Bukefalos 28 år!

Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

En grej som funkar på min slingerikrok-backare är att helt enkelt ha backa med handen på nosryggen. Lätt som en plätt, får man väl hoppas :p
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Jättefina :D

Har tränat lite tempoväxlingar med Zorro oxå, och han är en riktig härmapa :p! Springer jag med tunga, låga steg så gör han oxå det, men springer jag och "kortar upp" mig själv och springer med lätta steg, så gör han lika :D!
Skönt att det fungerar i kommunikationen :D
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Får man hoppa in här?



Jag vill visa en bild på min jättehäst, som är superduktig! När vi ska göra oss iordning för ridning står jag alltid utanför stallet, då det dammar så inne av hans dagliga lerbad. Vi har inget att binda i ute, så vi lärde oss att stå stilla istället, och idag står han helt still, trots att det går hästar förbi, springer en hund runt fötterna, jag kan gå runt hela honom, spraya i svansen, och göra i stort sett vad som helst.

Provade idag att gå ut i hagen när han stod kvar (tjejen som äger honom var kvar hos honom, men inne i stallet så han inte skulle se henne), för at se hur hårt stillaståendet sitter. Jag var ute 2 minuter, och när jag kom tillbaka, står han på exakt samma ställe! Älskade, duktiga hästen!

18558431.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Vilken duktig liten prick :D Hen ser enormt snäll ut :)
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Hej! Vilken duktig häst! Min häst har också blivit jätteduktig på att stå stilla medan man håller på med honom. Tyvärr har jag ingen bild nu heller!

En fråga, är det någon som är intresserad av att vara med på en PNH kurs för Erika Furberg lite söder om Stockholm, någon gång i vår??
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Puttar upp tråden med en bild som jag hittade på datan nyss. Togs väl för nån vecka sen, när jag och Ella var på proemix runt tomten :D


Sött va? :p
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Ser ut som en häst jag provred en gång.. =) ( Tore hete han )
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

SSchameless, du vägrar att svara :D Jag tror du döljer bra information för oss :rofl:
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Haha, ja så söt :D

Nygamla bilder som jag också hittade nu när jag rensade lite^^


*gör den större så man ska se vad de föreställer*
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Sötnosen på väg upp.. ;) Vi kan inte så mkt ja å han :p
Så jag är jätte stolt över att detta går hihi
http://www.lunarstorm.se/Johanni__/galleri/176

Den där lådan ser lite klen ut!:crazy:
Om hästen brakar igenom så blir den inte bara rädd ,den kan skada sig illa också...
Vet en häst som snällt klev upp på en halvrutten träpall,tacken den fick va en illa vrickning när den hoppade baklänges med en pall hängande runt framknäet.:cry:
Lär bara hästar gå upp på rejäla saker som garanerat håller!!
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Tack för omtanken :bow: men jag vet att den håller... Det är trä rätt igenom.. Är som en stor träkloss..
Finns inte en chans att jag skulle låta han gå upp på något som kan gå sönder.
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Va?? vad är det?

tiotio

Påsen på bordet men inga chips kvar ;)

Det är andra gången jag fråga hur dyu lyckas lära hästen att gå spansk skritt :p Du har inte några hintar att dela med dig av hur du liksom får dom att förstå vad du vill?
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

haha okej:D det har jag missat:D

jag petar med spöet på benet och sen när han lyfter så berömmer jag. och han behöver bara lyfta inte sträcka fram än så länge.
sen så ber jag honom gå ett steg framåt så att diagonala bakbenet hänger med.
och efter det lär jag honom från sidan när han är mer självgående att sträcka benet framåt:)
Viktigt är att berömma rätt. det räcker med att bara göra ett steg i taget och sen öka när han förstår:)
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

raderat********
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 260
Senast: Bee
·
Kultur Den gamla tråden har hamnat alldeles för långt bak, så tänkte att vi startar en ny fräsch en och hoppas att gamla och nya boknördar...
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
42 230
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp