt i leken gör man ofta inte om man inte vet något. Sedan kan förstås alltid ulvarna luras.

DL5
Ulvarna käkar Theodor#
Ängeln skyddar BSF*#


Spionen får bekräftat att ängeln fortfarande är god. Eftersom BSF skyddats två gånger och siaren förmodligen är en annan spelare kan spionen här ha en idé om vem som är ängel.

DL6
Ängeln skyddar Myrten
Ulvarna käkar Myrten*#
Siaren siar hemlig#


Här bekräftas det att jag fortfarande är god eftersom ulvarna försökte käka mig. Nu var ju hemlig själv spion, men annars bör det vara ganska tydligt att den siade hemlig är god. Jag misstänker henne kraftigt före DL och släpper sedan misstankarna. Om jag inte trott att många spelare förstått att jag var siare hade jag inte vågat göra så, för att släppa misstankar och vänta tvärt om är något som alltid drar till sig misstankar. Men här trodde jag det var riskfritt. Dessutom var det tvunget, för hemlig var starkt misstänkt (det var därför jag siade henne) och hade riskerat att bli utröstad annars.

DL7
Ulvarna käkar hemlig
Ängeln skyddar Blacksmithfarm


Spionen dör, men leken går vidare. Alla andra deltagare granskar alla spionens inlägg för att se om hon lämnat något "testamente". d v s skrivit kryptiskt om något eller någon för att hon inte kunde skriva det i klartext.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 468
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp